Search, hoe lang nog?

Pagina: 1
Acties:
  • 298 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Niet om 1 of ander, maar de search is meen ik nu al 5 dagen niet actief, ik wil niet lullig doen maar voor het goed functioneren van een site is dat bijna onacceptabel, het lijkt me niet dat dit alleen een questie van indexeren is :?

Daarnaast werkte de search eerst wel, waarom nu niet meer?

Oja, ik heb gezocht maar kon niet vinden hierover >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lieve Adjes

CTRL-F --> 'search'

:X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10-2020
Volgens Known issues (ook dit regelmatig doorlezen) zou dit in de loop van de week opgelost moeten worden, maar ik denk dat er wat andere zaken zijn die nog een iets grotere prioriteit hebben (stabiliteit/snelheid om maar eens iets te noemen).

HAI
CAN HAS STDIO?
VISIBLE "HAI WORLD!"
KTHXBYE
@BasRaayman op twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:49

Cyphax

Moderator LNX
Ik hoop eigenlijk wel dat daar rekening mee gehouden wordt ('daar' zijnde het nog niet functioneren van de search), zodat je niet situaties als: [PHP] Error waar ik even niet uitkom krijgt.
Verder hoop ik dat ie het snel weer doet want ik mis 'm wel!
Hoe meer mensen de search missen, hoe beter trouwens :)

Edit:
Woei da's een buggy url. Hij maakte van
code:
1
[url=http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/562631]dit[/url]

dit:
[code]
[url=[TOPIC=562631///][/url]
PHP:
1
 Error waar ik even niet uitkom[/TOPIC]

'k weet niet of dat in bugmeldingen staat, maar bij deze anders :P

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yep ik wacht daar ook al vol ongedult op want die search is eigenlijk het interessantste onderdeel van alles, ze bevat immers een immens grote hoeveelheid aan informatie :)

Maja we zullen nog wat moeten wachten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
* LeonT mist de search ook :'( zeker nu ik met php begonnen en ik altijd de makkelijke vragen die ik hier niet mag stellen uit de search kon halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik mis hem ook :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als de developers handig zijn vervangen ze de search link even door :

http://www.google.com/sea...rch=gahering.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonT
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 12:17:
als de developers handig zijn vervangen ze de search link even door :

http://www.google.com/sea...rch=gahering.tweakers.net
Maar toch is die search lang niet zo goed. Als je daar bijvoorbeeld op ubb parser zoekt dan krijg je 7 resultaten, dat waren er altijd echt wel veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menthix
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-10 20:42
Die google search is inderdaad niet zoo goed als GoT's eigen search, niet alles woord (direct) geindexed, maar het is misschien wel een idee om _tijdelijk_ deze methode te gebruiken.

Menthix.net | Contact Me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LeonT schreef op 04 augustus 2002 @ 12:25:
[...]

Maar toch is die search lang niet zo goed. Als je daar bijvoorbeeld op ubb parser zoekt dan krijg je 7 resultaten, dat waren er altijd echt wel veel meer.
niet goed nee, maar wel beter dan niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart Coppens
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-11-2021
en als ik stackbased parser intik krijg ik niks :'( (wilde me daar net nu in verdiepen)

Copyright Auteur heeft Tweakers.net BV geen exclusieve licentie op bovenstaande post verleend. Voorafgaande en uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Tweakers.net BV is dus niet noodzakelijk voor het vermenigvuldigen van bovenstaande post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het indexeren van de search kan toch geen week op zich laten wachten? Dat kun je toch gewoon op een servertje 's nachts laten doen? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je wat topics zoekt in het laatste jaar ben je wel een tijdje bezig met laden van de pagina he, en die CTRL-F search stelt natuurlijk ook niks voor.
Het is gewoon zwaar klote dat hij het niet doet een een GOED alternatief is er niet. :(
Ik hoop dat het maar snel goed komt.

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Skyhawk-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Nou is er eindelijk de kans om alles zelf uit te zoeken, en het tweaker gehalte weer wat omhoog te brengen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiliconError
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-06 13:21

SiliconError

:(){ :|:& };:

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 15:11:
Het indexeren van de search kan toch geen week op zich laten wachten? Dat kun je toch gewoon op een servertje 's nachts laten doen? :?
Idd, ik vind de zoekfunctie _snel_ herstellen van de hoogste prioriteit. Dat er een of andere layoutbug in het forum zit als je 'm bekijkt met lynx dat boeit mij niks :P, eerst de search fixen! (die google oplossing is ook waardeloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DataBeest schreef op 04 augustus 2002 @ 15:33:
[...]

Als je wat topics zoekt in het laatste jaar ben je wel een tijdje bezig met laden van de pagina he, en die CTRL-F search stelt natuurlijk ook niks voor.
Het is gewoon zwaar klote dat hij het niet doet een een GOED alternatief is er niet. :(
Ik hoop dat het maar snel goed komt.
Ik bedoelde dat er op dat moment nog aardig wat topics nog actueel stonden over de search hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Ik vind zelf beetje knullig dat het nieuwe forum als geimplementeerd is voordat een belangrijke functie als de search niet werkt, ik dacht dat met het nieuwe forum de boel ook wat proffesioneler aangepakt zou worden, kennelijk is dat nog steeds niet het geval, als ik dat zo lees van ACM waar maar een beetje op Trial and error wijze de boel gemigreerd wordt, dan heb ik nogal wat vraag tekens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PipoDeClown
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

PipoDeClown

Izze Zimpell

GoT suckt als de neten zonder search, en reacties als "Ctrl-F" en "gebruik Google" slaan natuurlijk helemaal nergens op en zeker niet als zoon reactie van een modje of van de crew af komt.

God weet alles, want hij is lid van de Mosad. To protect your freedom i will take that away from you. Mijn drankgebruik heeft ernstig te lijden onder mijn gezondheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak je niet zo druk... voor al je vragen kun je bij google terecht en als het niet al te basic is open je toch gewoon een topic onder het motto de Search doet het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-03 20:39

Hagar

Diabootic

raptorix schreef op 04 augustus 2002 @ 17:40:
Ik vind zelf beetje knullig dat het nieuwe forum als geimplementeerd is voordat een belangrijke functie als de search niet werkt, ik dacht dat met het nieuwe forum de boel ook wat proffesioneler aangepakt zou worden, kennelijk is dat nog steeds niet het geval, als ik dat zo lees van ACM waar maar een beetje op Trial and error wijze de boel gemigreerd wordt, dan heb ik nogal wat vraag tekens.
Dit vind ik net ff wat te ver gaan.
Ik geef toe dat er sommige handelingen misschien iets beter aangepakt hadden kunnen worden (zoals innodb ipv myisam)
Maar het is en blijft een klus waar je van kunt verwachten dat er wat mis gaat.

Helaas is de search wel een heel groot probleem. Ik zit er ook al dagen op te wachten tot die weer functioneert.
Een GOT zonder search != GOT
Ik heb zelf ook nog vele onbeantwoorde vragen die allemaal met de search beantwoord zouden zijn.
Renegade schreef op 01 januari 1970 @ 01:00:
Volgens Known issues (ook dit regelmatig doorlezen) zou dit in de loop van de week opgelost moeten worden, maar ik denk dat er wat andere zaken zijn die nog een iets grotere prioriteit hebben (stabiliteit/snelheid om maar eens iets te noemen).
* Hagar hoopt dat dit niet zo is en de search bovenaan de lijst staat

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Frappant (en genant) dat juist op een forum voor tweakers deze situatie zich nu voordoet..

Het lijkt er echt op dat de crew de search als secundaire functie van GoT ziet, in plaats van de ideale manier om antwoord op je vragen te vinden :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Aangezien GOT nog lang niet "normaal" draait is het misschien wel handig om .plan wat weer up to date te houden?
Een beetje meer inzicht in de vorderingen van de crew zal waarschijnlijk wel wat topics schelen. En dan hoeven we niet meer te vragen hoe het er inmiddels voor staat ;)

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp het niet: In een Forum is het eerste wat je doet: een onderwerp zoeken!
Nu vind ik niks meer en verliest GoT de helft van z'n nut.
Ik wil niet lullig klinken, maar ik ben ff geirriteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 10-10 14:43

Ankh

|true

toch best wel raar... search werkt gewoon dan post iedereen zonder de search te bekijken :) en nu doet de search het niet, en krijg je dit haha

ik mis de search onwijs tering.. ben bezig met website.. maar uhm op het i-net zoeken is brak.. GoT == goed :) maar nu niet dus :/

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Laatst online: 22:30

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

toch best wel raar... search werkt gewoon dan post iedereen zonder de search te bekijken :) en nu doet de search het niet, en krijg je dit haha
De mensen die hier posten (vandaar deze post :+ ) zijn de wat gevorderde GoTters, bij wie het gebruik van de search wél normaal is... het zijn, helaas, voornamelijk de nieuwe gebruikers die de search te weinig gebruiken.

Maar idd, van mij mag-ie ook terug komen...

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Expander
  • Niet online
Wat ik niet snap is dat het indexeren zo lang duurt. Want dat is de reden dat de search het niet doet voor zover ik weet. Ok, het is een grote db, maar een paar dagen is toch genoeg?

De search is het allerbelangrijkste onderdeel van GoT. Ik vind dit forum eerlijk gezegd waardeloos nu zonder search (gelukkig hebben we Google met cache functie nog).

Ik post niet zoveel, maar gebruik GoT altijd om te searchen op iets waar ik een probleem mee heb. Dat dit hier in het Nederlands kan en dat de meeste topics kwalitatief goed zijn bevalt me wel.

Bovendien zorgt het niet functioneren van de search nu alleen maar voor extra drukte en forumvervuiling. Om deze redenen had ik het fixen van de search denk zelf een hogere prioriteit gegeven.

Expanding the inexpandable

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik BAAL! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 20:53
In de mededelingen sectie staat dat je GoT momenteel dus absoluut niet moet gebruiken als je niet eerst alle andere mogelijkheden al hebt benut.

Komt op mij over alsof dit forum binnenkort alleen nog maar als knowledgebase gebruikt mag worden. Dus dingen die al behandeld zijn mag je opzoeken en geen nieuwe vragen meer posten. Tenzij er een gloednieuw produkt op de markt is dat nog helemaal nergens wordt behandelt, dan mag je hier pas posten.

Hmm, harde schijfje nodig jongens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand van parse nou gewoon eens reageert en vertelt waarom de search niet werkt? Dat werkt ongetwijfeld een stuk beter dan niks zeggen en alle search-werkt-niet-meldingen in bugforum dichtgooien 'omdat het een known issue is'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

amen

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xshredx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-10 17:24

xshredx

Bart Coppens schreef op 04 augustus 2002 @ 14:23:
en als ik stackbased parser intik krijg ik niks :'( (wilde me daar net nu in verdiepen)
[php/ubb] Stackbased ubbparser verbeteren ;)//
[Php] Stack based template engines//

meer heb ik niet in de bookmarks zitten...

by the way... impressive signature onno... die email adres prentjes van react helpen dus ook niet zoveel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaymz
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-10 06:43

Jaymz

Keep on moving !

Het is, naar ik heb begrepen, niet zozeer de search itself die een probleem is. De parseheren zijn op dit moment druk bezig met het opschroeven van de snelheid van het forum. Met name door de processoren etc. te ontzien door zaakjes iets anders door de code te laten lopen enzo, wat blijkbaar geen makkelijk werkje is(verdere details mij niet bekend overigens :))

Verwachtigingen wanneer de search online gaat komen kan ik niet geven omdat die mij ook niet bekend zijn. (En zou ik eigenlijk ook niet willen in verband met valse verwachtigen die ik dan direct schep)

Overigens ben ik er ook niet echt geweldig blij mee. Maarjah echt veel is er niet aan te doen behalve lijdzaam afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
De search is een van de grootste onderdelen van GoT, veel topics worden gesloten met als reden: 'UTFS' nou ja, niet letterlijk, want dat mag niet maar het komt er vaak wel op neer.
En nu doet de search he al een gigantische tijd niet.

Het is net zoiets als dat je in een cafe komt waar bij wijze van spreken een bordje hangt met het advies: drink niet teveel ivm het verkeer. Dan bestel je idd maar een frisdrankje ipv alcohol en dan krijg je te horen: ja sorry, er is alleen nog maar alcohol, we zijn door de voorraad frisdrank heen. Hang dat tyfus bordje dan ook niet op!!!!!! |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
van.der.schulting schreef op 05 augustus 2002 @ 01:45:
Het is net zoiets als dat je in een cafe komt waar bij wijze van spreken een bordje hangt met het advies: drink niet teveel ivm het verkeer. Dan bestel je idd maar een frisdrankje ipv alcohol en dan krijg je te horen: ja sorry, er is alleen nog maar alcohol, we zijn door de voorraad frisdrank heen. Hang dat tyfus bordje dan ook niet op!!!!!! |:(
Dat vind ik een beetje een scheve vergelijking, aangezien er naast GoT andere manieren van zoeken zijn. Bovendien staat er zelfs in MED een 'alternatieve search' gepost.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10 22:05

PromWarMachine

Forsaken Archer

'k Vind de snleheid eigenlijk irritanter :/

Maar goed, ik ben wel gewoon geduldig en denk terug aan die jarenlange trouwe dienst _/-\o_

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• van.der.schulting
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
blackd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:47:
[...]
Dat vind ik een beetje een scheve vergelijking, aangezien er naast GoT andere manieren van zoeken zijn. Bovendien staat er zelfs in MED een 'alternatieve search' gepost.
Scheve vergelijking of niet, je snapt wat ik bedoel.........of niet?

edit:

en trouwens ik kom hier om gebruik te maken van de diensten die GoT aanbiedt en niet om gebruik te maken van de diensten die Google aanbiedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blackd
  • Niet online
van.der.schulting schreef op 05 augustus 2002 @ 01:48:
[...]

Scheve vergelijking of niet, je snapt wat ik bedoel.........of niet?
Ik snap wat je bedoelt, maar het gaat niet geheel op.

Kijk maar eens in m'n sig ;)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22:21

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Je kan toch gewoon searchen, via google met "trefwoord" site:gathering.tweakers.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Jippie, het begin is in zicht :)
langzaam maar zeker beginnen de eerste resultaten binnen te lopen.
Ik proost op een zeer spoedig herstel van de search :7

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Op zich maakt het niets uit of er alternatieve manieren van zoeken zijn enzo...het belangrijkste van een site als dit is de troggen met info die al eens zijn gepost...
Anders wordt het zo'n zooitje, iedereen die de zelfde vragen post...

Maar het lijkt er op dat het nu aan de top van de priority staat, omdat er nu wat resultaten beginnen te komen... :)

* Glacier is blij, want de search ruleZ!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

GOT search progress meter :P

Toen ik mijn vorige bericht plaatste (05-08-2002 20:49)
Kreeg ik met de zoekopdracht "test" in alle forums (zonder extra opties) 2 zoekresultaten :)

Nu zitten we al op 63 topics >:)
Woei keep going crew _/-\o_

Nu ook zonder stropdas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-10 12:13
Search doet het :), w00t :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-10 14:02

Apache

amateur software devver

De Search en het postgedrag op GoT

Je kon/kan natuurlijk ook onze allelievste Nelske haar oplossing gebruiken >:)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagar

Hagar

Diabootic

Yep, kan. Maar voor iets meer gespecificeerde topics is dat lang niet voldoende.
Ik ben nog steeds op zoek naar een paar topics over postfix en mysql (verdomde socket van mysql loopt te klooien, had iets met het chrooten van postfix daemons te maken)
Maar het enige draadje wat ik nu met de search krijg is Wanneer begonnen met Linux? :'(
hehe, nog maar ff afwachten dan :)

Nu ook zonder stropdas

Pagina: 1