Logitech Cordless Optical vreet batterijen

Pagina: 1
Acties:

• Nephilim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-05 00:38
[hier bestaan al wel een aantal topics over denk ik, maar bij gebrek aan search..]

M'n Cordless Optical (van bij die zwarte Cordless Desktop) vreet energie. Batterijen die ik er op 22/7 12u34 ingestoken had, waren reeds leeg op 3/8 17u04. Dat zo'n muis veel energie gebruikt, kan ik begrijpen, maar dit is toch wat overdreven, nee?

De batterijen van m'n keyboard heb ik sinds de aankoop (24/4) nog steeds niet moeten vervangen.

Ik heb nu een gewoon wit blad papier onder m'n muis liggen, hopend dat het wat beter zou gaan dan gewoon op m'n bureau, maar blijkbaar helpt 't niet echt. M'n laatste hoop zou de aanschaf van een witte Everglide zijn, maar dan wil ik wel eerst zeker zijn dat die helpt.

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-07 10:32
Gebruik gewoon oplaadbare batterijen,.. :)

Kmoet ze om de 3 weken ongeveer vervangen, na instensief gebruik.. werkt dus prima dacht ik zo.. :)

• Nephilim
Was ik ook al van plan, maar ik dacht dat oplaadbare minder lang meegaan dan gewone?

Verwijderd

Jammer dat Logitech niet een beetje heeft nagedacht en er net zoals die elcheapo versie een docking station bij hebben gedaan. Snap ik echt niet...

• Nephilim
Daar zit wel iets in..

Ik kan em misschien modden en een kabel naar het stopcontact leggen? :P

Verwijderd

oplaadbare gaan heel lang mee..

zolang je goede koopt (+1400 MaH)

Verwijderd

De batterijen van m'n keyboard heb ik sinds de aankoop (24/4) nog steeds niet moeten vervangen.
Dat heb ik ook...echt raar :|
De batterijen van de muis moeten na enkele dagen al vervangen worden, terwijl die in de keyboard al een jaartje mee doen..hmm..

Verwijderd

de tijden die logitech meegeeft zijn gebaseerd op het feit dat je muis af en toe neerlegt.. hij gaat dan in een energie besparende stand by modus.. als jij je muis vrij intensief gebruikt zul je natuurlijk hier nooit aan komen..

Verwijderd

Een keyboard is ook niet echt actief (behalve de ... lock ledjes dan) een optische muis is echt actef.

• Sharky
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 19:44

Sharky

Skamn Dippy!

ja een keyboard geeft alleen per aanslag ff een paar bitjes door, als je een muis beweegt gaat dat continue. ik doe al anderhalf jaar met de batterijen in m'n keyboard en die in m'n muis vervang ik elke 4 weken ongeveer. (alhoewel die muis nu naar de eeuwige jachtvelden is vertrokken)

This too shall pass

• pimpimmers
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik heb al sinds 20-8-2001 een logitch Cordless Optical Desktop maar nog nooit batt vervangen (toetsenbord) en ik gebruik hem elke dag. De muis gebruik ik nooit omdat ik een razer boomslag 2000 gebruik.
[offtopic]
Ik heb ook nog een oude set (logitech cordless destop) nu is daar de muis vandaag van kapot gegaan :'( (zo maar ineens) nu vroeg ik mij af hoelang er garantie op zit, ik kan het nergens terug vinden ?
[/offtopic]

Verwijderd

mja... ik ken het probleem... zwaar gaar, me toetsenbord gaat al een jaar mee en me muis moet om de zoveel weken nieuwe batterijen... heb nu gewoon een dikke voorraad batterijen gekocht :D

Verwijderd

eviltuinhekje schreef op 03 augustus 2002 @ 18:48:
Gebruik gewoon oplaadbare batterijen,.. :)

Kmoet ze om de 3 weken ongeveer vervangen, na instensief gebruik.. werkt dus prima dacht ik zo.. :)
het zelfde hier

• Sailorman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-08 21:49
Het belachelijke batterijverbruik is precies de reden waarom ik weer ben overgestapt op een Logitech Optical MET draadje. Sindsdien heb ik geen batterij meer hoeven vervangen :+

Verwijderd

Ach, wie heeft er nou last van een draadje aan zijn muis :? :) Niemand toch :)

Verwijderd

Wel als je een stuk van je pc af wil zitten/liggen :)

• steven2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 07-08 13:22
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 22:16:
Ach, wie heeft er nou last van een draadje aan zijn muis :? :) Niemand toch :)
ik ben namelijk wel blij, dat mijn muis geen draadje meer heeft. De draad bleef telkens onder de pckast hangen :( Alleen moet ik nu wel telkens batterijen vervangen :(

ASUS Sabertooth X79, Intel Core i7 3930@3800MHz, 16 GB DDR3 (G.Skill F3-17000CL9Q-16GBZ), XFX Radeon R9 290, Sound Blaster X-Fi XtremeMusic, 1x 256 GB Samsung 840 pro SSD, 1x 1 TB Samsung Spinpoint F3, 1 x 3 TB Seagate ST3000DM001

Verwijderd

Weet niet wat voor een batterijen je gebruikt maar daar zit wel veel verschil in ...
als je van die echte elcheapo dingen gebruikt kan het best zijn dat die binnen een week leeg zijn.

• Consiglieri
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 05-10-2025
Is die met die dockingstation net zo goed als die van logitech?

Verwijderd

Logitech komt gelukkig in september uit met MX700 Cordless Optical Mouse, waar een laadstation bij zit, adviesprijs van €90,-

Die muizen met dockingstation zijn redelijk OK, al heeft ie wel minder DPI

Verwijderd

welk merk batterijen worden er in geplant?

Verwijderd

Zijn die optical toetsenborden van Logitech ook los te koop, dus zonder muis?

Verwijderd

mijn Cordless muis werkt op oplaatbare batterijen en die vaan 2,5 maand mee zijn ook wel 1600 mah keyboard doet het nu al 1 jaar en gaat nog steets door :)

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De Logitech Cordless Desktop met bal gaat bij mij zo'n 3 maanden mee, optical is sowieso klote ;) (vind ik dan)

🖥️ | 🏎️ | 🚙

• pimpimmers
  • Niet online
Weet iemand ook hoelang er garantie op een logitech cordless destop zit. (oude set)

• rollebol
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Gebruik een witte ondergrond voor je muis. Dan gaat de batterij veel langer mee dan op een zwarte (donkere) ondergrond.

Klinkt als een broodje aap, maar het is geloof ik echt zo.

Verwijderd

Waarom doen ze eigenlijk geen uitknopje op zo'n ding?? Nou blijft dat ding om de zoveel tijd knipperen als het in standby modus staat. Een aan/-uitknopje zou al veel schelen... Of gewoon dat dat ding automatisch uitschakelt als je de computer uitzet ofzo... :?

Verwijderd

Gewone batterijen zijn zo leeg. Durecell b atterijen doen het een stuk beter, maar dat kost goud geld. Beste optie is oplaadbare batterijen. Nee in ieder geval 1800 of 1900mAh... GPpowerbamnk levert ze met een mooie (snel)lader, echter voor veel geld. De kijkshop heeft 4x 1800mAh + lader voor een ¤¤¤ of 15,-

Verwijderd

Ik ga er eentje krijgen...

Ik ga het eerst met M3 batterijen van duracell proberen (nadat de standaard batterijn op zijn.. als die erbij zitten), als dat te snel gaa koop ik wel een paar 1800 maH batterijen... Hoeveel batterijen van welke grootte gaan er eigenlijk in??? 2x AAA?

Verwijderd

2x AA

• Mary Wana
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

Ik heb GP 1800mah in me muisje , Zelfde muis als jouw. Dingen gaan redelijk lang mee hoor. Was een keer aan CTF met SOF2 , zou ik net scoren dus wou me omdraaien en ja hoor batterijen leeg :X gelukkig had ik een tactisch team die mij ff coverde terwijl ik me muis reloadde.... :D :D

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

• Wildfire
  • Laatst online: 01:26

Wildfire

Joy to the world!

Koop ofwel oplaadbare batterijen van zo'n 1800mAh, of koop erg goede normale penlites... Energizer heeft penlites van 3000mAh.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Sebasstk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-08 21:35
ik dacht dat er 1 tot 3 jaar garantie zit op een logitech set...

kijk op hun site!

Amd Athlon XP 2000+ en Alpha 8045t + Papst ngm, 56.0 °C Stress | Msi K7T266 Pro2-RU| 512MB DDR (Crucial/Micron) CL=2.5 | 2x Maxtor 80GB (D740X, 7200rpm) raid0 | Maxtor 120G | Ati Radeon 8500 Retail | 19 Inch Panasonic | Pioneer dvd 116 | Liteon 52/24/52

Verwijderd

2x AA :eek:

Hmmm... Hij zal dan wel zwaar zijn...

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:49
Ik heb een Logitech Optical wheelmouse aan m'n USB hangen en een A4Tech IR wireless scrollmuis met bal aan mn PS/2 hangen. Tot nu toe heb ik nog geen last gehad van die draad van die Logitech en vind ik dat ding 100x beter muizen.
* _JGC_ vind dat hele wireless gedoe maar wat een hype: iedereen (ook ik) wil het, maar niemand heeft het nodig.

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 00:07
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 23:10:
Logitech komt gelukkig in september uit met MX700 Cordless Optical Mouse, waar een laadstation bij zit, adviesprijs van €90,-

Die muizen met dockingstation zijn redelijk OK, al heeft ie wel minder DPI
ok dan betaal je dus ongeveer 45 euro (100 piek) alleen maar voor een geen-draad-muis :P

zonde van het geld imho ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• Big-Foot
  • Laatst online: 07-12-2025
Ik vindt het vreemd dat iedereen hier zo snel de batterijen leeg hebben.

Ik doe er gemiddeld 2 maanden mee om een setje batterijen leeg te krijgen.
En ik gebruik hem dagelijks en vrijwel de hele dag.

Mischien hebben jullie de verkeerde ondergond.

Verwijderd

cordless optical verbruikt gewoon zoveel stroom

denk eens in

niet alleen moet ie je muisklikken opvangen, hij moet ook nog eens dat ledje laten flikkeren, en dan ook nog data van dat ledje analyseren

Verwijderd

me pa heb er 1800MA oplaadbaren in die leven zo`n 4 weken bij normaal gebruik en 2 weken bij ZEER intensief gebruik

• Reignman
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 26-11-2021
op die logitech spullen zit zo'n 5 jaar garantie! op de site staat ergens een telefoonnr. voor de nederlandse tech. helpdesk...

Verwijderd

Ik heb hetzelfde probleem. 2 weken met de bijgeleverde batteries. 6 dagen philips longlive.

• M@cer
  • Laatst online: 12-08 14:20
Sorry, dubbelpost, ging niet helemaal goed

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• M@cer
Er loopt op dit moment een inkoopactie voor oplaadbare GP batterijen in de Gadget Talk, dus voor geintresseerden.... ;)

[rml][ Inkoopactie] GP Batterijen[/rml]

Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl

• M@cer
Verwijderd schreef op 11 augustus 2002 @ 12:50:
Waarom doen ze eigenlijk geen uitknopje op zo'n ding?? Nou blijft dat ding om de zoveel tijd knipperen als het in standby modus staat. Een aan/-uitknopje zou al veel schelen... Of gewoon dat dat ding automatisch uitschakelt als je de computer uitzet ofzo... :?
Ze hadden inderdaad beter moeten nadenken over die muis, hebben ze nu ook wel gedaan, aangezien de volgende met docking station komt, maar ja ondertussen zijn er weer veel mensen die het stroomvretende model hebben gekocht.. En die kunnen allemaal weer naar de winkel => als ze maar geld kunnen verdienen...

Verwijderd

Macer schreef op 18 augustus 2002 @ 13:30:
[...]

Ze hadden inderdaad beter moeten nadenken over die muis, hebben ze nu ook wel gedaan, aangezien de volgende met docking station komt, maar ja ondertussen zijn er weer veel mensen die het stroomvretende model hebben gekocht.. En die kunnen allemaal weer naar de winkel => als ze maar geld kunnen verdienen...
de volgende cordless optical met docking? hmm dan ga ik daar maar is naar uitkijken :P

• Viol8or
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-12-2022
Net trotse bezitter van de MX700.
Lekker ding, loopt goed 800dpi 4.7 megapixels/s en als je er ff niet mee werkt, hop zijn parkeerplaatsje in en laat maar laden.
Inderdaad iets duurdere muis, maar op een jaartje tijd heb je dat aan batterijen zeker uitgespaard.
Aanraderd!

Verwijderd

Hmmm... je kan ook een oud topic omhoog halen... maar ja...

De batterijen gaan echt heel snel op...

ik denk dat ik er 3 weken mee doe (duracell ultra)
Pagina: 1