Surfend op Routershop.nl kwam ik op het idee een WLAN op te zetten samen met een vriend. Situatie:
Mijn huis:
• 1 PC met normale netwerk kaart
• 1 Laptop
• Geen kabel internet
Vriends huis (+/- 1KM verder op):
• Meerdere PCs met netwerk kaart
• Wel kabel internet.
Ik zou graag een netwerk opzetten zodat in mijn huis gebruik van hun kabelinternet mogelijk is. Nu dacht ik daar het volgende voor nodig te hebben:
• 1 Wireless Router (bijvoorbeeld die van E-Tech, zie Routershop) bij vriends huis
• 1 Wireless Router bij mij thuis.
• 1 Antenne (weet nog niet welke, lijkt me niet direct relevant) gekoppeld aan bovenstaande router bij vriend.
• 1 PCMCIA kaart voor m'n laptop die met het access point verbinding maakt
Klopt het dat de wireless router in mijn huis op deze manier in hetzelfde netwerk gehangen kan worden als dat netwerk waar de antenne aan verbonden is?
Is die Antenne normaal te gebruiken bij een router zoals boven genoemd?
Mijn huis:
• 1 PC met normale netwerk kaart
• 1 Laptop
• Geen kabel internet
Vriends huis (+/- 1KM verder op):
• Meerdere PCs met netwerk kaart
• Wel kabel internet.
Ik zou graag een netwerk opzetten zodat in mijn huis gebruik van hun kabelinternet mogelijk is. Nu dacht ik daar het volgende voor nodig te hebben:
• 1 Wireless Router (bijvoorbeeld die van E-Tech, zie Routershop) bij vriends huis
• 1 Wireless Router bij mij thuis.
• 1 Antenne (weet nog niet welke, lijkt me niet direct relevant) gekoppeld aan bovenstaande router bij vriend.
• 1 PCMCIA kaart voor m'n laptop die met het access point verbinding maakt
Klopt het dat de wireless router in mijn huis op deze manier in hetzelfde netwerk gehangen kan worden als dat netwerk waar de antenne aan verbonden is?
Is die Antenne normaal te gebruiken bij een router zoals boven genoemd?
[ Voor 0% gewijzigd door CyberSnooP op 03-08-2002 17:55 . Reden: directere url ]
|_____vakje______|