Toon posts:

Asus V6800 TV-uit onder XP?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb inmiddels jaren een Asus V6800 32md DDR, video out, -in, VR classes etc.

Nu heb ik al jaren problemen met TV uit. Zeker nu er onder XP geen nieuwe drivers zijn. Het is mij naar eigen verbazing wél gelukt om de mode-switch te maken, waarbij de computer-monitor geen signaal meer krijgt. Maar mijn TV ook niet. Ook instelling voor tv-uit kan ik niet meer maken. TV-in werkt ook niet, en heeft het ooit met veel moeite gedaan. Maar dat laatste gebruik ik niet meer.

Mijn computer herkent de videokaart als een n-Vidia chipset. En terecht. Maar ik ben bang dat de tv-out-driversoftware bij de Asus-driver hoort.

En ik wil DVD speler voor computer aanschaffen maar wacht op TV-out.
Suggesties?

-Win XP,PII 350 MHz, 640 MB ram, 4,5 SCSI U-Wide II HD, 21, 20,5 Maxtor IDE HD, Terratec XLerate, Asus V6800 32 DDR.-

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-08 15:40
geen nieuwe drivers voor windows xp? tis toch gewoon een nvid. chippie? :?

• quizmaster
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 13:41
Heb dezelfde kaart en na een installatie wan XP wist ik ook niet meer wat te doen. Heb het opgelost door het programma TV-tool te gebruiken. Dan heb je gelijk opties als beeldverschuiven/afstellen e.d. Kan je d/l-en vanaf http://www.come.to/tvout
Mocht het d/l niet lukken, laat ff weten. Ik heb hier een versie en die doet het zeker met de Asus 6800 deluxe(is niet groot +/- 600 kb).

• Kimberly
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:43
Celmis schreef op 03 augustus 2002 @ 17:21:
geen nieuwe drivers voor windows xp? tis toch gewoon een nvid. chippie? :?
Ja, een Geforce 256 ddr chipset. :)

Intel 14700K | Asus ROG Strix z790 GAMING WIFI | 32GB 7200MHZ | ASUS ProArt RTX 4070 SUPER | Fractal North | CORSAIR RM750 | Samsung 2.5TB NVME | Samsung Odyssey G8 OLED

Verwijderd

Topicstarter
Na standaard win XP install+upgrades en automatische hardware detectie (nVidia GeForce DDR). En met programma TV-Tool V6.5 (wat denk ik naar behoren functioneerd) krijg ik nog steeds geen output om de TV, wel krijgt mijn monitor geen signaal meer. Opstelling:
DIN (lijkt soort SVHS) output, kabeltje naar cinch, 10m hifikabel naar in/uit gang playstation1 kabel naar scart video, scart naar tv. In opstelling 2 de composiet uitgang geprobeert. Ook zonder succes

Verwijderd

Je moet ook de laatste Detonatordrivers zelf ophalen (en installeren ;) ) bij b.v. www.guru3d.com .
Windows XP zelf doet dat niet.

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
of probeer tv tool ff als je de tv out wil probere

Verwijderd

gfo schreef op 03 augustus 2002 @ 21:13:
of probeer tv tool ff als je de tv out wil probere
Die werkt helaas niet met de standaard drivers van XP.

Verwijderd

Je kunt voor de Asus V6800 gewoon de NVidia Detonator drivers installeren, maar ook nieuwe Asus drivers.
Ga gewoon naar de Asus site en download de driver voor een Asus V8440 oid., dan moet het gewoon werken

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:51

Klippy

Still Game

Gewoon nieuwe Detonators met TV tool werkt goed hier.

Zonder TV tool moest ik altijd kabel aan TV out hangen en monitor uittrekken en dan rebooten.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Verwijderd

Topicstarter
Jullie hadden inderdaad gelijk. Nieuwste Detonator driver, TV-Tools 6.5 en nieuw scart/cinch blokje en het werkte. Problem Solved. Dank u allen!!
Pagina: 1