Toon posts:

SCSI BIOS problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de adaptec 29160 scsi controler in mijn pc zitten. En nu start mijn pc op van af een scsi harddisk. Dus moet hij bij het opstart van de pc ook de scsi bios inladen. En in vergelijking met de 4 ide appartaten die hij moet in laden, doen de scsi appartaten er super lang over. Hij is met de scsi bios in het totaal wel 20 sec bezig. En het zijn maar 2 appartaten. Hoe kan ik dat versnellen?

BEDANKT!!!!!!

• FalconM
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heeft waarschijnlijk iets te maken met de spin-up van de HD's. Bij een koude start (dus eerste boot) gaan sommige SCSI-HD's pas draaien als ze voor het eerst aangesproken worden door de SCSI-controller, andere gaan al draaien zosnel ze spanning krijgen van de voeding. (dit laatste is dus veel sneller, spinup vindt dan plaatst in de tijd dat je moederbord-bios nog bezig is.)
Ik dacht trouwens dat je dit ook via een jumper op de harddisk in kunt stellen, maar daarvoor zul je toch ff de site van de betreffende HD-fabrikant moeten checken.

Volvo V70 D5 my2011

• AntonT
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:28

AntonT

One Ton!

Afbeeldingslocatie: http://weirdsoft.domainvalet.com/shout.gif Niet zo schreeuwen in je topics!

• FoolZero
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-01 22:14

FoolZero

Freedom of speech...

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 16 oktober 2000 18:21 schreef AntonT het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://weirdsoft.domainvalet.com/shout.gif Niet zo schreeuwen in je topics![/quote]Uuuuhm, waar mag dit op slaan?

SCSI en BIOS zijn afkortingen, die in principe ook in capitals geschreven mogen worden. Sterker nog volgens mij moeten deze zelfs met hoofdletters geschreven worden.

Verder is dit bericht geheel off-topic, dus excuses voor mijn bemoeienis, maar dit moest ik ff kwijt...

edit:

Maar dan moet god0631, dat natuurlijk wel consequent in zijn posting gebruiken, want daar zie ik nu de kleine scsi's staan.. :?

Please state the nature of your technical emergency
Heal the internet ...
1707 :'(

• Floor-is
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-02 00:21

Floor-is

5.2

Dude, je stelt 3 keer de zelfde vraag en start hiervoor 3 threads. Dat is niet helemaal de bedoeling hier, ik zou zeggen lees de faq&policy nog eens door.

Bericht hierboven

Dit topic is gesloten.