[LASER] Wat is er kapot/moet worden schoongemaakt???

Pagina: 1
Acties:

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
ik heb hier een nog niet zo oude Kyocera Mita FS680 staan die een beetje erg zijn papier vervuild. Het apparaat heeft net 50000 pagina's geprint en de drum ziet er nog goed uit. Als hij wat print komt er een grijze "waas" aan beide zijden van de pagina (is geen duplex-printer), de 'waas' bestaat uit een aantal strepen in de lengterichting van het papier. Ik heb de drum, registratie rol en de laser scanner cover schoongemaakt. Hij maakt echter elke keer zijn drum "vies", dwz er blijft aardig wat toner achter. Ik heb dit probleem ook wel eens met m'n eigen QMS Minolta gehad maar dit probleem was opgelost na een schoonmaak beurt. Heeft iemand een idee wat er vervangen en/of schoongemaakt moet worden, ik kan nergens op internet een goede guide vinden (zoals HP die wel heeft)

Speed kills, but beauty lives forever...

Verwijderd

Als je drum ook vervuild met toner, dan is het cleaningblade (een rubber strip die na elke afdruk resttoner verwijderd) niet goed.
In dat geval zal waarschijnlijk de drumunit vervangen moeten worden.
Ik weet niet precies bij deze printer welke supply's je los kunt vervangen.

Zo'n blade kan na verloop van tijd hard worden, waardoor het niet goed meer werkt.

• kimjansen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10:23

kimjansen

Nu ff niks...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 17:38:
Als je drum ook vervuild met toner, dan is het cleaningblade (een rubber strip die na elke afdruk resttoner verwijderd) niet goed.
In dat geval zal waarschijnlijk de drumunit vervangen moeten worden.
Ik weet niet precies bij deze printer welke supply's je los kunt vervangen.

Zo'n blade kan na verloop van tijd hard worden, waardoor het niet goed meer werkt.
dat wordt dus een dure reparatie... dan maar de afvalbak in.

Speed kills, but beauty lives forever...