Toon posts:

silver grease bij zalman cnps 6000cu scheelt?

Pagina: 1
Acties:
  • 38 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds kort een cnps6000cu. Als ik geen silver grease aanbreng wordt mijn cpu 68 graden en met silver grease die wordt meegeleverd door zalman wordt mijn cpu 39 graden!
Wat een groot verschil toch? De waardes kloppen van speedfan, ik heb ze gecheckt in mijn bios.
Ik heb een XP1800+ .
Is het normaal dat een beetje koelpasta de cpu core 29 graden koeler kan houden? :o Ik dacht dat altijd paar graadjes scheelde...

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Stel dat je koeler een heel klein beetje scheef zit, dan in er zonder koelpasta maar heel weinig contact tussen core en koeler, terwijl met koelpasta de koeler wel helemaal goed contact maakt. In dat geval kan het wel zoveel schelen lijkt mij, maar idd is een paar graden verschil veel normaler :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik zat daar ook aan te denken, maar ik heb over de bevestiging een vraagje:
als ik die heatsink bevestig krijg ik allemaal krassen op die zalman heatsink. Wat ik doe is eerst die onderkant vastmaken en dan de bovenpin bevestigen met een wip, ik laat die koeler niet schuiven, ik snap niet hoe er krassen opkomen. :?
De beschermrubbers op de cpu zitten er nog op...
Als ik mijn oude spire koeler bevestig op dezelfde manier, zonder silver grease wordt dat ding ook niet warmer dan 50 graden. Vind het een beetje vreemd allemaal

• Artje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-08 11:37
Er komen al snel krassen op die zalman hoor. maar dit maakt echt niet uit daarvoor is de koelpasta eigenlijk om oneffenheden op te vullen (uiteraard in beperkte mate)

Ik heb zoals je bij mij specs kan zien zelf ook een zalman en ik zit op 59 graden op de silent mode.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:18
Dit is een beetje de bekende weg. Metaal is nooit helemaal glad (hoe glad 't ook lijkt) en twee vlakken op elkaar bevatten allemaal luchtbellen en lucht geleid warmte erg slecht, vervang de lucht door iets wat warmte beter overdraagt (de koelpasta) en je hebt lagere temps :) Anyway, ik dacht dat dit wel als bekend verondersteld mocht worden hier.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Dit topic is gesloten.