Ik kan niet zoeken, maar heb wel bij de topics van afgelopen maand gekeken. Ik heb hier sowieso weinig topic over gezien, op GoT.
Ik heb (sinds kort) een XP 1600+, ik vind overklokken op het moment niet zo nodig. Omdat ik een fan heb die langzamer gaat draaien als de PC koeler is (en omdat het minder stroom verbruikt), ben ik mijn XP 1600+ op een steeds lager voltage aan het draaien.
Mijn moederboard leest de interne sensor van de XP, dus de temperaturen kunnen wat hoog lijken:
(Maxima en alles SETI-stressed; Stroomverbruik uitgerekend, met OC-Tool)
Hoe ver kan ik doorgaan?* Naar wat ik op internet heb gevonden (o.a. www.overclockers.com) lijkt het wel of ik een van de weinigen ben, die dit doet; er was een gast die claimde op 1.33V te draaien. Dus zijn er mensen met ervaringen op dit punt?
* Ik kan zelf ook nog wel even doorgaan, maar andermans ervaringen zijn toch leuk.
Ik ben van plan om nu even te stoppen met verlagen, om te kijken of ie 100% stabiel is (zo ja nog wat lager om te checken, zo nee wat hoger
). Waar ik voltage uiteindelijk op zet weet ik niet, maar het wordt in ieder geval iets hoger dan de laagste waarmee ie stabiel lijkt (voor een dagje ofzo).
Ik heb (sinds kort) een XP 1600+, ik vind overklokken op het moment niet zo nodig. Omdat ik een fan heb die langzamer gaat draaien als de PC koeler is (en omdat het minder stroom verbruikt), ben ik mijn XP 1600+ op een steeds lager voltage aan het draaien.
Mijn moederboard leest de interne sensor van de XP, dus de temperaturen kunnen wat hoog lijken:
(Maxima en alles SETI-stressed; Stroomverbruik uitgerekend, met OC-Tool)
| Voltage | Stessed Temp | 'Test'-duur | Stroomverbruik |
| 1,75V | 60°C | > 60 min | 54,2W |
| 1.63V | ~55°C | ~10 min | 47W |
| 1.50V | 50°C | > 3 uur | 39,8W |
| 1.40V | 47°C | > 4 uur | 34,7W |
edit:
Tabel geupdate, met nieuwe gegevens
Tabel geupdate, met nieuwe gegevens
Hoe ver kan ik doorgaan?* Naar wat ik op internet heb gevonden (o.a. www.overclockers.com) lijkt het wel of ik een van de weinigen ben, die dit doet; er was een gast die claimde op 1.33V te draaien. Dus zijn er mensen met ervaringen op dit punt?
* Ik kan zelf ook nog wel even doorgaan, maar andermans ervaringen zijn toch leuk.
Ik ben van plan om nu even te stoppen met verlagen, om te kijken of ie 100% stabiel is (zo ja nog wat lager om te checken, zo nee wat hoger
edit:
Uiteindelijk dus verlaagd tot 1.4V, lager gaat mijn mainboard niet.
Uiteindelijk dus verlaagd tot 1.4V, lager gaat mijn mainboard niet.
[ Voor 0% gewijzigd door Jake op 04-08-2002 00:18 . Reden: o.a. spelling ]