Toon posts:

Alle Javascripts vrij toegankelijk ?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik kwam net bij netscape in een bron de volgende beschrijving in de tag tegen :
code:
1
2
3
4
5
6
<html>
<body>
<a href="view-source:http://developer.netscape.com/docs/examples/javascript/
formval/FormChek.js">Source</a>
</body>
</html>

Dat kan aardig zijn als je iemand je javascriptcode wilt laten zien.
Maar het betekent ook dat ik nu van iedereen waarvan ik het adres heb van zijn codes dit direct zichtbaar kan maken zonder downloads. Werkt vanaf je website en kan naar ieder adres verwijzen, ook van anderen. Toch geen leuke gedachte.
Ik kende dat 'view-source' nog niet. Is daar wat tegen te doen ?

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Waarom niet? Zoals je al aangeeft kan je ook gewoon het adres naar het script in de adresbalk zetten en dan kan je het opslaan.
Je spullen niet op internet plaatsen.

Today's subliminal thought is:

Verwijderd

Topicstarter
In de adresbalk werkt het niet. Gaat mij er ook niet om mijn eigen scripts te beveiligen.
Maar kunt nu bijvoorbeeld kwaadwillend een pagina maken met allerlei rechtstreekse verwijzingen naar andere scripts, die direct in wordpad of in notepad zichtbaar worden.
Ik weet ook wel, dat de flauwekul met rechtermuisklikken en andere naamtoekening etc. niet werken. Maar dit vind ik echt te simpel.

• Nietzman
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 12:02

Nietzman

Woei!

Ik zie het hele probleem even niet.... :?

Je legt het ook niet echt duidelijk uit, maar dat terzijde.... je wil niet dat mensen je source zien, maar je WEET dat er niets tegen te doen is?
Maar kunt nu bijvoorbeeld kwaadwillend een pagina maken met allerlei rechtstreekse verwijzingen naar andere scripts, die direct in wordpad of in notepad zichtbaar worden.
Leg deze zin nog eens een keer goed uit.... ik snap der geen hol van.... mensen die een popup krijgen met de source erin? :?
What use would that be, wie gebruikt het, waarom zou iemand het gebruiken en waarom ben ik het nog niet tegengekomen....

Ik weet niet precies wat je bedoeld, maar om het maar met Annies woorden te zeggen: wil je je shit niet geript, moet je het niet online plaatsen. simpel.

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 01-09 12:21
Je moet het maar accepteren, er hier zijn zat topics over te vinden. Hele lange discussies zelf.

Dit topic is gesloten.