Ik heb dus als root Chmod -R 777 / uitgevoert. Dit is mij over komen door Onoplettende te snel te werken. Erg dom dom. IK dus maar de woon Chmod -R 777 / laten lopen omdat ik toch al op enter gedrukt had! Na een reboor kon ik niet meer inloggen als root (F*CK). Ik Kan wel inloggen als gewone gebruiker, maar goed daar kan ik neit alles mee doen. Wat kan ik doen om mijn linux bak weer goed te krijgen. OF beter gezegt de rechten weer goed zodat ik weer gewoon kan inloggen als root?
Backup terugzetten.
He who knows only his own side of the case knows little of that.
pak de CD er maar bij, dit wordt een herinstall
Kun je wel gebruik maken van su of niet?
Aviation is proof that given the will, we have the capacity to achieve the impossible.
--Eddie Rickenbacker
Nop als ik su en dan wachtwoord invul dan krijg in een error van kan niets met de groups beginnen!!
Backup had ik niet gemaakt van mijn servertje! Dus dat wordt niets en reinstall zou misshien wel kunnen maar is weer zoveel werk. Dus als er misschien een andere oplossing is?
Backup had ik niet gemaakt van mijn servertje! Dus dat wordt niets en reinstall zou misshien wel kunnen maar is weer zoveel werk. Dus als er misschien een andere oplossing is?
Verwijderd
Herinstall.... sshd start al niet meer nu
Heb het meegemaakt met klant van me.... 100 sites incl mail en mysql .... herinstall was sneller als je backup heb
Nog bedankt he Dennis M!
Verwijderd
welke distro??
Als je Suse gebruikt (misschien hebbe andere distro's dit ook) dan heb je een emergency cd. Daarvanaf starten en je kan weer wat root dinkies doen.
Maar denk dat een re-install het beste is.
Als je Suse gebruikt (misschien hebbe andere distro's dit ook) dan heb je een emergency cd. Daarvanaf starten en je kan weer wat root dinkies doen.
Maar denk dat een re-install het beste is.
- boot vanaf cd of rescue disk
- mount het filesystem ergens, zeg /mnt/filesystem
- maak de permissies werkbaar met zoiets als:
find /mnt/filesystem -type f -exec chmod 644 {} \;
find /mnt/filesystem -type d -exec chmod 755 {} \;
- en kijk dan nog eens of je kunt inloggen. Herinstalleren kan altijd nog
- mount het filesystem ergens, zeg /mnt/filesystem
- maak de permissies werkbaar met zoiets als:
find /mnt/filesystem -type f -exec chmod 644 {} \;
find /mnt/filesystem -type d -exec chmod 755 {} \;
- en kijk dan nog eens of je kunt inloggen. Herinstalleren kan altijd nog
Verwijderd
/me denkt dat magio zo'n klant gehad waarschijnlijk............ of niet??
snel editten he
maar zie mijn gelijk
snel editten he
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 16:59 . Reden: ff mijn gelijk halen ]
Verwijderd
voor op de regenachtige zondagmiddag...Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 17:08:
Je kan natuurlijk elke RPM herinstalleren.... Leuk handwerk.
.
Helpt het als ik je vertel dat je niet de enige bent die dit ooit is overkomen 
Ik heb destijds m'n systeem nog wel werkbaar gekregen met de methode van Spearhead, maar ben toch maar begonnen met een verse install.
Ik heb destijds m'n systeem nog wel werkbaar gekregen met de methode van Spearhead, maar ben toch maar begonnen met een verse install.
Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.
Ik denk dat ik oplossing al wel heb!! Een goede schop tegen de Case en hij werkt wel weer
F*ck zooi, ach ja het regend nog wel van het weekeinde dus moet ik maar even een reinstall doen! Kan ik gelijk een nieuwe versie er op zetten! Een gelukje bij een ongelukje!!
opnieuw opstarten en dit intikken:
linux init=/bin/bash
Dan heb je een shell met root rechten en kun je de handel terugzetten.
linux init=/bin/bash
Wanneer moet ik dat dan invullen want ik krijg altijd gewoon een login scherm en verder niets!artec schreef op 03 augustus 2002 @ 18:06:
opnieuw opstarten en dit intikken:
linux init=/bin/bash
PS ik bedenk me nu in eens dat ik wel een bootfloppy heb laten maken door in de install van RH
Bij de bootprompt. Als je die niet krijgt moet je shift of ctrl eens ingedrukt houden bij het booten.Neptunus schreef op 03 augustus 2002 @ 18:18:
Wanneer moet ik dat dan invullen want ik krijg altijd gewoon een login scherm en verder niets!
Maar een herinstall is wel de verstandigste oplossing. Je kunt wel met de hand de permissies terugzetten, maar niet alle files zijn 'root root rwXr-Xr-X'. Denk bijvoorbeeld aan /dev/*, /tmp, /var/*, setuid files, /etc/shadow, enz, enz. Als je die permissies niet goed terugzet, dan zal je systeem waarschijnlijk niet 100% werken en kunnen er eventueel hele subtiele beveiligingslekken ontstaan.
Als je herinstallt, backup dan minstens /home en /etc, dan kun je in iedergeval nog een aantal configfiles 'hergebruiken'.
Ik heb vannacht nog wel wat tijd over. GA dan wel even RH 7.3 er opzetten!
Pagina: 1