Toon posts:

AGP poort kan sneller?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een nieuwe videokaart aangeschaft (GeForce 4 Ti4400) en nu geeft mijn AGP Controller het volgende:

Revision: 2.0
Rate: 1x, 2x (2x enabled)
Aperture Size: 256 MB
Sideband Addressing: supported (enabled)
Fast Write: not supported

In het BIOS heb ik hem op 4x gezet, maar hij staat hier dus niet op. Weet iemand waarom hij hier niet opgaat? En maakt het veel uit in vergelijking met 2x?

Owja, en wat betekent Aperture Size eigenlijk? Deze kan ik ook in het BIOS invullen en kan ik kiezen uit 8-16-32-64-128 of 256, ik heb hem maar op 256 gezet maar de videokaart is dus wel 128MB.

Wie kan mij helpen?

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
ik denk dat het komt doordat je via drivers hebt die je agp locken op 2x om de stabiliteit te garanderen. maaruh.....een aperture size van 64 is genoeg

Verwijderd

aperture size is groter = sneller, maar kleiner=stabieler. Meestal minstens de hoveelheid videogeheugen (het videogeheugen wordt nl gemirrorred voor stabiliteit in het werkgeheugen, Janssen) en de helft van intern geheugen (als dat niet kan videogeheugen aanhouden. Anders werkt ie helemaal niet stabiel). Agp 2x of 4x maakt haast niets uit. Anders vanuit de meuktracker een tweakprogje voor nvidia videokaarten downloaden zoals nvmax, rivatuner etc. (ik persoonlijk ben fan van nvmax, maar iedereen zijn progje :))

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-05 19:00
AGP Aperture Size is bedoeld voor extra ruimte als het geheugen van de vga kaart momenteel vol zit en alles niet zo snel kan verwerken.
En AGP 2x en 4X vind ik zeker wel een groot verschil. Maar misschien niet met die GF4 ! ;)

dikzak

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
ik draai mijn ti4200 op 1x agp omdat ie anders crasht tijdens spellen :(

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
Janssen schreef op 03 augustus 2002 @ 16:56:
ik draai mijn ti4200 op 1x agp omdat ie anders crasht tijdens spellen :(
merk je wel duidelijk dat je performance verlies hebt?
hoort als het goed is niet echt zo te zijn...

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dus als ik het goed begrijp (ik heb maar 256MB intern) kan ik dus het beste de 'Aperture Size' op 128 (videogeheugen) zetten?

En het zal dus niet veel verschil maken als ik de AGP op 2x of 4x heb staan? Dan laat ik hem namelijk wel op 2x staan.

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 18:48:
Ok, dus als ik het goed begrijp (ik heb maar 256MB intern) kan ik dus het beste de 'Aperture Size' op 128 (videogeheugen) zetten?

En het zal dus niet veel verschil maken als ik de AGP op 2x of 4x heb staan? Dan laat ik hem namelijk wel op 2x staan.
D'r is maar 1 manier om er achter te komen of de aperture size een performance increase geeft en dat is door hem op z'n laagst in te stellen, dan 3d marks draaien en de score opschrijven ofzo. Dan steeds aperture size een stapje hoger en weer 3d marken. Dan zie je vanzelf wat de beste instelling is, aangezien dit voor elke configuratie anders is.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

• Def_P
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 16:11:
In het BIOS heb ik hem op 4x gezet, maar hij staat hier dus niet op. Weet iemand waarom hij hier niet opgaat? En maakt het veel uit in vergelijking met 2x?

Wie kan mij helpen?
Je zegt er niet bij wat voor een moederbord je hebt, das nie heel handig. Asus zet 4 maal agp vaak weer terug ook al stel je dat in en kan het systeem het aan, als je bijvoorbeeld overklokt. Als je een snelle cpu hebt, p4 ofzo dan kan het 4 keer agp soms wel iets uitmaken. Nou zit je met 128 mb videoram voorlopig ff goed dus
Aperture Size kan je laag instellen want zal toch bijna niet gebruikt worden.

I, for one, like Roman numerals

Pagina: 1