Toon posts:

Oude Adventures onder winXP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb een paar oude adventures zoals: Day of the Tentacle, Full Throttle, Sam 'n Max en Toonstruck.

Ik probeer ze onder windows XP aan de praat te krijgen maar het wil niet echt lukken.
Bij Day of the Tentacle doet de muziek het nu wel. Maar bij de speech, kapt hij er na 1 woord mee.
Weet iemand wa ik hier aan kan doen?
VDMsound hielp nix.

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

• Windows XP compatablity modus
• Dos partitie aanmaken van 100 / 200 mb en daar al die oldskool games op installeren
• VMware installeren en zo gamen
• Oude pc met vnc bedienen om zo te gamen?
...

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Noedelsupke
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-07-2023
VDMSound in combinatie met LEC Quick and Easy al geprobeerd???? werkt perfect hier behalve jawel voor Day of the Tentacle :'(

op de 1 of andere manier krijg ik die speech ook niet werkend

sam n max en full throttle moet met dat quick&easy wel werken

q&e stelt gewoon VDMsound perfect in per spel (alleen LucasArts spellen) zodat het geluid echt perfect is......DotT zou ook moeten werken maar bij mij dus niet :{

PIII 800@804 Mhz

• spaceboy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:05

spaceboy

Op grote hoogte

Scarecrow schreef op 03 augustus 2002 @ 16:29:
• Oude pc met vnc bedienen om zo te gamen?
...
Haha. Stoer! Werkt zoiets? Zit je wel weer met een Windows-bak, want er is geen DOS-versie van VNC.

Je kunt binnenkort misschien net als een Nintendo-emulator een DOS-emulator downloaden! :))

Persoonlijk denk ik dat 't maken van een echte ouwerwetse dos-partitie (kolere he, dat heb ik ook al jaren niet meer gedaan, lijkt me gaaf om weer 's te doen) te maken, met al je ouwerwetse drivers en config.sys en autoexec.bat enzo. Zal wel lastig worden om je PCI-SoundBlaster Audigy aan de praat te krijgen onder DOS, maar goed...

Aan bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend. Aan de tekst hieronder wel.

Verwijderd

Scarecrow schreef op 03 augustus 2002 @ 16:29:
• Windows XP compatablity modus
...
Werkt het best..probeer het hiermee ...

Verwijderd

Topicstarter
dott doet speech nog nie. En bij Full Throttle is speech brak. Ik zal jullie opties wellis proberen.

• ubermaestro
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-11-2025
Volgens mij heb ik ooit es Monkey Island I gespeeld op Windows XP en Civilization deed het er ook nog goed op, Windows 2000 heeft daar een stuk meer problemen mee :( Indy and the Fate of Atlantis deed het ook nog op xp geloof ik

Verwijderd

Topicstarter
ViperGTS schreef op 03 augustus 2002 @ 18:20:
VDMSound in combinatie met LEC Quick and Easy al geprobeerd???? werkt perfect hier behalve jawel voor Day of the Tentacle :'(

op de 1 of andere manier krijg ik die speech ook niet werkend

sam n max en full throttle moet met dat quick&easy wel werken

q&e stelt gewoon VDMsound perfect in per spel (alleen LucasArts spellen) zodat het geluid echt perfect is......DotT zou ook moeten werken maar bij mij dus niet :{
dit zal ik is proberen. bij Sam 'n Max werkt het geluid helemaal niet. En bij toonstruck kan hij geen goede superVGA chip vinden :S

Verwijderd

Topicstarter
Als ik op mijn computer een oud spel probeer te draaien lukt het helemaal niet.
Als je het spel opstart krijg je zo'n dos-made menuutje.
Daarin heb ik geen muiscurzor en het toetsenbord doet het niet.
Wa kan ik daaraan doen?

En bij de meeste spellen blijft hij in het installatie menu niet echt hangen, maar hij laadt niet door. Hij geeft ook niet: (not responding), maar hij gaat niet verder. Waar ligt dat aan?

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
1 woord:
Duelboot
(met W98)

Je kunt wel al die antieke spellen proberen aan de praat te krijgen, soms lukt het met een patch. Compatablity modus werkt vrijwel nooit en dingen zoals VNC/VNWare zijn bagger.
Als je gewoon W98 erbij kwakt ben je ineens van al dat gezeur af.

🌞🍃

Verwijderd

Topicstarter
DataBeest schreef op 04 augustus 2002 @ 13:17:
1 woord:
Duelboot
(met W98)

Je kunt wel al die antieke spellen proberen aan de praat te krijgen, soms lukt het met een patch. Compatablity modus werkt vrijwel nooit en dingen zoals VNC/VNWare zijn bagger.
Als je gewoon W98 erbij kwakt ben je ineens van al dat gezeur af.
dat doe ik denkik ja

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 12:26:
[...]

dit zal ik is proberen. bij Sam 'n Max werkt het geluid helemaal niet. En bij toonstruck kan hij geen goede superVGA chip vinden :S
heb je het diskette/cd trucje al gedaan met die files verwisselen bij Sam n Max???

alhoewel dat met quick&easy niet nodig is (denk ik)

maar voordat ik q&e had, heb ik Sam&Max PERFECT werkend gekregen door de diskette versie te installeren, en dan de voice files (monster.sou en de*.001 en *.000 o.i.d. te verwisselen met die van de cd....

dan moet je bij VDMSound wel nog wat instellen zodat de stemmen gelijk lopen en perfecter werkend kun je het niet krijgen _/-\o_

voor die instellingen moet je ff op dat forum kijken van VDMSound........of quick&easy proberen, weet niet of wat werkt, maar kans is groot

enige lucasarts spellen die ik niet aan de gang krijg blijven Day of The Tentacle en Indiana Jones & The Last Crusade.........

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen de cd versie van Sam en Max. En op mijn computer kan hij de spellen niet eens laden.

Op de compu van mijn broer, zit ik met het geluid te pielen. We draaien allebei windows XP. Ik zit er aan te denken win 98 of een dos partitie te maken. Maar het zou bij mij toch ook moeten werken, (misschien op perfect geluid na)...

Verwijderd

Topicstarter
Zo, nu heb ik dualboot met win 98 SE, nu nog de adventures testen. Ik zal laten weten of het werkt.

• Noedelsupke
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 19:08:
Ik heb alleen de cd versie van Sam en Max. En op mijn computer kan hij de spellen niet eens laden.

Op de compu van mijn broer, zit ik met het geluid te pielen. We draaien allebei windows XP. Ik zit er aan te denken win 98 of een dos partitie te maken. Maar het zou bij mij toch ook moeten werken, (misschien op perfect geluid na)...
ik wil niet veel zeggen maar de disk versie van Sam N Max heb je binnen 5 min. gevonden als je wil ;)

enne ja ik heb ook de cd versie origineel......dus dat is het wel geoorloofd om zo'n prachtig spel diskette versie te downen van internet :)

maargoed onder win98 moet het sowieso werken........maar ik had met winME wel weer geluidsproblemen dacht ik.....stemmen deden het, maar de muziek klonk ubergaar

hoe ik het nu heb is het gewoon perfect onder XP , net zoals jaren geleden op mn 386 met perfect geluid....

PIII 800@804 Mhz

Verwijderd

Topicstarter
het werkt onder 98 nog niet echt. Maar de versie die ik heb is super gaar. Dus daar ligtet aan

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 21:33

• Noedelsupke
ej deze kende ik nog niet

ook eens proberen dan tnx :)

PIII 800@804 Mhz

• I_am_akira
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-01 21:33
dit werkt super
speech en music en saven waneer je wilt..

Verwijderd

[edit] ik ga het ook maar probreren...

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
jullie kunnen ook es proberen in START>UITVOEREN/RUN...>dxdiag>tabblad "sound" en dan de acceleration op basic te zetten. Dit werkt iig perfect met Full Throttle en Monkey Island 3

thanx to aftermath voor deze tip

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

jaja :D iig voor MI3 werkt het :) (gelukkig ;) )

edit: en voor Full Throttle dus ook :+

http://psnprofiles.com/AfthyX

• HyperMan
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

HyperMan

Calvin's alter ego !

sorry dat ik in dit oude topic post, maar de search leverde ook niet veel op.
Ik wil graag colonization aan de praat proberen te krijgen onder win2k. Weet iemand misschien een soort dos emulator ofzo?

Hier komt iets hips te staan

Pagina: 1