tx4b asus

Pagina: 1
Acties:

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22
Ik moet een reparatie uitvoren aan een tx4b, nou ja reparatie....

Ik moest wat geheugen bijprikken, maar voordat ik geheugen koop wil ik graag weten of dit mobo ook 128M single sided PC133 SD ondersteund? Er zitten wel DIMM sloten in, gevuld met 2*32M SD PC66 double siden.]

Kan ik er een vervangen door een SS 128M PC133?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je het niet geprobeerd dan?

Als een ouwe Socket7 mobo al doublesided reepjes ondersteunt, dan moet het vast ook wel lukken met singlesided exemplaren :)

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 14:50
Ik heb zelf de asus tx97e en deze pakt geen pc133 mhz gebufferd :? Alleen pc 133 mhz ongebufferd geheugen :). Het klinkt vaag maar het is zo... Ik had zelf133 Mhz in pc bij de winkel deed het en hier niet :? Toen bij andere zaak gekocht en daar deed ie het wel ;).

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Ik ken het type TX4B niet, maar als het een Socket 7 bord is dan geef ik je weinig kans. Ik heb zelf een TX97 en die slikt de DIMM's van nu niet... Een DIMM van 128 MB wordt herkend als 32 MB en het hele systeem loopt er mee vast...

Concrete Loop Watercooling

• Termi
FreeRider schreef op 03 augustus 2002 @ 16:18:
Ik ken het type TX4B niet, maar als het een Socket 7 bord is dan geef ik je weinig kans. Ik heb zelf een TX97 en die slikt de DIMM's van nu niet... Een DIMM van 128 MB wordt herkend als 32 MB en het hele systeem loopt er mee vast...
Ik heb zelf tx97-e , dus dat is de zelfde chipset :). Maar die heeft gewoon een dimm als werkgeheugen :+. 128 Mb pc 133 ungebufferd @ 66 Mhz :P.

• FreeRider
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-07 22:45
Termi schreef op 03 augustus 2002 @ 16:30:
[...]

Ik heb zelf tx97-e , dus dat is de zelfde chipset :). Maar die heeft gewoon een dimm als werkgeheugen :+. 128 Mb pc 133 ungebufferd @ 66 Mhz :P.
Klopt, de -E had dacht ik zowel SIMM als DIMM banken... maar volgens mij worden niet alle DIMM's feilloos herkend... Je moet denk ik het geluk hebben dat de BIOS de module goed herkend, maw dat de module qua opbouw moet lijken op ganbare types van vroeger.

Concrete Loop Watercooling

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Met google vind ik niks, maar dan ook niks, over Asus TX4B.. Maar uit de type naam kan ik wel opmaken dat het plankje is voorzien van de Intel 430TX PCIset. Volgens Intel's datasheet ondersteunt het chipset 4Mbit, 16Mbit en 64Mbit geheugen, zowel single- als doublesided. Het kan in totaal maximaal 256MB geheugen addresseren. Je hoeft er dus alleen op te letten of het 128MB singlesided reepje niet 32Mbit is, want dan kun je het wel schudden.

Maar, nogmaals, heb je het zelf al geprobeerd? Het kan echt geen kwaad om een reepje uit te proberen op een ouder plankje. Je moet er alleen wel op letten dat de DIMM voltage jumper op 3,3V ipv 5V staat. Als hij niet opstart, of er niks op het beeldscherm verschijnt, dan is het reepje gewoon niet compatibel :)

• Termi
BalusC schreef op 03 augustus 2002 @ 17:29:
Met google vind ik niks, maar dan ook niks, over Asus TX4B.. Maar uit de type naam kan ik wel opmaken dat het plankje is voorzien van de Intel 430TX PCIset. Volgens Intel's datasheet ondersteunt het chipset 4Mbit, 16Mbit en 64Mbit geheugen, zowel single- als doublesided. Het kan in totaal maximaal 256MB geheugen addresseren. Je hoeft er dus alleen op te letten of het 128MB singlesided reepje niet 32Mbit is, want dan kun je het wel schudden.

Maar, nogmaals, heb je het zelf al geprobeerd? Het kan echt geen kwaad om een reepje uit te proberen op een ouder plankje. Je moet er alleen wel op letten dat de DIMM voltage jumper op 3,3V ipv 5V staat. Als hij niet opstart, of er niks op het beeldscherm verschijnt, dan is het reepje gewoon niet compatibel :)
Ik denk zelf dat het mobo niet bestaat :? Of hij is niet van Asus maar een andere fabrikant :).

• Sebazztiaan
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-08 12:22
Ik heb toch maar een 128M bankje gekocht, maar hij herkend hem niet, hij doet net of hij em niet ziet. hij had 2*32M nu 1*128 en 1*32, maar ziet maar 32M...

En nog een andere vraag... kan dit mobo'tje een 40G schijf aansturen?
Pagina: 1