Toon posts:

Tekentablet Aiptek Hyper Pen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste paar weken alle symptonen van rsi :(

Aangezien er wel werk gedaan moet worden, wil ik mijn muis afwisselen met een tekentablet aangezien dit goed schijnt te helpen (afwisseling). Bovendien is het ook nog eens handig om het grafische werk wat te vereenvoudigen (ik studeer multimedia).

Nou is mijn vraag of het bovenste klopt (potentiele rsi oplossing) en verder of Aiptek Hyper Pen 12000 teken tablet, USB een goede oplossing is. Deze is namelijk goedkoop en heeft een 12 * 9 " werkoppervlak. Wat volgens mij een stuk meer is dan de rest van de tabletten in deze prijscatogorie.

Meer info:

http://www.aiptek.com.tw/...ablet/hyperpen12000u.html

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Heb zelf die aiptek ook gehad, heel veel problemen mee gehad met installatie en het algehele gebruiksgemak is ook niet om over naar huis te schrijven.. Spaar anders ff door voor een Wacom.

Download my music on SoundCloud

Verwijderd

Kloteding en die AAAA batterijen zijn nergens te krijgen.

Verwijderd

Topicstarter
Maar goed dat ik het eventjes gevraagd had. Klonk ook te mooi om waar te zijn.
Maar ik zal er toch 1 moeten hebben asap met name om de pols en hand wat te relaxen. Dat wacom zo'n beetje de beste (betaalbare) tablets maak weet ik. Maar aangezien het niet echt bedoeld is als 'teken'tablet, zoek ik nog even naar een andere oplossing (ik kom net terug van 2* vakantie etc, dus no tengo dinero) :(
Daarom voorlopig even een alternatief voor de muis en voor een 'duurdere' wacom.

Iemand misschien ervaringen met de onderstaande tablets?

Dynalink TABU Freedraw Tekentablet USB
Target SP-6045 tekentablet met 3 knops pen, 15x11cm (USB)
Trust USB Tekentable met muis en pen 200

Mja en als deze 3 ook 3 keer niks zijn dan zal ik denk ik voor:

Wacom Graphire (USB) € 109,- gaan

scheelt niet zo heel veel.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand kent de andere tabletten?

Verwijderd

de Trust Tablet is gaar

die pen die erbij zit is nog dikker dan zo'n dikke zwarte marker

zelf heb ik de Wacom Graphire 2 USB zeer tevreden over

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Vvoor de wacom gaan, ik zelf heb de gewone graphire en afwisselend met de muis werkt het heel goed

• Nibbles
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-04 12:46

Nibbles

just nibb it

Ik heb ook de Graphire 2 en wissel veel af met de muis (niet de muis die erbij zit, die maakte krassen op m'n tablet :()

Ik heb hem nu iets langer dan een maandje en ik merk al meteen dat ik veel minder vaak, tot bijna geen last van m'n pols krijg door veel gebruik van de pen. Ik kan hem aanraden.

Verwijderd

Topicstarter
Ondanks dat ik het advies hier heel erg waardeer allemaal twijfel ik toch een klein beetje, wacom is on de tekentablets hier zo'n beetje wat plextor een aantal jaar terug hier was on de branders. Je mocht in principe geen ander merk dan plextor hebben want dat was bijvoorbaat slecht. Dit was onzin natuurlijk, maar ik vraag me een klein beetje af of wacom deze status nou bereikt heeft.

(over thurst en aiptek zijn al goede argumenten gegeven)

Verwijderd

Topicstarter
nibbles > sounds good!

Ik denk wel dat ik die wacom ga kopen (mijn ouders willen all of a sudden betalen :P ik zeg ook ff dat ik pijnlijke ogen krijg van mijn scherm, dus dat ik een nieuwe videokaart nodig heb, en als we dan toch bezig zijn ;) )

Nog een klein vraagje, ik kan toch wel gewoon mijn ms optical explorer muis naast de pen gebruiken toch? dit in verband met games die ik regelmatig speel (q3ra3, rtcw)

Verwijderd

ik heb 3 muizen aangesloten zitten op me computer waarvan 1 de Wacom is
en 2 logitech muizen ( de verveling sloeg toe )

dus ja dat gaat wel :D

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 12:42:
[..]

Nog een klein vraagje, ik kan toch wel gewoon mijn ms optical explorer muis naast de pen gebruiken toch? dit in verband met games die ik regelmatig speel (q3ra3, rtcw)
Je moet wel zorgen dat je je Wacom muis of pen niet meer op je tablet laat liggen, anders reageert je normale muis niet meer. Ik heb een Razer Boomslang 1000 ernaast liggen die ik af en toe gebruik in windows, en vooral voor games.

De pen zelf is wel fijn om mee te surfen enzo, maar als je moet typen, dan weer je cursor moet verplaatsen, en dan weer moet typen enz, is de pen niet zo heel fijn. Je moet hem dan of steeds neerleggen of op zo'n manier in je hand blijven houden dat je er geen last van hebt.

Ook mis je een scrollwheel op je pen in het begin ;) Ik maak nu weer gebruik van de scrollbalken met de pen. Ook het in het houdertje plaatsen van de pen wen je wel aan. GoT'en met pen gaat ook lekker omdat je je pen dan even neerzet als je een bericht typt, en dan weer verder gaat.

[ Voor 0% gewijzigd door Nibbles op 04-08-2002 15:07 . Reden: kleine aanvulling ]

Verwijderd

Nibbles schreef op 04 augustus 2002 @ 15:05:
[...]Je moet wel zorgen dat je je Wacom muis of pen niet meer op je tablet laat liggen, anders reageert je normale muis niet meer. Ik heb een Razer Boomslang 1000 ernaast liggen die ik af en toe gebruik in windows, en vooral voor games.
dat heb ik zelf nog niet ondervonden,
zolang je de pen of muis van de WACOM niet beweegt maakt het niks uit :>

Verwijderd

Topicstarter
Heel even ter info ik heb de wacom graphire 2 usb besteld, bedankt voor de reacties. Mocht ik heel tevreden zijn dan ga ik voor de duurdere wacoms.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Graphire heeft volgens mij lang niet de kwaliteit van de Wacom Intuos lijn (en die zijn zeker wel goed). Een vriend van mij heeft een tablet van Dynalink, die was niet zo duur, maar echt wel fijn.

• Nibbles

Nibbles

just nibb it

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 17:35:
[...]

dat heb ik zelf nog niet ondervonden,
zolang je de pen of muis van de WACOM niet beweegt maakt het niks uit :>
Hmm, ik heb het nogmaals getest en je hebt gelijk. Ik kan me herinneren dat ik m'n muis om de een of andere reden niet kon bewegen, of niet klikken, en toen haalde ik de Wacom muis eraf en deed hij het weer :?
Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 01:06:
Heel even ter info ik heb de wacom graphire 2 usb besteld, bedankt voor de reacties. Mocht ik heel tevreden zijn dan ga ik voor de duurdere wacoms.
Zo dacht ik er ook over. Ik wilde niet de veel duurdere Intuos meteen kopen omdat ik nog helemaal niet wist of een tablet wel zo fijn was. Ik heb op dit moment geen behoefte aan betere kwaliteit dan de Graphire 2. Hij voldoet prima aan mijn eisen.

Verwijderd

Topicstarter
eerste ervaring is nog meer pijn met de wecom..

Verwijderd

Ik ben zelf ook van plan een tablet te kopen maar niemand kan me redelijk informeren over onderlingen verschillen... drukpunten bv zijn bij de dure als bij de goedkope tabletten het zelfde. Heeft iemand ervaring met tablets, negatief en positief of evt een site met allerlei info omtrent technische details en of prijzen. Het liefst wil ik er een ZONDER muis.

Alvast bedankt _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
Mja ik kan je nu alleen zeggen hoe de wacom graphire 2 bevalt. Op zich doet ie het prima, alleen ik vind het vrij irritant dat ik boven het tablet moet zweven om de muis te besturen. Want op het tablet zelf ziet ie als de linkermuisknop inhouden.
Ik heb hem pas een uurtje gebruikt dus nog niet naar instellingen e.d. gekeken. Maar ja, het zou anders moeten kunnen lijkt me.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Zo werken volgens mij alle tablets, maar daar wen je zo aan hoor. Een pen moet je toch ook boven het papier houden als je hem wil verplaatsen?

• Midas
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:47

Midas

Thunderbirds are go!

Bij mijn Dynalink Freedraw kan ik gewoon op het tablet schuiven met de pen. Pas als ik enige druk toepas gaat hij tekenen (oftewel 'linkermuisknop inhouden'). Ik geloof zelfs dat je de drempel (bij welke druk hij gaat tekenen of niet) zelf kunt instellen.

Ik mag aannemen dat een Wacom die mogelijkheid ook heeft.
Pagina: 1