Toon posts:

Tweak Alcatel Speedtouch naar Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Vraagje aan alle experts:

Ik probeer mijn Alcatel te tweaken (volgens de guide van www.bruring.com) zodat ik er meerdere pc-s achter kan hangen op een switch.
Probleem is echter dat mijn modem beschermd lijkt te zijn. Als ik hem probeer te bereiken onder run -> telnet (ip) dan krijg ik niks, en als ik hem in de dosprompt die opdracht geef krijg ik de volgende respons:

connecting to (ip)... coud not open connection to the host, on port 23. No connection could be made because the target machine actively refused it.

Weet iemand hoe ik dit kan omzeilen?

Verwijderd

Topicstarter
Nog effe een toevoeging voor de duidelijkheid: mijn modem zit dus NIET onder de standaard 10.0.0.138!

Verwijderd

Topicstarter
Nou daar ben ik weer met replies op mijn eigen post :) Ik ben er ondertussen achter dat het modem dus inderdaad is voorzien van een username en password door de vorige gebruiker (ding is 2e hands)... Is er een manier om daar doorheen te breken?
Ik probeer dus niet op iemand anders zijn modem in te breken effe voor de duidelijkheid! :p

Verwijderd

Verkoper opbellen en vragen om het username en password

Verwijderd

er zit toch een reset knopje op de achterkant?

Verwijderd

Topicstarter
"er zit toch een reset knopje op de achterkant?"

Ja en net als bij een pc, als je de powerknop indrukt gaat het bios-password eraf. Thanks a lot for the advise... 8)7
Probleem met verkoper bellen is dat ik het ding heb gekocht via 2ehands.nl... ik ken die gast niet....
Ik begin ook steeds meer het idee te krijgen dat ik wat dit betreft genept ben, maar voor zover ik weet valt overal wel IETS aan te doen, dus ik hoop dat iemand nog wat weet :)

• DAzN
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
In de gebruiksaanwijzing staat dat je een 'switch to defaults' zou kunnen maken om alles te resetten. Maar ik neem aan dat je het modem helemaal niet kunt bereiken?

• zwahiel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08 15:36

zwahiel

Eindbaas HK

Keihard de lekkerste!

wat doe je moeilijk!
Je kunt in Telnet altijd naar je modem toe!
Ook al zit er een password op!

Weet je wat je moet doen: Je moet zorgen dat je 't überhaupt kunt zien...
Ga er met een telnet sessie naar toe en kijk welke speedtouch nummer je hebt, gebruikt heb script op bruring.com om 't expert wachtwoord te verkregen en gebruik dit wachtwoord om in te loggen (gebruiker= EXPERT en wachtwoord = ... ).

Nu kun je gewoon die andere user flushen!
Kan in telnet maar kan ook binnen de httpd van de speedtouch...

Weet je het nummer niet?
Makkelijk!!!!

Óf 't staat onderaan of onderop 't modem...
Het is namelijk SpeedTouch (<netwerk ID>) ...
Staat d'r nix... Zoek eens naar 3com Network Superviser, download die en installeer 'm, zo kom je achter 't MAC address van je modem, dat is meteen 't netwerk ID voor je string... Invullen en met EXPERT in loggen...

Sim-pel!

Laten we weer 's bierbrouwen of gewoon gekke dingen bouwen en knutselen. YEAH!
RIP Lada 2105 "Igor" 31-12-1992 - † 21-02-2014. De nieuwe Igor: Tesla model 3 SR+ 21-08-2020

Verwijderd

Topicstarter
Punt is dus dat ik die challenge string niet te pakken krijg. Zit nu op mijn werk dus kan het niet direct controleren maar ik dacht niet dat ie onderop het modem staat. Volgens bruring zou ik het te zien moeten krijgen als ik bij user expert intik, maar dat gebeurt dus niet. Hij vraagt om een wachtwoord en daar kom ik niet voorbij....
Die laatste tip klinkt interessant. Ga ik zsm proberen... thanks!

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
wat je als laatste optie nog kunt proberen is nieuwe firmware erop zetten in de hoop dat hij geen user/password meeneemt.

iRacing Profiel

• ErHa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-04-2022

ErHa

(more) RPM equals (more) fun

Als je bij user: EXPERT intikt en daarna een wachtwoord moet geven (is die string ingevuld in dat script) dan zie je dus niet dat je wat intikt, maar hij pakt het wel
(gewoon zorgvuldig typen en dan op enter rammen (voor de duidelijk nog maar ff)

"When the flag drops, the bullshit stops" by Olav Mol.

• P.B.
  • Niet online
Als je een Ping to Defaults doet gooit ie het password eruit.. lees even de handleiding van de SpeedTouch op www.Alcateldsl.com hoe je dat doet :)

• P.B.
  • Niet online
Als je trouwens toch al gaat tweaken, dan kan je beter deze tweak doen: Speedtouch home naar -> Pro w Fwall of 510

Verwijderd

Topicstarter
Geen nood meer :) Bleek dat AT&T mijn modem een vrij IP-adres gaf. Na handmatig het ip-adres terug te zetten naar 10.0.0.138 had ik geen internetverbinding meer maar kon ik wel gewoon inloggen op het modem en de tweak uitvoeren....
Als ik het modem resette of wat dan ook maar het wel online liet werd automatisch weer dat vrije ip-adres toegekend.
Dit voor toekomstige mensen die met hetzelfde probleem zitten.
Pagina: 1