Toon posts:

linux partities weghalen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn volledige harddisk leeghalen met alle partities zodat ik deze kan verkopen. Maare als ik fdisk uitvoer in DOS dan wist deze mijn DOS EXT partitie niet.
Onder linux kan ik fdisk niet opstarten :? :?

Hoe haal ik alle partities weg?
Ik heb geen partition magic of enig ander partie programma tot mijn beschikking als iemand weet waar ik deze kan downloaden (legaal uiteraard) dan is het probleem ook opgelost :)

• jordan2k
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-08 21:29
met fdisk de non dos partities weg halen gewoon eff booten met een win 98 flop

Verwijderd

Topicstarter
jordan2k schreef op 03 augustus 2002 @ 15:33:
met fdisk de non dos partities weg halen gewoon eff booten met een win 98 flop
Zoals hier boven staa heb ik dat gedaan. De DOS EXT partite wil niet weg.

Verwijderd

omdat t geen echte dos part is maar een linux part
heb je geen zerofill proggie van de harddiskfabrikant?

Verwijderd

cfdisk proberen? :) :?

• jordan2k
ook eerst die partities uit de dos ext gehaald ??? die wil niet weg als daar nog partities in zitten maar is het echt een dos ext en niet een non dos ???

Verwijderd

Topicstarter
krijg ik: command nog found
net zoals mijn fdisk intypen in de terminal

Verwijderd

Topicstarter
jordan2k schreef op 03 augustus 2002 @ 15:40:
ook eerst die partities uit de dos ext gehaald ??? die wil niet weg als daar nog partities in zitten maar is het echt een dos ext en niet een non dos ???
Ik doe mijn bootable WIndows CD in de PC, typen in fdisk en wis alle parties. Logische stations zijn er niet en als ik kijk welke parties er zijn staat er DOS EXT.

Ik type in 3 en probeer alle drie de opties uit
1 wis primaire partitie
2 wis extented patitie
3 wis logische stations
4 wis non-dos partitie

en geen van die drie werken.
nummer 2 zegt: er zijn logisch stations en nummer 3 zegt: er zijn geen logische stations.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:39:
omdat t geen echte dos part is maar een linux part
heb je geen zerofill proggie van de harddiskfabrikant?
Het is een quantum harddisk die ik 2de hands heb gekocht en die ik nu weer wil verkopen. Deze man heeft het nog nooit voor elkaar gekregen om linux te wissen van een harddisk en heeft zelfs een 10GB harddisk met Linux voor 10 euro verkocht omdat hij het niet voor elkaar kreeg om die linux partities te wissen.

• jordan2k
het zijn 4 opties had vorige week linux van laptop gehaad en deed toen gewoon fdisk 3 3 en daarna fdisk 3 4 d8 ik en toen was alles weg. vind het een beetje raar heb er ook problemen mee gehad omdat hij alltijd aangav dat het een ext was maar het is toch echt een non dos.
Meschien dat hij kan helpen eff gezocht en kwam hier op uit http://www.google.nl/sear...=UTF-8&oe=UTF-8&hl=nl&lr=

Verwijderd

|:( (verkeerde pc..., die was dus banaan-x)

Je kunt ook gewoon een Linux CD pakken en dan bij het partitioneren de gewenste partities verwijderen en vervolgens de pc afsluiten (ctrl+alt+del).

Verwijderd

Topicstarter
ok ben stom geweest, ik was geen root dus dan werkt fdisk niet :) zelfs niet met su en dan wachtwoord.

Ik ben als root ingelogd en kon zo de parties wqissen met fdisk. Het was een Linux swap die in de ext zat die de DOS fdisk niet zag.

Bedankt voor alles.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:47

tozzke

aka tozzert

fdisk /mbr :?

Verwijderd

je kunt ff zoeken op google voor gdisk en dan gewoon gdisk 1 /wipe /mbr

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09:26

deadinspace

The what goes where now?

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:54:
ok ben stom geweest, ik was geen root dus dan werkt fdisk niet :) zelfs niet met su en dan wachtwoord.
Dan wordt je PATH niet goed geset als je su't. Doe als user en als root (via su) maar eens /usr/sbin/fdisk /dev/hda.
Het was een Linux swap die in de ext zat die de DOS fdisk niet zag.
Ja, MS fdisk heeft een aantal serieuze bugs, waaronder die van de extented non-DOS partities. Het is 'normaal' dat je deze niet met MS fdisk kunt verwijderen (lees: MS fdisk sukt).

• XTerm
  • Laatst online: 10-06-2025
cat /dev/zero > /dev/hda
en na +- 10 sec ctrl +c

<<Warning>>
Er van uitgaande dat de schijf in kwestie /dev/hda is uiteraard :) <</warning>>
Pagina: 1