problemen met het versturen van bestanden tussen 2000 en xp

Pagina: 1
Acties:

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 05:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
ik heb gekeken in de faq en het zal wel aan mij liggen want hoewel het daar wel uitgelegd word werkt het gewoon, de computer staat gewoon niet in de lijst van netwerklocaties.

Oke mijn setting:
1 pc met windows xp en een ethernetkaart
1 pc met win 2000 en ook een ethernetkaart
1 utp cat 5 15 meter kabel

nou wil ik op welke manier dan ook bestanden tussen de computers uitwisselen. het werkt gewoon niet. Het zal waarschijnlijk en ik zal dan wel gewoon iets fout doen maar ik weet niet wat ik dan fout doe. graag een duidelijke uitleg (hoeft niet persé maar het zou wel handig zijn)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 20:53
RTFM opnieuw, en opnieuw en zoek op internet en zo. Niemand kan iets voor je doen zonder foutbeschrijving btw

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

• ETM
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-11-2024

ETM

E=TM²

Is de kabel crossed ?
Zit er uberhaupt wel een hub tussen?
zitten de aders van je utp wel op de goede volgorde ?
heb je de netwerkprotocollen op allebei de pc's al een keer opnieuw geinstalleerd?

en welkom enzo en lees wat interresante faq's hier en daar :)

[ Voor 0% gewijzigd door ETM op 03-08-2002 17:17 . Reden: welkom ]

G=6.67 x 10-8cm-3 gm-1 sec-2

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ETM schreef op 03 augustus 2002 @ 17:15:
Is de kabel crossed ?
Zit er uberhaupt wel een hub tussen?
zitten de aders van je utp wel op de goede volgorde ?
heb je de netwerkprotocollen op allebei de pc's al een keer opnieuw geinstalleerd?

en welkom enzo en lees wat interresante faq's hier en daar :)
geef iets meer info over hoe het eruit ziet.

heb je een hub (ja dan heb je 2 straight kabels nodig) (nee dan heb je 1 crossed kabel nodig die je in beide pc's direct stopt)

als je 1 van die dingen hierboven hebt moet je even op 1 van de pc's gaan zitten en onder dos "ping ip adres andere pc" bijv. ping 192.168.0.2(zorg dan wel dat de andere pc aanstaat.)
Als je dan als antwoord krijgt 4 keer connection timed out) dan is er een probleem met de kabel of 1 van je netwerkkaarten of de instelling daarvan.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Quarin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-08 05:33

Quarin

Ondertitel... wasda?

Topicstarter
thnx ik probeer dat ff uit
ik de computers zitten ook direct aan elkaar, en ik heb ook crossed want ik gebruik de kabel ook om internet te gebruiken (met 1 pc tegelijk), en ja ik heb de faqs ook doorgelezen. kzal het wel niet goed hebben gedaan.

oke het ligt dus aan mijn kabels of kaarten want dat pingen lukt dus al niet (ik d8 al dat ik dat ook geprobeerd had)... nou nog uitzoeken wat

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

ik kan nu nog niet zoveel kan je please ff de instellingen van je tcp-ip protocol geven (ip, subnetmask enz) van beide pc's.

edit:
zie nu datje zegt dat je de kabel ook gebruikt voor internet maar daar gebruik je altijd een straight kabel voor. oplossing is dus een crossed kabel en die aan te sluiten.

edit:
je kan je kabel ff checken aan de hand van de kleuren draadjes in de kabel (zal zo ff een foto neerzetten)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/Negotiator/pxs/nt_cross.gif

[ Voor 0% gewijzigd door Dreamer op 03-08-2002 20:12 . Reden: een tip ]

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

Pagina: 1