Toon posts:

Goedkoopste manier van 3 computers thuis-netwerk...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu thuis een klein netwerkje liggen tussen mijn broers computer en de mijne...
Maar nu heeft mijn vader ook een computer gekocht met netwerk onboard en wou ik hem ook graag aansluiten op het netwerk...
Nu wou ik graag de goedkoopste manier weten om dit te realiseren...
Volgens mij kan dat alleen met een hubje of niet, maar die dingen zijn nog al aardig duur...
Is er niet iets van een pluggetje of zo, iets van 1 netwerkkabeltje in 2 uit?
Het hoeft niet zo super snel te zijn, wordt voornamelijk gebruikt voor spellen en af en toe 's wat bestanden uitwisselen...

Verwijderd

Een hubje (desnoods 10Mbit) en drie kabeltjes is alles, en zo duur zijn die dingen echt niet.

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

naar mijn weten is een hubje idd de enigste oplossing (tenzij het BNC is wat in je vaders pc onboard zit ;) )
en een 4-poorts 10mbit hubje kost nog maar iets van € 25, dus om het daarvoor te laten.......

Verwijderd

een hubje is echt niet duur.... 25 euro ofzo en dan heb je al een goeie,

Verwijderd

Topicstarter
ooh dat valt opzich nog wel mee ja...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een redelijk goedkope 10/100 mb hubje gevonden:
http://dev.rab-bit.com/1t...oductinfo.php?id=62&cat=9
Is deze aan te raden en is het een beetje makkelijk aan te sluiten?

Wat houd UTP trouwens in?

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 15:41 . Reden: Toevoeging ]

Verwijderd

Tsja mijn hubje, was gewoon aansluiten en ff wat mappen sharen en klaar was ik, dus het was vrij eenvoudig, ik heb overigens en 10 poorts hub, weet ff niet welke....

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
gewoon inpluggen en klaar

btw ligt denk ik een crosslink kabel tussen die pc van jou en je broer, dus dan moet je ook nog 2 1:1 utp kabels kopen/maken.
Voor de 3e pc gebruik je dan die crosslink naar de switch/hub en die plug je dan in de uplink-poort.

• tozzke
  • Laatst online: 21:34

tozzke

aka tozzert

UTP= Unshielded Twisted Pair (de kabel die gebruikt wordt voor netwerken)

Verwijderd

UTP = Unshielded Twisted Pair

Ik ben weer us te laat :P

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik heb hier nog wel een sitecom hub 10mbit 5poorts liggen ...
mag je wel hebben voor 20 euro als je dichtbij woont.

Verwijderd

Topicstarter
Dank u allen, ik weet genoeg...

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:10

Exirion

Gadgetfetisjist

Koop gewoon samen een router voor 100 euro. Kun je 4 PC's met 100mbit op aansluiten, en je kunt onafhankelijk van elkaar internetten. Wat wil je nog meer.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Exirion schreef op 03 augustus 2002 @ 15:49:
Koop gewoon samen een router voor 100 euro. Kun je 4 PC's met 100mbit op aansluiten, en je kunt onafhankelijk van elkaar internetten. Wat wil je nog meer.
Je kan ook gewoon een van je pc's als router laten fungeren, gelijk met download pc als het ware, die toch continu aanstaat, lijkt me prettigeer werken dan een router. Maar goed das mijn mening....

• thettes
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-05-2025
3 nic's in serverpc 1 voor i-net 2 naar de andere pc's via cross cable. moet je 4 nic's aanschaffen, en de bijbehorende kabel. is denk ik net iets goedkoper.

Verwijderd

Topicstarter
Wordt me toch weer te duur...
In ons kutdorpje ligt nog geen kabel en in elke pc zit een modem...

Verwijderd

Topicstarter
thettes schreef op 03 augustus 2002 @ 15:53:
3 nic's in serverpc 1 voor i-net 2 naar de andere pc's via cross cable. moet je 4 nic's aanschaffen, en de bijbehorende kabel. is denk ik net iets goedkoper.
Misschien een domme vraag maar NIC is?
Op netwerk gebied weet ik namelijk nog nie zo veel...

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:57:
[...]

Misschien een domme vraag maar NIC is?
Op netwerk gebied weet ik namelijk nog nie zo veel...
de afkorting voor een netwerkaartje, en waar de letters voor staan zie de post onder mij ;)

• bite
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:57:
[...]

de afkorting voor een netwerkaartje
eigenlijk is het Network Interface Card ;)

Verwijderd

Topicstarter
In dat geval klinkt het wel intressant...
Ik zou dus een NICje bij mij in kunnen zetten en dan van mijn NIC1 een kabeltje naar mijn broer en van mijn NIC2 een kabeltje naar mijn vader...

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

jv777 schreef op 03 augustus 2002 @ 15:50:
Je kan ook gewoon een van je pc's als router laten fungeren
Ja duh... Maar dat is nou juist onhandig.
Ik heb een routertje gekocht omdat ik er vanaf wilde zijn dat ik niet kan rebooten als iemand anders via mijn machine op internet zit.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Maar veel wordt het niet gebruikt...
En voor internet wordt het ook niet gebrukt...

Verwijderd

ja en dan moet je machine nog als router gaan fungeren tussen de twee netwerkkaarten. Gaat niet lekker instellen.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

awesdorp schreef op 03 augustus 2002 @ 16:06:
ja en dan moet je machine nog als router gaan fungeren tussen de twee netwerkkaarten. Gaat niet lekker instellen.
Wat is het probleem dan volgens jou? Dat doet namelijk elke router, want anders was het geen router :+

Via Windows is het met ICS of Sygate peuleschil, en in Linux is een router inclusief firewall ook niet al teveel werk.

Pagina: 1