dlportIO probleem (Declaration syntax error)

Pagina: 1
Acties:

• Harrie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:14

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Ik heb een probleempje met het gebruiken van dlportIO. Ik heb de driver geinstalleerd, en nu wil ik dus de functies gebruiken in mijn C-programma.

Maar Borland C++ geeft de volgende melding:
Declaration syntax error (in dlportio.h). Ik snap er niets van. Wat doe ik verkeerd.
Let op! Het is dus geen C++ Builder. Is dit erg? :?

Ik gebruik windows 2000 professional. Verder heb ik dlportIO al getest m.b.v. de 2 programma's die erbij zitten. (ledje in poort -> 1 schrijven -> ledje gaat aan :D). Ik weet dat dit eigenlijk niet mag, moet eigenlijk met een transistor, maar die heb ik nu niet bijdehand :)

Afbeeldingslocatie: http://www.student.tue.nl/N/c.t.philippi/probleem.jpg

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Moet je niet gewoon die dll die er bij zit gebruiken?

Tenminste dat moest in vb wel.

Verwijderd

je moet eens kijken in de map van dlportio. daar staan wat dingen in de api-dir

edit: ik zie dat je die al hebt. maarja, ik denk dat je in p&w toch meer kans maakt met dit topic....

Verwijderd

Oh dit probleem heb ik ook gehad! Heeft me smerig veel tijd gekost om die fout te vinden :(

Probeer #include <fstream.h> eens (in lcdtest.cpp natuurlijk)

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 18:01:
Oh dit probleem heb ik ook gehad! Heeft me smerig veel tijd gekost om die fout te vinden :(

Probeer #include <fstream.h> eens (in lcdtest.cpp natuurlijk)
ik heb nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
#include <fstream.h>
#include <string.h>
#include "dlportio.h"
#include <stdio.h>

void main(void){
}

dit geeft nog steeds dezelfde melding...

dat toevoegen van de library werkt schijnbaar ook niet helemaal op deze manier...

argh die haakjes in de code raken helemaal f*^&cked up... ( < > )

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

En natuurlijk niet vergeten dat de LIB die erbij zit alleen werkt onder MS VC++! Deze LIB kan je NIET gebruiken onder Borland C, aangezien deze een ander formaat LIB gebruiken. Bij de Borland C compiler zit als het goed is een tooltje om deze LIB om te zetten naar het formaat zodat de Borland C compiler hem wel kan gebruiken.

(ennuh.... misschien een move naar /14??)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• Harrie

Harrie

NederVlaming

Topicstarter
Creepy schreef op 04 augustus 2002 @ 12:37:
En natuurlijk niet vergeten dat de LIB die erbij zit alleen werkt onder MS VC++! Deze LIB kan je NIET gebruiken onder Borland C, aangezien deze een ander formaat LIB gebruiken. Bij de Borland C compiler zit als het goed is een tooltje om deze LIB om te zetten naar het formaat zodat de Borland C compiler hem wel kan gebruiken.

(ennuh.... misschien een move naar /14??)
Idd, daar ben ik ook net achter gekomen. Nu zat er wel een tooltje bij om zo'n lib voor de dll te maken (implib), maar de libs die hij maakte werkte niet. Gelukkig zat er bij dlportIO een lib speciaal voor borland, en die werkt!!

Het is nu dus gelukt. Na het includenvan windows.h had ie geen problemen meer met dlportio.h..... :D

THNX voor jullie hulp allemaal.
Pagina: 1