[Notebook] Compaq Presatio 2815EA-XP

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• rik
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-08 09:39
Dit beestje lijkt me erg mooi, maar ik twijfel toch nog tussen deze en een Dell config.

Specs van de Compaq: http://www.de-laptopper.nl/products.php?prodID=4377

Heeft iemand ervaring met deze laptops, of zowiezo met Compaq's?
De JBL speakers, zijn die echt beter dan bijvoorbeeld die van Dell?
Een accu van 4.0A is dat goed of slecht? Weet iemand wat Dell levert?

Verwijderd

compaq laptops zijn heel goed, m'n vader heeft een p3-800 compaq laptop, ding is echt heel erg goed! Ze gaan volgens mij ook wel langer mee dan de gemiddelde laptop...

Ik zit alleen ff te kijken, er staat allemaal leuk bij accesoires, maar komt dat er dus nog EXTRA bij (als je bijv. geheugen wilt :?) of lees ik er nu te snel overheen?

• rik
Zoals ik het lees heeft het ding 512MB DDR, en daar kan je als accessoire nog 512MB bijprikken als je wilt. Volgens de Compaq/HP-site heeft het ding ook 512MB standaard.

Verwijderd

rik schreef op 03 augustus 2002 @ 16:01:
Zoals ik het lees heeft het ding 512MB DDR, en daar kan je als accessoire nog 512MB bijprikken als je wilt. Volgens de Compaq/HP-site heeft het ding ook 512MB standaard.
Dan is het toch een net systeem... :)?
Zelf niet aan kloten en 3 jaar garantie vragen, dan zit je bij compaq volgens mij wel goed.
Ik heb zo'n 7 jaar geleden voor het eerst een desktop compaq gekregen van m'n pa's werk...
P90/850mb harddisc, 64mb geheugen (was 8, hebben we zelf bijgeprikt) moederbord etc, het *@(#$(* ding draait nog steeds PRIMA!!!

Zolang je zelf niets wilt 'upgraden' (bij een laptop doe je dat neem ik aan toch niet...) zit je bij compaq imho wel goed !
veel plezier met je laptop :)
Ik zit overigens te kijken, die prijs is helemaal niet zo duur, voor als je kijkt wat je dan krijgt!

4x AGP ATI Mobility RADEON 7500, 3D accelerated Graphics met 64 MB DDR video geheugen

dat zit volgens mij echt niet zomaar in elke laptop :) :9~

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
de prijs is er ook wel naar.......

Verwijderd

3038,07 Euro, das 6695,0252397 gulden....

Valt mij nog reuze mee voor zo'n laptop!!

prijzen zijn dat overigens incl. :)

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 16:18 . Reden: incl......... ]

• Kiki
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 10:19
Heb nu de compaq presario 2810 en het bevalt me zeer goed. Werkt gewoon goed. Vind design ook erg mooi.

• Tomsworld
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tomsworld

officieel ele fan :*

Ik heb de 2810EA ook en hij bevalt wel. Alles prima ok. Spijtig dat de 2815 ni in België te verkrijgen was. Bij mij is het een latje van 256MB dat je er kan uithalen en een bank vrij max is zo idd 2 * 512 MB DDR. * Tomsworld moet er is geheugen bijsteken. Het enige dat ik gedaan heb is de laatste bios update geinstalleerd zat een klein bugje in en een eigen win installatie gedaan. Compaq installaties zijn vaag. Driver ondersteuning is goed. Een goede koop denk ik.

En ja k heb ook 3j garantie ipv 2 genomen. Ff googlen heeft me ook al geleerd dat je de dvd/cd-rw combo regiovrij kan maken.

"De kans dat een snee brood op een nieuw tapijt valt met de beboterde zijde onderaan, is recht evenredig met de prijs van het tapijt"

• Byzanthy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-05-2025
Die Compaq heeft idd een erg leuke configuratie, met natuurlijk ook een bijpassend prijsje :)
Geluid van een Compaq is duidelijk beter dan van een Dell (heb zelf een Dell Inspiron 4150), maar voor echt mooi geluid moet je natuurlijk externe speakers gebruiken.
Een dito-configuratie met een Dell met een iets snellere processor van 1.6Ghz kost je waarschijnlijk ietsje minder zag ik even snel op de dell-site. Maar Dell geeft je binnen de wat meer mobiele inspirons geen 64Mb video-geheugen (wel 3-jaar garantie incl). Voor meer video-geheugen moet je dan naar de zwaardere en wat grotere 8200-serie, meer gericht op desktop-replacement, maar dan heb je wel een GF4, die's ietsje beter dan de Radeon 7500-M (die ik nu ook heb).

succes met beslissen

• Kiki
Tomsworld schreef op 03 augustus 2002 @ 21:55:

Ff googlen heeft me ook al geleerd dat je de dvd/cd-rw combo regiovrij kan maken.
Met welke keywoorden als ik mag vragen?

• rik
Maar dan vergaat natuurlijk wel je garantie :( Alhoewel ik misschien wel kan terugflashen.
Ik heb nu eigenlijk pas echt naar de specs zitten kijken, en het is echt een supersysteempje.

Kan iemand nog iets zeggen over de 4.0mh accu? Is dat "veel"?

Tomsworld, kan je me vertellen of dat de flop en de DVD er tegelijk in zitten, dat je niet zoals bij Dell steeds moet swappen?

• Kiki
rik schreef op 04 augustus 2002 @ 12:43:
Tomsworld, kan je me vertellen of dat de flop en de DVD er tegelijk in zitten, dat je niet zoals bij Dell steeds moet swappen?
Je moet swappen voor de combodrive en flop helaas. Op zich heb ik er geen last van want daardoor is de notebook ook wat dunner i.v.m. de compaq presario die gebaseerd zijn op een amd processor daar is alles wel ingebouwd.

Op de plaats van de combodrive is daardoor ook mogelijk om een extra accu te plaatsen.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:22

LopeZ

Too much is never enough

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.