Is er nog arcade op de PC ?

Pagina: 1
Acties:

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08-2025

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Een aantal jaren geleden (toen het PlayStation-tijdperk nog niet zo aangebroken was), had je op de PC nog spellen als WipeOut en RollCage. Er waren toen nog maar weining spel computers, en iedereen die een beetje spellen wilde spelen, kocht dus een PC.

Vervolgens kwam Sony met de PlayStation, en veel mooie spellen werden alleen nog maar gereleased op diezelfde PlayStation. Sindsdien is het bergafwaarts gegaan met arcade op de PC.

Er is op de PC momenteel naar mijn weten geen enkel race-spel waar je nog gewoon lekker 400 kmph kunt gaan, uit de bocht vliegen, de ruimte in vliegen en weer terug op de baan wordt gezet, waarna je de racers die jouw inhaalden nog even een raket nastuurt. Nee, alles is tegenwoordig mega-realistisch, als je kijkt naar Formule 1 en Flight Simulator.

Zijn er of komen er weer arcade spellen, zodat ik weer lekker kan knallen ?

Ik heb het hier niet over FPS'en, dat zijn geen sims :p

Mother, will they like this song?

Verwijderd

1 woord: Ballistics

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik gaat eens effe kijken of dat dat wat is dan :P

• himlims_
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

himlims_

🐧 Linux HOoligan

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

• Rickets
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Rickets

Finger and a shift

Een heleboel spellen hebben toch een arcade-modus naast de simulatie?

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ja maar dat is denk ik meestal niet de arcade die ik bedoel... Ik bedoel arcade als in Rollcage... en nog meer van zulke spellen, kan zo snel ff niet op titels komen.

• sharkzor
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-01 13:28
ballistics is inderdaad een goed voorbeeld.
verder ligt dethkarz nog wel ergens voor 2€ in de budget. :)

Verwijderd

Dethkarz. als ik het zo lees dan is dat echt jouw ding. futuristische tracks met jumps, powerups, wapens, schilden, en snelheid! m'n favoriete race game.

als je het niet kent kan ik je echt aanraden ff te zoeken naar deze game. topper! :)

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
arcade.com
c64.com

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:59:
Dethkarz. als ik het zo lees dan is dat echt jouw ding. futuristische tracks met jumps, powerups, wapens, schilden, en snelheid! m'n favoriete race game.

als je het niet kent kan ik je echt aanraden ff te zoeken naar deze game. topper! :)
Dethkarz is een van die spellen waarvan ik dus niet op de naam kon komen ! Echt een geweldig spel, maar in deze tijd ook alweer bejaard. En dat is dus precies wat ik bedoel, die spellen worden NU niet meer gemaakt.

• Booth
  • Laatst online: 18-01 15:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Euh, Tankracer was tog zo'n game?

Ik zag laatst ook nog een mooje game genaamd Breakneck oid, ff züken.

http://www.gameblitz.com/breakneck.htm
ORIGINALITY 90%
SOUND/GRAPHICS 95%
PLAYABILITY 95%
ADDICTION 95%
ENJOYMENT 95%
Er zit zelfs een multiplayer optie bij!

Verwijderd

TheLunatic schreef op 03 augustus 2002 @ 14:33:
Een aantal jaren geleden (toen het PlayStation-tijdperk nog niet zo aangebroken was), had je op de PC nog spellen als WipeOut en RollCage. Er waren toen nog maar weining spel computers, en iedereen die een beetje spellen wilde spelen, kocht dus een PC.

Vervolgens kwam Sony met de PlayStation, en veel mooie spellen werden alleen nog maar gereleased op diezelfde PlayStation. Sindsdien is het bergafwaarts gegaan met arcade op de PC.

Er is op de PC momenteel naar mijn weten geen enkel race-spel waar je nog gewoon lekker 400 kmph kunt gaan, uit de bocht vliegen, de ruimte in vliegen en weer terug op de baan wordt gezet, waarna je de racers die jouw inhaalden nog even een raket nastuurt. Nee, alles is tegenwoordig mega-realistisch, als je kijkt naar Formule 1 en Flight Simulator.

Zijn er of komen er weer arcade spellen, zodat ik weer lekker kan knallen ?

Ik heb het hier niet over FPS'en, dat zijn geen sims :p
even een paar correcties: spelcomputers bestaan al veeeeeel langer dan PC's. De NES enzo zijn ouder dan een 286, en hoewel de MSX, C64, Atari en Sinclair computers niet echt spelcomputers waren bestonden ze ook al veel langer (en waren in het begin zeker mooier dan PC spellen)....tering, hoe oud is de videopac wel niet? 1980 ofzo?

Je noemt Wipeout...Wipeout kwam echt pas op de PC NA dat ie op de Playstation was uitgebracht...Wipeout was namelijk launchtitel van de PSX in 95 zo uit mijn hoofd.

Maar ik ben het helemaal met je klacht eens! Daarom speel ik ook zelden op een PC, af en toe een RTS. Ik heb trouwens nooit een PC gekocht om spellen te spelen, daar was ie vroeger zeker niet geschikt voor, tegenwoordig al wat meer hoewel de open hardware structuur voor problemen blijft zorgen. Sowieso maken veel bedrijven de overstap naar consoles.

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Ik heb niet gezegd dat PC's er eerder waren dan consoles, maar de console is pas met de PlayStation echt bekend geworden als ik het even zo makkelijk mag zeggen...

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:07

Cyphax

Moderator LNX
Booth schreef op 03 augustus 2002 @ 17:24:
Euh, Tankracer was tog zo'n game?

Ik zag laatst ook nog een mooje game genaamd Breakneck oid, ff züken.

http://www.gameblitz.com/breakneck.htm

[...]
Er zit zelfs een multiplayer optie bij!
Setje TDK CD's (CDR) van 25 zit die game bij :D
IDD een mooi spel :)

Saved by the buoyancy of citrus

• Wom
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:31

Wom

Breakneck. Das idd een mooie racer. Ontzettend veel verschillende auto's van allerlei verschillende types. Speel hem niet meer... toch maar weer eens instaleren.

Motorhead... die is nog ouder maar ook puur arcade racen.

Beetle Crazy Cup... ook leuk om te spelen met leuke spelmodusen.

• Wom

Wom

TheLunatic schreef op 03 augustus 2002 @ 19:04:
Ik heb niet gezegd dat PC's er eerder waren dan consoles, maar de console is pas met de PlayStation echt bekend geworden als ik het even zo makkelijk mag zeggen...
Ik denk toch dat dat of de Atari 2600 of de NES was die echt massale aantallen verkochten. Playstation is wel één van de succesvolste.

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-01 15:26
jaaaaa, Motorhead, das een echte arcade racer!!
ik had m gekocht toen i net uit was....oow ow ow wat was ik er zoet mee :>
die game heeft vet toffe muziek en de autos zijn gaaf en het rijden is heel erg lekker...je rijd echt alsof je rijd (heel stom staat het weet ik) heeeeeeeeel toffe game!!!

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:49
ehm guys...
BreakNeck sucks :|
ik heb die game hier zelfs origineel liggen, en ik kan je vertellen,
damn, wat een miskoop :(
(hint, hint: kopen? :+ )

Verwijderd

Piet_S schreef op 03 augustus 2002 @ 20:51:
[...]

Ik denk toch dat dat of de Atari 2600 of de NES was die echt massale aantallen verkochten. Playstation is wel één van de succesvolste.
Ik zou zelfs willen zeggen dat de Atari 2600 en de NES gigantische aantallen hebben verkocht, en dat de consoles met de Gamegear en de SNES echt mainstream werden...en dat was in de tijd dat Bill G. verkondigde dat '640 kB voor iedereen genoeg is'...dus toen begon de PC pas aan de opmars. Dus dat er gezegd wordt dat de consoles met de Playstation pas echt bekend werden is onzin, dat zal dan eerder met je leeftijd te maken hebben (niet lullig bedoeld).

In Japan is de PC nog steeds niet mainstream trouwens....de alternatieve NEC systemen, de FM Towns enz zijn veel populairder. Het is moeilijk voor te stellen eigenlijk, ik zou wel eens willen zien hoe een bedrijf van 5000 man werkt zonder PC's :)

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 25-01 09:03
Crash-Override schreef op 03 augustus 2002 @ 23:37:
ehm guys...
jij bent ook slim, eerst vertellen dat het een klote spel is en dan proberen te verkopen :+

• LordMithril
  • Laatst online: 24-01 20:16
argh motor head was idd erg cool kep de demo dood gespeeld.. maar ik krijg die demo niet op XP werkende :(

Bier, Whiskey en Metal!!

• Booth
  • Laatst online: 18-01 15:56

Booth

¯¯¯¯¯¯

Crash-Override schreef op 03 augustus 2002 @ 23:37:
ehm guys...
Wrom dan? Ik heb em niet gespeeld maar ik kan er niet aan zien wat er zo kut aan is.. Controls ofzo?

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-01 10:58
Crazy Taxi..

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Insane , echt vet over LAN :D

• Wom

Wom

Booth schreef op 04 augustus 2002 @ 01:08:
[...]

Wrom dan? Ik heb em niet gespeeld maar ik kan er niet aan zien wat er zo kut aan is.. Controls ofzo?
Grafisch is het allemaal goed en genoeg opties enzo, maar de besturing is niet helemaal 100%. Beetje het gevoel dat de wagens te weinig gewicht hebben.

Maar verder is het een goed spel. ( alhoewel besturing natuurlijk zwaar meetelt in een racer. )

• TheLunatic

TheLunatic

Ouwe boxen.

Topicstarter
Mhh al met al zijn er nog wel wat arcade spelletjes te krijgen :) Maar toch blijf ik er bij dat er te veel sims zijn :+

• LordMithril
  • Laatst online: 24-01 20:16
TheLunatic schreef op 04 augustus 2002 @ 18:41:
Mhh al met al zijn er nog wel wat arcade spelletjes te krijgen :) Maar toch blijf ik er bij dat er te veel sims zijn :+
ik ben t met je eens.
ik wou dat ze bij rollcage2 een trackeditor hadden gedaan >:)
dan leuke tracks maken voor die laatste unity wagen :9~ damn dat ding gaat lekker hard

Bier, Whiskey en Metal!!

Pagina: 1