Toon posts:

Powershot A40 manual focus.. maar waar ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Yo all :)

Heb sinds een paar weken de Powershot A40 in mijn bezit.. en moet zeggen een heel erg fijne camera.. maar 1 probleem ; als ik close-up ( macro ) foto's wil nemen dan kan ik niet ECHT dichtbij komen ( komt denk ik ook door de lage prijs van het ding hoor )
Maar wat in de handleiding stond was ; dat je ook handmatig mee kan focussen.. heb het gelezen enzo.. maar begrijp er weinig van ( de handleiding is sowieso niet geweldig van Canon )

Iemand ervaring.. of weet iemand hoe ik het voor elkaar kan krijgen ? :)

Owja.. en nog iets, als je s'nachts foto's maakt, moet je de sluitertijd op lang zette ( duh ) maar waarom worden straatlampen en andere lampen zo lelijk :( echt een soort van waas komt er overheen.. ik snap er nix van.. ff een voorbeeld :

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/m.bijl/Temp/digitale_waas.jpg

Je ziet dat de eerste lamp gewoonweg NIET mooi is.. geen sparkles erin ofzo.. gewoon een ronde wazige lamp :(

wie kan mij helpen met deze probleempjes :) alvast bedankt

• RekZ
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik dacht dat je dat AiAF uit moest zetten, maar helemaal zeker weten doe ik het niet

Verwijderd

Topicstarter
RekZ schreef op 03 augustus 2002 @ 14:31:
Ik dacht dat je dat AiAF uit moest zetten, maar helemaal zeker weten doe ik het niet
Rekz.. kan jij misschien vanavond ff wat proberen met je cam.. en posten ? ( zou ik heel erg op prijs stellen )

en dan vertellen met welke instellingen je alles gedaan hebt :)

Verwijderd

He M4rt, die foto heb ik al eerder gezien.

Maarreh manueel scherpstellen kan niet hoor. Volgens mij heb je niet goed gelezen. Vertel me maar eens op welke pagina je dat gelezen denkt te hebben.

Verwijderd

ik heb de A30 je kan niet handmatig instellen wat je wel kan doen is een focus vast zetten dat gaat heel simpel: right de camera op ene object dat zich op de zelfde afstand bevind en druk de sluiterknop half in w8 tot het groen oplicht in het lcd scherm, druk nu de knop marcovision in nu word de focus gelockt en je kan de sluiterknop los laten richt nu de camera op het object wat je op de foto wou nu is het scherp :D als het goed is

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:35:
He M4rt, die foto heb ik al eerder gezien.

Maarreh manueel scherpstellen kan niet hoor. Volgens mij heb je niet goed gelezen. Vertel me maar eens op welke pagina je dat gelezen denkt te hebben.
Weet ik niet meer precies.. volgens mij op een site ofzo :?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:55:
ik heb de A30 je kan niet handmatig instellen wat je wel kan doen is een focus vast zetten dat gaat heel simpel: right de camera op ene object dat zich op de zelfde afstand bevind en druk de sluiterknop half in w8 tot het groen oplicht in het lcd scherm, druk nu de knop marcovision in nu word de focus gelockt en je kan de sluiterknop los laten richt nu de camera op het object wat je op de foto wou nu is het scherp :D als het goed is
Thnx, ik ga het meteen proberen :)

• jeroen|IA
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 26-05-2025
De A40 heeft inderdaad geen manual focus. Wel heb je de mogelijkheid van focus lock zoals hierboven beschreven (kan ook door de ontspanknop ingedrukt te houden nadat hij middels een groen vierkantje heeft aangegeven dat ie gefocussed (en trouwens ook de belichting vastgesteld) heeft). Als je AiAF uit zet zie je nog maar 1 vierkantje in de zoeker in plaats van drie: hij zal dan dus alleen nog maar proberen te focussen op dat object wat zich "dead centre" in de zoeker bevindt. Soms is dat handig, zeker in combinatie met focus lock, als je echt precies op 1 punt wil focussen en de camera steeds een object dat zich in het linker of rechtervierkantje bevindt probeert mee te pakken.
Pagina: 1