ICQ Chat met 2 Vigor 2200e's

Pagina: 1
Acties:

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
IK draai al een anderhalf een Vigor 2200e router naar alle tevredenheid. Nu heeft mijn broer er ook een aangeschaft en die is ook blij ;)
Maar....ICQ doet nu wat moeilijk. Als eenvan ons een chat-sessie probeert op te zetten lukt dat niet. De ander ontvangt simpelweg niets.

Weet iemand waar dit aankan liggen en beter nog hoe het is op te lossen?

en aub geen reply met de vraag waarom ik ICQ chat zou willen gebruiken

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Je heb de benodigde poorten geforward ?

Als het goed is zijn dat namelijk dezelfde als voor filetransfer

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Ik heb ook zo'n ding en volgens mij heb ik het zelf opgelost m.b.v. een upgrade van de firmware.

Specs

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Je was me voor ik wilde het net zeggen :P Deze gooit standaard deze poorten open...
Hier heb je niewste firmware versie 2.0a (er is een nieuwere versie maar deze is niet stabiel verklaard) http://www.draytek.nl/download/v2k20200a.exe
Rob.B schreef op 03 augustus 2002 @ 14:54:
Ik heb ook zo'n ding en volgens mij heb ik het zelf opgelost m.b.v. een upgrade van de firmware.

• Manual
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 12:58
Redleg schreef op 03 augustus 2002 @ 14:59:
Je was me voor ik wilde het net zeggen :P Deze gooit standaard deze poorten open...
Hier heb je niewste firmware versie 2.0a (er is een nieuwere versie maar deze is niet stabiel verklaard) http://www.draytek.nl/download/v2k20200a.exe
[...]
:P

De laatste firmware werkt (so far) prima kan ik jullie melden...

Specs

• Deddiekoel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2025

Deddiekoel

Gadget nerd

Topicstarter
Hmmm, raar want ik upgrade altijd naar de nieuwste zodra ik weet dat hij er is. Ik draai ook nu 2.1a!

Maar op zich heb ik er geen problemen mee, behalve als ik naar een PC achter een andere Firewall moet Chatten of FTP'en...

Ik heb in mijn router al poorten open gezet en geforward en die in ICQ aangegeven, maar niets mocht baten. Mij is het spoor bijster...

Verlanglijstje: Switch 2, PS5 Pro Most wanted: Switch 2

Pagina: 1