Processor inbranden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-09 06:45

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Topicstarter
Ik ben benieuwd wat de ervaringen zijn van het overclocken nadat de processor en geheugen een tijdje is 'ingebrand'. Kan elke CPU ingebrand worden? Wat is de gemiddelde tijd van inbranden voordat verder ge-overclocked kan worden? Van dat soort informatie wil ik hier een overzichtje krijgen. Daarvoor de volgende vragen:

- Wat voor en hoe snel is je CPU standaard?
- Hoe veel kon je voor inbranden overclocken?
- Hoe veel kon je na inbranden overclocken?

Ik wil ook graag weten als het je niet is gelukt meer te overclocken na een inbrandperiode...

edit:
Een korte uitleg: door te overclocken brand je processor en geheugen in. Soms kan je na een periode van overclocken ineens meer overclocken door het inbranden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roedie
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-08 14:03
Ik weet het resultaat niet meer, maar na een tijdje liep ie iets hoger...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe moeje inbrande??? heheh dis best interessant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet wel, dat als je een cpu een tijdje hebt draaien (lees paar maanden) hij dan veel beter overklokt dan na een weekje ofzo.
Ik probeerde altijd mijn celeron 400 naar 600mhz te krijgen, dit lukte nooit. Nu probeerde ik dat een half jaar geleden nog eens en toen lukte het wel (met dezelfde koeling!)
Nu zit er een vet koelblok op en kan die bijna passief gekoeld worden op 600mhz!
Dus gewoon 2 jaartjes licht overklokken en daarna 8)7
Maar gewoon inbranden is hetzelfde principe, gaat wat sneller dan 2 jaartjes :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orgineel: XP 1600+ 1400Mhz (agkga, bruine XP)
OC'd: 1680Mhz (+vmod)
Na inbranden: 1750Mhz (+vmod)(1,5 maand later)

Na een tijdje wilde de proc op een lager voltage lopen met dezelfde snelheid. Dus toen maar meer Mhzen ingesteld. En ja hoor, 1750 was het resultaat (met vmod 2,00V). Dit was wel met m'n Delta en die heb ik nu niet meer. Niet op m'n heatsink iig ;) 1674Mhz draait hij nu met een papst 40cfm (@ 1,87V). 42 idle en 50 stressed nu. Case temp nog altijd 32 graden (normaal = 25/26).

Edit: typo's

Edit2: Vanaf 1660Mhz zuipt hij voltage! Ik moet dan ineens van 1,8/1,85 naar 2,01 om ook maar 20Mhz verder te komen. Dat trekt hij dan tot 1750 en dan is het echt op. Misschien wil hij tegenwoordig wel richting 1800, maar die delta komt er dus echt niet meer op! Straks (lees: weekje of 2) een wc setup. Let's wait and see...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Orgineel: XP 1800+ 1533MHz (AGKGA, bruine XP)
OC'd 1650MHz (1.85v)
Na 'inbranden' (gewoon draaien op 1650 :P) 1700.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 13:29:
hoe moeje inbrande??? heheh dis best interessant :P
De proc flink stressen op hoog voltage.. Of gewoon max draaien voor een lange tijd. Veel UT'en enzo :+
De proc "went" aan de snelheid zeg maar. Hoe het nou precies zit weet ik niet echt, maar er is vast wel iemand die dat even duidelijk kan maken (hint hint).

Mijn gedachte is dat de proc een soort van warmte behandeling krijgt. Diegene die ooit materiaalkunde hebben gehad weten wel wat ik bedoel. Of het ook klopt wat ik nu net uitkraam weet ik niet (proc wordt immers al erg warm bij het produceren), maar dat zal iemand anders wel even bevestigen/verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gvd, ik baal dat de search niet werkt.

ik heb een duron800 die niet eens naar 900 wil op 1,85 volt (ook niet na 2 weken). maar nou realizeer ik me dat 1.85 niet zo veel is, en ik heb een volt-mod nodig om echt in te branden. maar de search werkt niet.

ps over pc stressen:
Je kan 3dmark continu laten lopen, da werkt.
maar ik laat altijd mijn winamp gewoon draaien met een dikke visualisation plugin, dan heb je muziek en nog een dansend lekker wijf op je scherm.

maarja, even wachten dus tot de search weer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devil
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Devil

King of morons

De enige 'ervaring' met inbranden die ik heb is dat nadat ik een keertje de pomp vergeten was, de idle temperatuur vanaf dat moment opeens 5 graden hoger lag.

After all, we are nothing more or less than what we choose to reveal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 16:40:
gvd, ik baal dat de search niet werkt.

ik heb een duron800 die niet eens naar 900 wil op 1,85 volt (ook niet na 2 weken). maar nou realizeer ik me dat 1.85 niet zo veel is, en ik heb een volt-mod nodig om echt in te branden. maar de search werkt niet.

ps over pc stressen:
Je kan 3dmark continu laten lopen, da werkt.
maar ik laat altijd mijn winamp gewoon draaien met een dikke visualisation plugin, dan heb je muziek en nog een dansend lekker wijf op je scherm.

maarja, even wachten dus tot de search weer werkt.
Een vmod geeft geen garantie tot hogere klok hoor. Probeer eerst die duron maar eens kouder te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 18:21:
[...]
Een vmod geeft geen garantie tot hogere klok hoor. Probeer eerst die duron maar eens kouder te maken.
mijn duronnetje is 34° stressed 105*8(840Mhz)@1.85(1.89 vlgs mbm)
ik ben wel blij met mijn waterkoeling, watertemp: 28.8°

is dat niet koel genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

woooi mijn p166 is nu meer als 5 jaar oud dan moet ik hem op 1 ghz kunnen laten lopen ipv 233 8)7 })

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 18:23:
[...]

mijn duronnetje is 34° stressed 105*8(840Mhz)@1.85(1.89 vlgs mbm)
ik ben wel blij met mijn waterkoeling, watertemp: 28.8°

is dat niet koel genoeg?
Ok ok, aan de temps ligt het dus niet. Ik wist niet dat je waterkoeling had.
Welke chipset heb je? Want daar ligt het aan denk ik. Was het niet de KT133 die niet tegen een fsb verhoging kon? Of vergis ik me nu?

En als je nou es unlocked en hem op 9*10 zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Abit Kt7a met een kt133 chipset idd.

en ik heb ook problemen met fsb opvoeren 107 doettie nog wel maar nie stabiel vandaar 105, maar ik heb me laten vertellen dat dat aan mijn duron lag.

met multiplier 9 boot hij niet eens. (geen monitor reactie)
8.5 wel en zelfs 1,5uur stabiel ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memendo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-09 21:52

Memendo

V4-power/Team BSD

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 18:59:
Abit Kt7a met een kt133 chipset idd.

en ik heb ook problemen met fsb opvoeren 107 doettie nog wel maar nie stabiel vandaar 105, maar ik heb me laten vertellen dat dat aan mijn duron lag.

met multiplier 9 boot hij niet eens. (geen monitor reactie)
8.5 wel en zelfs 1,5uur stabiel ofzo
Ligt aan de chipset niet aan de duron.
Pagina: 1