Toon posts:

[XP] Fout bij het afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik windows afsluit na dat ie zegt, Saving settings, windows shutting down dan krijg ik een blauw scherm met daarop

driver_irql_not_less_or_equal

Technical information

***stop 0X0000000D1 (oXF99CB0B0,0X0000000FF,0X00000000,0XF93F3E84

***wdmcapi.sys adress F93F3e84 Base AF93C4000 Datastamp 3B0CD3AC

Nu weet ik dat wdmcapi.sys bij mijn isdn-kaart hoort, maar deze functioneerd gewoon goed want ik kan gewoon internetten. Als ik hem probeer te uninstallen dan loopt de pc vast. In safe mode lukt het wel, en ik heb al andere drivers geinstalleerd. Ik snap niet waar dit probleem vandaan komt, Ik heb XP een week geleden opnieuw geinstalleerd en de eerste paar dagen liep het gewoon goed, maar nu gebeurd dit dus.

Specificaties

Moederbord: Chaintech 7KJD
Proc: AMD TB 1400
RAM: 256 DDR RAM
ASUS GEFORCE 3 TI 500
ISDN-kaart: E-tech PCTA 128 PCI Bus

Weet iemand een oplossing voor dit probleem, behalve opnieuw XP installeren, want dat heb ik net gedaan :'(

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je hebt andere drivers geinstalleerd, heb je ook gecertificeerde drivers geprobeerd?

(als die te krijgen zijn..)

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Er zijn voor mijn ISDN-kaart geen gecertificeerde drivers, ik heb ze tenminste nog niet gevonden. Er zijn zelfs geen drivers voor XP, ik gebruik die van Win 2000, maar tot nu toe liep dat altijd goed.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Xaris schreef op 03 augustus 2002 @ 11:57:
Er zijn voor mijn ISDN-kaart geen gecertificeerde drivers, ik heb ze tenminste nog niet gevonden. Er zijn zelfs geen drivers voor XP, ik gebruik die van Win 2000, maar tot nu toe liep dat altijd goed.
Sinds wanneer kreeg je deze melding dan? 'Na een paar dagen', dus spontaan?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik had XP opnieuw geinstalleerd, de vorige installatie gebruikte dezelfde drivers, en toen ineens kreeg ik dit scherm.

Verwijderd

je zou nog kunnen proberen je isdn kaart eruit te halen,
als het dan wel werkt weet je in iedegeval zeker dat het aan je isdn kaart ligt.

Verwijderd

Topicstarter
weet iemand een oplossing voor mijn probleem, want ik zit helemaal vast???

• wezzley
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20-09 21:05
Opnieuw geinstalleerd als zijnde een complete format van de partitie waar je OS op staat en een nieuwe cleane install?

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik had eerst Win 98 en Xp erop staan, allebei geformateerd daarna een van die partities samengevoegd met mijn data-partitie en toen op de andere XP geinstalleerd

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op microsoft.com staat Stop 0x000000D1 Error Message When You Turn Your Computer Off. Die fix is alleen wel wat lastig te krijgen - een goede driver is handiger als die ooit komt.

(Trouwens gevonden via http://www.aumha.org/a/shtdwnxp.htm uit de WOS FAQ)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Ok, ik heb nu nieuwe drivers van Windows 2000 geinstalleerd en de fout treed niet meer op, wel reboot mijn pc nu ongevraagd, zal wel door de ISDN-kaart komen, maar ik zie niet hoe er nog iets aan te doen is.

Op de site van de producent staat dat ze geen drivers gaan maken voor XP, vind ik wel raar want ik heb de kaart 2 maanden gekocht voor XP uit kwam, dus je mag dan toch verwachten dat er drivers voor komen.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Verwijderd schreef op 05 augustus 2002 @ 00:07:
Ok, ik heb nu nieuwe drivers van Windows 2000 geinstalleerd en de fout treed niet meer op, wel reboot mijn pc nu ongevraagd, zal wel door de ISDN-kaart komen, maar ik zie niet hoe er nog iets aan te doen is.
Dat zal wel komen omdat er een BSOD komt, maar Windows staat ingesteld te rebooten bij een fout. Hoe dat uit te schakelen staat ook in de FAQ: XP reboot automatisch bij het vinden van een fout?
Dat helpt je echter weinig denk ik, maar je weet in ieder geval wat de foutmelding dan is.
Op de site van de producent staat dat ze geen drivers gaan maken voor XP, vind ik wel raar want ik heb de kaart 2 maanden gekocht voor XP uit kwam, dus je mag dan toch verwachten dat er drivers voor komen.
Tsja, sommige fabrikanten hebben de service niet echt hoog in het vaandel staan as de koop is beslecht. En drivers maken kost een hoop geld... Misschien kan je alternatieve XP drivers van gelijksoortige apparaten proberen, of sites als www.driverguide.com.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Probeer deze eens: Zoek op de doos/in de handleiding/op de schijf met drivers eens of je een adres kan vinden voor de drivers. Daarna doe je het volgende: Zorg voor de nieuwste drivers, haal de kaart uit het PCI-slot. Daarna start je de PC en verwijder je de installatie. Reboot en start je BIOS. Zet P&P-Award uit. Daarna stop je de kaart in een nieuwe PCI-bus eb herstart je de PC. Gebruik daarna de nieuwe drivers om opnieuw te installeren. Er staat me nog iets bij dat E-Tech onder een andere naam bekend is, maar hou dat even tegoed.

Verwijderd

Probeer anders de W2K-drivers (of nt4.0)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu de drivers geinstalleerd van een andere e-tech ISDN-kaart maar wel met XP drivers nu doet alles het goed en de pc sluit ook normaal af. Iedereen bedankt voor hun advies

Verwijderd

Deze fout is opgelost in SP1 welke morgen uitkomt....

(stond op site microsoft)
Pagina: 1