[router] hoe pc achter router wegkrijgen?

Pagina: 1
Acties:

• Diaboluzzz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 25-04-2025

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
ok ik heb hier dus een router waar 2 pc's waaronder een webserver achterhangen.
deze router is remote beheer, ik kan zelf dus niet forwarden en dergelijke :(

dit is verschrikkelijk lastig voor mij omdat ik dus mn irc server niet online kan krijgen omdat poort 6667 niet wordt geforward.

nu is de opstelling als volgt:

• kabelmodem (7 vaste ip's)
• router (nat, firewall, mail: oa imap en smtp, packet filtering, interne dns, transparante http ptoxy en nog meer)
• hub
• 4 pc's + 2 laptops.

de router is zo ingesteld dat hij poort 80 +hostheader forward naar de webserver op 192.168.0.253

wat ik nu wil aangezien ik wel een forward request in kan dienen, maar daar waarschijnlijk toch geen reactie op komt.... is mijn PC paralel naast de router laten lopen.
Wat kan ik nu het beste doen om mn PC achter die router weg te krijgen, let wel de rest van het netwerk moet blijven draaien.

wat ik geprobeerd heb is mn kabel direct in mn pc te stoppen en vervolgens via ICS naar de router laten lopen, dat wil hij dus niet en zou ook geen oplossing zijn bedacht ik me later omdat mn pc niet dag en nacht aanstaat.

kan ik mn kabel bijv direct na de modem 'splitten' en op die manier twee kabels naar achter trekken en de router gewoon ip .98 laten houden en mn eigen ip op .99 zetten.
Of is een kabelmodem zo ingesteld dat hij maar op 1 ip reageert :?

kortom gewoon ideen over hoe ik mn pc achter die router weg kan krijgen.

alvast bedankt!

http://www.NUiPhone.nl/

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Als je 7 vaste ip´s hebt kan je naast de router nog 6 apparaten neerzetten. Deze moeten dan wel direct achter het kabelmodem via een switch.

• SithWarrior
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 11:13

SithWarrior

Ik ben uniek, net als iedereen

hmm welke kabel ISP deelt 7 ip's uit dan :?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
jadjong schreef op 03 augustus 2002 @ 11:52:
Als je 7 vaste ip´s hebt kan je naast de router nog 6 apparaten neerzetten. Deze moeten dan wel direct achter het kabelmodem via een switch.
ah ik had al geprobeerd om het aan de hub te hangen maar dat wou simpel weg niet..
of ik deed iets fout :?

ik heb essent als provider.

maar ik zocht ook eigenlijk naar een oplossing zonder investering.

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Vragen of iemand die wel toegang tot de router heeft hem te forwarden :?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
FastBunny schreef op 03 augustus 2002 @ 12:57:
Vragen of iemand die wel toegang tot de router heeft hem te forwarden :?
ja dat hoort service te heten ja, maar ja als je bederijf binnen een jaar of 2 naar enorme grote groeit dan heb je vaak alleen maar meer oog voor de 'grote' jongens, en daar wordt ik de dupe van :(

dus de kans dat er gewoon simpelweg niet op een e-mail gereageerd wordt is groot, heb ik al wel vaker mee gemaakt.
dus dat is geen optie.

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Diaboluzzz schreef op 03 augustus 2002 @ 13:01:
[...]
ja dat hoort service te heten ja, maar ja als je bederijf binnen een jaar of 2 naar enorme grote groeit dan heb je vaak alleen maar meer oog voor de 'grote' jongens, en daar wordt ik de dupe van :(

dus de kans dat er gewoon simpelweg niet op een e-mail gereageerd wordt is groot, heb ik al wel vaker mee gemaakt.
dus dat is geen optie.
Als je dan ding gekocht heb mag je toch wel het wachtwoord weten ofzo :?

Bellen en zeggen dat je het nu beu bent en toegang tot dat ding wil hebben :)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD

• Diaboluzzz

Diaboluzzz

Dreikwarter !

Topicstarter
FastBunny schreef op 03 augustus 2002 @ 13:53:
[...]
Als je dan ding gekocht heb mag je toch wel het wachtwoord weten ofzo :?

Bellen en zeggen dat je het nu beu bent en toegang tot dat ding wil hebben :)
hehe nee gewoon abbo opzeggen in september en zelf wat regelen :+
tis ff ter overbrugging

• FastBunny

FastBunny

Give it the Works !

Ga naar je zolder pak die verstofte 486 eruit stop er 16mb ram in en een kleine harddisk van rond de 200mb. En zet er 2 isa netwerkkaartjes in en maak er met smoothwall een router van :)

Pagina: 1