LINDOWS en het INSTALLEN

Pagina: 1
Acties:

• AcIDeR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 12-08 01:05
Ik heb lindows en nu wil ik het installen.

probleem 1.
hij moet fat31 hebben en ik heb me hdd op ntfs staan en krijg em niet op fat32.

probleem 2.
als ik boot van cd dan laad i de kernel enzo(dat zegt i)en daarna krijg ik een bericht van shutdown.hoe los ik dit op?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
probleem 1.
hij moet fat31 hebben en ik heb me hdd op ntfs staan en krijg em niet op fat32.
Partitie verwijderen, nieuwe aanmaken en formatteren, of een programma zoeken die NTFS -> FAT32 kan doen.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• AcIDeR
partitie verwijderen is geen oplossing want dan zijn me andere partieties ook weg :(

Verwijderd

Als je 1 partitie verwijderd bestaat de rest nog hoor ;)

Verder heb ik het vermoeden dat je misschien beter wij Windows blijft (nofi), om GNU/Linux onder de knie te krijgen zal je meer moeten lezen en zelf verkennen :)

Uiteraard staat het je vrij om het te testen, maar ik denk dat je het maar niks zal vinden ;)

• Blaasvis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-07 06:47

Blaasvis

Cidora \o/

al je maar een partitie hebt zul je partition magic moeten aan schaffen om het goed te krijgen.
er zijn ook wel risico's aan. maar meestal gaat het wel goed, zorg dus wel voor een fatsoenlijk backup.

Freedom is everything you need ; <moto-moi|afk> ik verkloot het gewoon nooit :P

• banaan-X
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:38:
Uiteraard staat het je vrij om het te testen, maar ik denk dat je het maar niks zal vinden ;)
Dat zou best wel eens kunnen als Lindows je eerste Linux is. Je kunt beter een echte fatsoenlijke distributie kiezen (Mandrake, Suse, etc - zie ook de FAQ).

Verwijderd

banaan-X schreef op 03 augustus 2002 @ 11:46:
[...]
Dat zou best wel eens kunnen als Lindows je eerste Linux is. Je kunt beter een echte fatsoenlijke distributie kiezen (Mandrake, Suse, etc - zie ook de FAQ).
Waarschijnlijk zowieso, voor GNU moet je lezen enzo, klikkerdeklik werkt niet ;)

Iig goede moed && veel succes gewenst aan de topicstarten, en de goede raad om
(1) Een andere distro te nemen
(2) In het vervolg geen warez kopijen van Lindows meer te gebruiken en daar dan support op willen van de community ;)

• AcIDeR
blowfish schreef op 03 augustus 2002 @ 11:38:
al je maar een partitie hebt zul je partition magic moeten aan schaffen om het goed te krijgen.
er zijn ook wel risico's aan. maar meestal gaat het wel goed, zorg dus wel voor een fatsoenlijk backup.
windows haat ik nu al +-5 jaar doet nooit wat je wilt.

en moi vondt linux wel een leuke alternatief.

en partition magic werkt voor geen r*k

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als je het al 5 jaar "haat", waarom gebruik je het dan nog steeds?

Ik heb d'r altijd een beetje moeite mee als ik dat soort opmerkingen zie om je dan nog serieus te nemen, eerlijk gezegd.
Probeer je eerst maar eens wat normaler uit te drukken, ik denk dat je dan wat verder komt.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• blackd
  • Niet online
en partition magic werkt voor geen r*k
Hoezo :? Verklaar u nader.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• Splasher
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-01-2012

Splasher

Met nieuw icon.

Of download een progie ( aefdisk heet het geloof ik ) bij download.com daar kan je alle voormaten partitions Fat32/ntfs/etc. die je maar kan verzinnen in één keer verwijderen

I realize she's truly gone, disappeared like a bullet leaves a gun.

Verwijderd

Nou ja, de search is kapot. Lindows heeft op de site een support forum waar je terecht kunt voor al je vragen. Die is toegankelijk voor geregistreerde (lees legale) users. Verder valt Lindows onder een non-disclosure agreement die het onmogelijk maakt details bekend te maken over dit OS.

En als je dan toch Linux wilt gebruiken kies een 'echte' distro en niet die ZOOI van Lindows. Want dat is een wanproduct die de nadelen van Windows en Linux samenbrengt in 1 pakket.

• XthinkZ
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-04 01:45

XthinkZ

+3 Geniaal. :p

windows haat ik nu al +-5 jaar doet nooit wat je wilt.
Tja als je 5 jaar lang windows 95 gaat lopen gebruiken.... :p

Maarre heb je windows XP wel eens gebruikt?

Overigens ken ik meer van dat soort mensen die zeggen dat windows nooit doet wat zij willen, en helemaal anti windows zijn, is altijd lachen als ze dan linux gaan proberen en opeens stil hun mond weer achter windows zitten. :D
(no offense voor de fanatieke linux gebruikers).

Maar als je al de ballen verstand hebt van computers, dan zal je nooit een "Die hard" linux gebruiker worden, maar er altijd een windows systeem naast hebben staan die je vele malen vaker gebruikt dan een Linux systeem.

Ik denk meer dat dat een frustratie probleem is, dan dat het aan windows ligt.
Want als je een beetje verstand hebt van windows heb je over XP niks te klagen, behalve dat het meer ruimte inneemt.

Verwijderd

gewoon mandrake downloaden volgens mij de noobvriendelijkste linuxdistro _/-\o_

heeft me 1 maand gekost om m perfect werkend te krijgen vanuit een non-linux historie
M$ kan me .... op (en er zachtjes voor weer af 8)7 )

Verwijderd

offtopic:
Is het iemand al eens opgevallen hoeveel gelijkenissen http://www.lindows.com vertoond met http://www.apple.com / http://www.apple.nl ;-)

Heb je ooit gehoord van VMWare als je niet volledig op Linux kan draaien?

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02:36
Probeer eerst eens wat ervaring op te doen met een knutselbak of een extra harddisk. Ik heb destijds wel met SuSE 6.0 gewerkt, ging ik elke keer terug naar windows omdat ik een winmodem had, en ik vond het teveel gezooi. Later een FreeSCO bak opgezet en gezien met eigen ogen dat het stukken beter werkte dan Wingate/Winroute op een Windows NT4 bak. Uiteindelijk NT4 vervangen door Debian op een losse machine: veel prutsen, compileren, vragen op GoT, lezen op GoT, howtos, etc.
Uiteindelijk na een halfjaar linux op mn server draaien (nou ja, 1... 3, elke keer een reinstall waarbij ik gewoon de hele server verving met een andere zodat ik weer verder kon prutsen), heb ik mn normale puter ook 100% op linux overgegooid. heb nog geen Windows weer gestart sinds ik op linux draai :)

* _JGC_ wordt angstig als ie strax weer naar school moet... XDCMP/SSH forwarding dan maar?

Verwijderd

ik ben linux gaan gebruiken door windows meteen er af te flikkeren en Mandrake 8.2 te installeren. Dit gebruik ik nu best al een tijdje, en het ziet er ook naar uit dat ik echt niet meer terug ga naar windows.

• banaan-X
  • Niet online
offtopic:
[quote]Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:15:
Is het iemand al eens opgevallen hoeveel gelijkenissen http://www.lindows.com vertoond met http://www.apple.com / http://www.apple.nl ;-)
[/quote]
:o
Als apple daarachter komt heeft Lindows een probleem denk ik.
Pagina: 1