Ik denk dat dit onderwerp als wel eens ter sprake is gekomen, maar de search... En ik heb op google gezocht, maar daar vindt ik allemaal spaanse paginaas. Dus, weet iemand of je multimonitor aan de praat krijgt onder slackware en zoja hoe? Of kent iemand een howto?
Als je de goede kararten hebt dan moet dat vast wel lukken.
Manual niet bij Slackware zelf te vinden?
En anders http://babelfish.altavista.com
Manual niet bij Slackware zelf te vinden?
En anders http://babelfish.altavista.com
Op de slackware site kan ik niks vinden nee. Maar ik ga is ff een artikeltje vertalen jah
Verwijderd
yep het kan zeker, ik heb het hier ook. tenminste als je bedoelt in grafische modus(X dus).
het heeft in principe niks met slackware te maken die multimonitor support, maar meer met X, het idee is gewoon dat je 2 monitoren en videokaarten instelt in je xfree86config, en daarna kun je de Xinerama extnsie gebruiken om ervoor te zorgen dat je op beide monitoren kunt komen met je muis(anders heb je op elke monitor een afzonderlijk beeld, en das vrij lastig
).
zoek maar eens met google of op GoT(zodra de search het weer doet) op Xinerama, of iets dergelijks
het heeft in principe niks met slackware te maken die multimonitor support, maar meer met X, het idee is gewoon dat je 2 monitoren en videokaarten instelt in je xfree86config, en daarna kun je de Xinerama extnsie gebruiken om ervoor te zorgen dat je op beide monitoren kunt komen met je muis(anders heb je op elke monitor een afzonderlijk beeld, en das vrij lastig
zoek maar eens met google of op GoT(zodra de search het weer doet) op Xinerama, of iets dergelijks
Verwijderd
hier, alvast een linkje wat voorbij vloog toen ik googledeVerwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:59:
yep het kan zeker, ik heb het hier ook. tenminste als je bedoelt in grafische modus(X dus).
het heeft in principe niks met slackware te maken die multimonitor support, maar meer met X, het idee is gewoon dat je 2 monitoren en videokaarten instelt in je xfree86config, en daarna kun je de Xinerama extnsie gebruiken om ervoor te zorgen dat je op beide monitoren kunt komen met je muis(anders heb je op elke monitor een afzonderlijk beeld, en das vrij lastig).
http://www.tldp.org/HOWTO/Xinerama-HOWTO.html
Verwijderd
er zijn zat handleidingen om met X 4.* (met xinerama) alles aan de praat te krijgen,
je moet voor elke videokaart (als je er 2 hebt) een aparte entry maken in de config file, en voor elke monitor, daarbij lettend op het pci adres.
zoek bijvoorbeeld op 'dualhead XFree86' ofzo
je moet voor elke videokaart (als je er 2 hebt) een aparte entry maken in de config file, en voor elke monitor, daarbij lettend op het pci adres.
zoek bijvoorbeeld op 'dualhead XFree86' ofzo
heb op xinerama gezocht op google, en idd das precies wat ik zoek. Bedankt menschen!
Verwijderd
Gewoon al je monitors en screen definieren, (Screen 1, Screen 2, Monitor 1 Monitor2).
Bij de videokaartje moet je dan wel verplicht de 'locatie' op de PCI bus meegeven, wat je kan terug vinden met lspci.
Dan helemaal onderaan in de config zeg je bijvoorbeeld
Bij de videokaartje moet je dan wel verplicht de 'locatie' op de PCI bus meegeven, wat je kan terug vinden met lspci.
Dan helemaal onderaan in de config zeg je bijvoorbeeld
code:
1
2
| Screen1 Screen2 RightOf Screen 1 |
Verwijderd
Ik heb bij de NVIDIA drivers voorbeeld configfiles gezien die keurig beschrijven hoe multi-monitor te configureren. Deze zitten bij de GLX driver en de file heet XF86Config.sample. Die insstructie is ook zonder NVIDIA kaart bruikbaar.
Heb nu wel dual view, maar hoe ik het ook instel ik krijg me linker monitor niet goed tov de rechter. De situatie is als volgt. Screen 1 staat links met 800x600 Screen 2 staat rechts met 1152x864. Als ik simpel dit doe:
Dit werkt voor zover dat Screen 1 idd links van Screen 2 komt, alleen niet op de goede hoogt, namelijk de startknop is weg, staat ergens onder in beeld Screen 1, buiten bereik. Dus toen dacht ik ik doe Screen 1 Relative Screen 2 maar daar schiet ik niets mee op, het staat nu zeg maar horizontaal goed, maar verticaal niet. Het enige wat ik nu meer kan is de situatie erger maken. Ik kan Screen 1 nog hoger zetten tov Screen 2. Maar hij moet dus lager...
code:
1
2
| Screen "Screen 2" Screen "Screen 1" Leftof "Screen 2" |
Dit werkt voor zover dat Screen 1 idd links van Screen 2 komt, alleen niet op de goede hoogt, namelijk de startknop is weg, staat ergens onder in beeld Screen 1, buiten bereik. Dus toen dacht ik ik doe Screen 1 Relative Screen 2 maar daar schiet ik niets mee op, het staat nu zeg maar horizontaal goed, maar verticaal niet. Het enige wat ik nu meer kan is de situatie erger maken. Ik kan Screen 1 nog hoger zetten tov Screen 2. Maar hij moet dus lager...
Pagina: 1