Toon posts:

IP forwarding

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Situatie:
Ik heb thuis een netwerkje met een paar computers, op een van de pc's (de server) komt internet (kabel) binnen. Op deze pc heb ik win 2k en IIS draaien.

Maar nu wil ik het volgende:
Als iemand (van "buiten") het ip adres van server intikt, dat hij dan de site te zien krijg die op een andere pc op m'n netwerk draait, waar ook IIS op draait.

Ik heb even gezocht, en dit moet dmv IP forwarding toch?
Nu heb ik in de registry van de server TCP/IP Forwarding enabled, zoals omschreven op http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q230082&

Maar dan. Moet ik binnen IIS dan ergens aangeven dat hij moet verwijzen naar een andere computer?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Portmappen dus! Het Grote Poortmappingsverhaal

Enne dit moet in je software waarmee je de internetverbinding deelt of op je router.

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:46:
Situatie:
Ik heb thuis een netwerkje met een paar computers, op een van de pc's (de server) komt internet (kabel) binnen. Op deze pc heb ik win 2k en IIS draaien.

Maar nu wil ik het volgende:
Als iemand (van "buiten") het ip adres van server intikt, dat hij dan de site te zien krijg die op een andere pc op m'n netwerk draait, waar ook IIS op draait.

Ik heb even gezocht, en dit moet dmv IP forwarding toch?
Nu heb ik in de registry van de server TCP/IP Forwarding enabled, zoals omschreven op http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q230082&

Maar dan. Moet ik binnen IIS dan ergens aangeven dat hij moet verwijzen naar een andere computer?
Deel jij met iis je internet verbinding?

Verwijderd

Topicstarter
nee, maar ik dacht dat ik in IIS moest aangeven dat als er een internet pagina op de server wordt opgevraagd dat hij dan moest doorverwijzen naar een andere pc. maargoed, ik check het poortmapping verhaal.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:42

Predator

Suffers from split brain

Poortmapping FAQ dus :)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

Dit topic is gesloten.