Toon posts:

Prometia of Vapochill??

Pagina: 1
Acties:
  • 56 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Yeeeet mensen,

Jah om straight to the point te komen ga ik er eens aan beginnen. Mijn probleem is het volgende:

Ik he een AMD Athlon XP 2000+, maar de temperatuur van de processor is 55°C en de temperatuur van de kast binnenin is 38°C 8)7

Ik heb eens hier en daar rondgekeken en vondt twee geniale cases... De Vapochill ( http://www.vapochill.com ) en de Prometeia ( http://www.chip-con.com/default.asp )

Nu is de volgende vraag: Welke van de twee is het beste. Prometeia heeft niet echt zo'n zalig design als Vapochill maar koelt wel beter en klokt je CPU tot 50% over zonder dat je aan je mainboard moet sleutelen ( P4 2.2Ghz = +3Ghz = -35°C :9~ )
Terwijl Vapochill maar tot -12°C afkoelt en niet zo'n sterke preformace heeft,hij vermeerderd je CPU 'maar' met iets van 380MHz.

Vandaar ik zou graag wat antwoorden krijgen en een beetje ( veel :9 ) hulp, want ik ben hier dan ook nog maar een n00b in!! Ik doe meer 0-day software he ;)

GrEeTzzzzz

• euro
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-01-2022
Bij Ocshop.nl zijn ze toevallig die systemen zelf aan het testen,kijk even op hun site

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-02 11:58
Het principe van beide systemen is volgens mij hetzelfde en persoonlijk zou ik dan voor de Vapochill gaan.
Als je toch zoveel uit gaat geven aan een kast mag hij er ook wel een beetje exotisch uitzien imho.

Systeem Specs

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 16:12

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Als ik zou mogen kiezen zou ik Prometia nemen en dan een mooie chieftec kast op modden :P

Turn it off and on again.

Verwijderd

Topicstarter
Ok maar de Vapochill die koet nie zo goed he.... de prometia daarintegen is wel zalig :9~

Verwijderd

promentia zekers!

Verwijderd

Topicstarter
ja mij eerste gedacht was Vapochill maar als ik de preformance zag heb ik ook maar besloten Prometeia te kopen maar da beginnen casemodden he ;)

Verwijderd

Ik ben best benieuwd waar jij gelezen hebt dat die prometeia die P4 2.2Ghz = +3Ghz = -35°C wordt. Ik zie meestal temps van -17 tot -13 idle! onder stress tegen de -2. Het getal varieerd gewoon enorm bij de verschillende reviews, maar geen 1 zegt P4 2.2Ghz = +3Ghz = -35°C !!!, de koel unit zelf misschien wel die je zelfs op -41 staan.

Maar als ik de keus zou hebben zou ik wel voor de prometeia gaan. Je kan het met een simpele mod onder elke kast zetten en de slang is lang genoeg en de prijs he, dies ook wel lekker ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op de site staat ergens bij technicas information:

From a Prometeia system mounted with Intel Pentium 4 2.2 GHz (Northwood) @1.8V @ +3 Ghz running CPU Stability Test 6.0. maximizing the CPU heat production, average display temperature of the evaporator shows -35C / -31F

:9~

Verwijderd

Topicstarter
Als jullie me niet geloven over die -35°C Afbeeldingslocatie: http://www.gamers-forums.com/smilies/contrib/ruinkai/FIREdevil.gif kijk dan maar es op de site http://www.chip-con.com/cooler.asp

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://216.40.241.68/cwm/big/eek3.gif

I think I'm goin NUTS

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Gamer

Electrified

Prometeia zeker kiezen.
op Madshrimps hebben we een paar van die systemen, Prometeia koelt ongeveer 25° beter dan een Vapochill.
hier 2.26 @ 3 gig @ 20° met vapo,
collega 2.26 @ 3.2 @ -7° stressed.

+ hij is voordeliger :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Ik heb hier een prometeia draaien en die draait super, maar de case erop is niet zo super.In de prometia heb je 4x 5,25 sloten die je helemaal kan gebruiken.
Ik heb hier ook een Vapochill case staan(case is beter afgewerkt binnenin),
MAAAAR je kan maar 2x5,25 volledig gebruiken en 1x5,25 half.
Ook de prestaties zijn niet zo goed als die van de Prometeia.

Dus ik kies voor de Prometeia en heb er een PRO>LI<METEIA van gemaakt.
Boven en onder unit ala Lian-Li (foto`s komen nog)

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 12:09:
Ik heb hier een prometeia draaien en die draait super, maar de case erop is niet zo super.In de prometia heb je 4x 5,25 sloten die je helemaal kan gebruiken.
Ik heb hier ook een Vapochill case staan(case is beter afgewerkt binnenin),
MAAAAR je kan maar 2x5,25 volledig gebruiken en 1x5,25 half.
Ook de prestaties zijn niet zo goed als die van de Prometeia.

Dus ik kies voor de Prometeia en heb er een PRO>LIAN<METEIA van gemaakt.
Boven en onder unit ala Lian-Li (foto`s komen nog)
Whhhhaaaaahhh ,zal mie eng veel geld hebben gekost !!! :P

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Prometia lijkt me ook veel makkelijker te monteren dan een Vapo ...

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-02 07:45
nou zat ik ff rond te neuzen op die vapochill site en wat specs te checken en kom ik me toch wat vaags tegen :?

Application range

Max altitude

Operating 3,000 m / 10,000 ft
Non-operating 12,000 m / 40,000 ft

wtf heeft die hoogte er ermee te maken!?

check

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Yonni schreef op 03 augustus 2002 @ 12:42:
nou zat ik ff rond te neuzen op die vapochill site en wat specs te checken en kom ik me toch wat vaags tegen :?

Application range

Max altitude

Operating 3,000 m / 10,000 ft
Non-operating 12,000 m / 40,000 ft

wtf heeft die hoogte er ermee te maken!?

check
nou jah als ik met mn pa naar de Usa vlieg in ons private jet dan heb ik daar ook een pc staan, Als ik nou een prometia neem dan kan het zijn dat hij ploft :P ( owh nee we hebben een drukcabine :P )

trouwens op die hoogtes hebbie geen vapo of pro meer nodig want daar is het al koud zat

Verwijderd

Topicstarter
Wel zo te zien haalt de Prometeia de meerderheid,dan wordt et Prometeia.....met een mangeling van casemoding 8)7

• kingfriko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10-2025

kingfriko

100 % BULLY

Het uiterlijk van de vapochill vind ik sowieso niet zo mooi .
De Prometeia koelt veel beter en is ook nog eens goedkoper ......
Makkelijke keuze dus 8)

kingfriko

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17:08

Gamer

Electrified

een prometeia is moeilijker om te monteren, met een vapo gaat het iets makkelijker.

hier ook die vapo in een Lian Li PC 71 ingebouwd :)
next buy will be a prometeia zonder de case (naar het schijnt gaan ze die nu ook zo verkopen).

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:25:
Op de site staat ergens bij technicas information:

From a Prometeia system mounted with Intel Pentium 4 2.2 GHz (Northwood) @1.8V @ +3 Ghz running CPU Stability Test 6.0. maximizing the CPU heat production, average display temperature of the evaporator shows -35C / -31F

:9~
Hier zeg je het zelf, "display temperature of the evaporator shows..." dus niet de cpu :P

Vapochill is idd makkelijker te monteren, ik heb hun isolatie kits gebruikt bij mijn waterkoeling en kon zo ook zien hoe ze de evoporator monteren op de cpu en dat is echt goed opgelost, 2 schroefjes aandraaien en je bent klaar. Ook zie ik niet bij de prometia de verwarmings elementjes voor tegen condens.

Kortom. Vapochill is beter afgewerkt, maar de prometia is gewoon beter in koelen en wat de kast betreft bij prometeia, kan je (net zoals a.p.versteeg) er makkelijk een andere opzetten naar eigen keus!

• ernst
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06-2025
prometia dus, koelt beter, is goedkoper en mooier
niet die vapo gay/kitch look (eigelijk hetzelfde ;) 8)7 )

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
ik zou zeggen gaat het eens irl kijken naar de compressor, die van de Prometeia is 2x zo groot.............

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Wat ik me nou afvraag , is het nou makkelijk om al je hardware in die kast te monteren en risicoloos aan te sluiten???

• Peertje NL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:52
Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 13:05:
Wat ik me nou afvraag , is het nou makkelijk om al je hardware in die kast te monteren en risicoloos aan te sluiten???
volgens duron dude is het redelijk makkelijk als je het al eens een keer gedaan hebt.

er is natuurlijk niks risicoloos.............gewoon de handleiding lezen :P

Reality beats fiction by far!

Verwijderd

Geen reclame hier...

[ Voor 0% gewijzigd door Twynn op 27-09-2002 17:12 ]

Verwijderd

dus voor dit reclame praatje moest een oud topic gekickt worden ? :? :X
8)7

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:05

Epsilon

Verwijderd schreef op 27 september 2002 @ 15:23:

a lot
Phone: +45 9645 0047 (GMT +01:00)
Fax: +45 9645 0048
Web: www.asetek.com - www.vapochill.com
well..
i've seen the vapochill unit and it is very cool. But, promethia cools better then the vapochill.

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-01 07:49
Tja, dit is ook al een redelijk oude koe..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.