Toon posts:

Compaq Armada 1750 probs!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Eyz dudes,

Ik heb een probleem met een "oude" Compaq Armada 1750 laptop (PII 350Mhz en 64MB RAM). Ik had er namelijk Win2k pro opgezet, maar op een bepaald moment (bij het gebruiken van IrDA) hing hij, en werkte geen enkele toets meer. Bijgevolg heb ik hem gewoon moeten afzetten. Nu, wanneer ik hem nu herstart, geeft hij het Compaq-logo nog (waarachter de POST zit), en vervolgens valt hij gewoon uit (maw, hij staat nog aan maar hij geeft gewoon een zwart scherm en er gebeurt niks meer. Hij boot dus niet meer van CDROM noch van HD...

Waar zou dit aan kunnen liggen?

(BTW: hoe geraak je in het bios van dat ding?)

Thx in advance keruls!

Verwijderd

Topicstarter
okay, ben al wat verder... kheb eens geprobeerd met een andere HD van andere laptop (waar ME op stond) en hij boot hiervan (alleen ziet hij allerhande devices niet, maarja das normaal). Nu, wanneer ik de HD eruit haal, kan hij booten vanop een verwisselbaar medium en zo heb ik dan een nieuwe ROMpaq van compaq geinstalleerd (EEPROM geflasht). Maar als ik HD er terug insteek kan ik dus niet booten vanop CD of FD, en dus kan ik er geen nieuw OS opgooien. Ik geraak dus ook niet in de BIOS omdat dat normaalgezien een aparte partitie is en die partitie is allang gewist, natuurlijk (hoewel die rompaq wel een eeprom flasht...raar vind ik dat...)...

Je kunt misschien effe mee brainstormen over deze zooi want ik moet dit ding aan de praat krijge

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Als het cursortje in de rechterbovenhoek knippert moet je op F10 drukken, na 5 compaqs versleten te hebben weet ik dat wel :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
er knippert geen cursor...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

dan moet je de bios nog installeren, die kan je downloaden en dan moet je die aan het begin van de HD installeren, ongeveer net zo als die rompaq, dus je moet dan wel een partitie maken... cursor staat ongeveer tegelijk met het logo inbeeld als je die rommel installeert. Dit is typisch compaq, de nieuwere pc's zit de bios op een chip, maar de wat oudere machines hebben em dus aan het begin van de HD staan

Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Verwijderd

Topicstarter
ja dat kan dan goed zijn maar hoe kan ik in godsnaam partities schrijven als ik niet kan booten vanop CD of FD als mijn HD erin zit?!?!?!?

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

damn, dan heb je je zelf inderdaad goed in de nesten gewerkt, maar, niet getreurd, je kan de setup util (lees: software bios) ook vanaf een setup flop starten, dus HD eruit, de flop erin met die setup/diagnostic rommel er op (allebei downloaden want daar vraag ie om) en dan kan je ook het bios is, dat is misschien zelfs handiger, maar trager btw, als vanaf HD

Verwijderd

Topicstarter
mja maar dan kan dan permanent BIOS programmeren om eerst vanop CD en FD op te starten voor hij de HD probeert?

Verwijderd

Topicstarter
en kan je effe aanwijzen waar zulk een boot disk staat, want ik heb heel die compaq site al afgezocht

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

ja, dat kan je erin zetten, het is nl. zo dat die software de eeprom van dat ding programmeert, wat normaal dus via de ingebakken bios gaat...

/bewerk

ik zal even voor je zoeken....

/bewerk

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.compaq.com/sup...ada/us/download/9260.html

volgens mij staat hier alle info die je nodig hebt, maar je moet even goed op de versie nummers letten

Verwijderd

Topicstarter
okay...ik ben het aan het proberen

Verwijderd

Topicstarter
met die diagnostics kun je niet je EEPROM programmeren....je kan wel een diagnostics partitie maken op HD (maar die zit er nu niet in)....

Maar ik zie hier dus nergens een setup voor de compu...eigenlijk alleen maar system info, tests.

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Er stond iets bij met de versienummers van een of ander iets, als je de bios hebt geflashed is het versienummer misschien te hoog, probeer eens te "downgraden", weer eens wat anders :P

Verwijderd

Topicstarter
neej dat is het niet, want die optie wordt gewoon niet getoont in het menu....dat zou normaal dus wel het geval zijn...maar het zou dan niet werken

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

hmmmm..... dan ben ik ook een beetje de kluts kwijt want normaal zou het zo zijn dat er een apart stukje software voor is om de bios in te komen via een bootflop, misschien dat die er wel is voor de Armada 1700 serie, het valt allicht te proberen om met een iets andere setup-tool de bios in te komen, ik weet dat er ook losse programma's van derden zijn voor dit soort gevallen, maar dat kan ik je niet aanraden bovendien weet ik niet waar die te vinden zijn...

iig, probeer eens van een iets andere laptop om te kijken of er misschien wel bios floppys zijn...

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

http://www.compaq.com/sup...ada/us/locate/4_1060.html

hier staat wel een setup floppy tussen ...

Verwijderd

Topicstarter
zeg hoe start je nou weer win2k setup via dos?

Verwijderd

Topicstarter
nvm its found already

• WhizzCat

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Okay, dan, ik hoop dat alles nu goed komt :)

• orca
  • Laatst online: 24-05 13:15

orca

Zwem goed, Broeder.....

ahaa, bekend probleem hihihi

dit komt vaker voor bij deze serie, de oplossing is redelijk simpel, til het toetsenbord eruit en sluit de batterij-connector even kort, da is het bios helemaal leeg en kan een nieuwe setup weer normaal werken.

ik denk dat een handje parameters in het bios overschreven wordt als je 2000 of XP gebruikt
en dan ook nog met bepaalde spellen en zo, komt niet zo vaak voor wel vervelend

het toetsenbord kan los als je de knopjes aan de kant die naar de gebruiker gericht is indrukt, pas op voor de keyboard-cable die is niet zo sterk..

Ask not what your computer can do for you ! Ask what you can do for your computer ! ! !

Verwijderd

Topicstarter
dat zou het mss wel eens kunnen zijn inderdaad, want ik heb gisteren zo'n diagnostics + setup partitie gemaakt dus ik zou in bios moeten kunnen, terwijl dat niet get geval is

Verwijderd

Topicstarter
hmmz...kun je mss ook even zeggen welke connectortjes je moet kortsluiten??

Verwijderd

Topicstarter
owow ik heb het gevonden...en die installatie van ME die ik er gister opgezet heb met andere laptop detecteerd ineens een heleboel apparaten, war hij daarvoor helemaal niet deed, dus ik heb zo het gevoel dat we het probleem hebben doorgrond heren :-)

Verwijderd

Topicstarter
(de oplossing was dus idd dat kortsluiten!!)

Verwijderd

Hoi,

Ik heb ongeveer eenzelfde probleem namelijk:

na een vastloper tijdens partition magic deed mijn laptop ongeveer hetzelfde:

niet meer booten van FD HDD of CD, als die "mislukte" HDD er in zit, en zonder HDD kan ik wel booten.

ik wil eigenlijk alleen die HDD Fdisken, maar als ik die HDD er in doe na het booten van (w98)bootflop zegt fdisk dat er geen schijf aanwezig is.

ik heb die setup en diag disks gemaakt die in deze threat besproken worden. maar bij de setupdisk loopt de laptop vast nadat ik run computer setup heb gekozen.

Kan iemand mij vertellen hoe ik dat schijfje kan fdisken.

helaas heb ik niet een handige extra HDD
Pagina: 1