Toon posts:

DigiCam bestellen in US. Doen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit al een tijdje te twijfelen tussen een aantal camera's. Nu zat ik gisteren weer een paar reviews te lezen en toen kwam ik op een site met belachelijk lage prijzen. In ieder geval voor de camera's waar ik zit tussen te twijfelen:
Canon Powershot G2: 429,- USD
in Nederland: 929,- Euro

FinePix S602 Zoom: 399,99 USD (gisteren nog 414,-)
In Nederland: 760,- Euro

Minolta DIMAGE 7I: 499,99 USD
In Nederland: 1110,- Euro

En ook al komen er verzendkosten bij en betaal je misschien 19% douane belasting, dan nog is het vele malen goedkoper dan hier.

Het gaat om de site: http://www.amphotoworld.com/

Mijn vraag is: wie heeft er wel eens in de US een camera besteld, is dit betrouwbaar en ken je deze specifieke online shop?

Verwijderd

Hoi,

Ik raad het je sterk af, als je shopsurveys van Amerikaanse photoshops bekijkt, zie je heel vaak slechte ervaringen. Vaak wordt de camera totaal kaal geleverd (zonder handleiding en gebruikelijke assesoires) en moet je die er dus nog bijkopen.
Als je met creditcard moet betalen zou ik er al helemaal niet aan beginnen, ik ken iemand die een keer een baksteen thuis heeft gekregen :(

Maargoed, een alternatief zal je wel leuk vinden denk ik. Ga dan eens naar shops in Duitsland kijken. Ikzelf heb mijn camera (Dimage S404) bij www.photoshoppingcenter.de gekocht. Dit is echt een masterwinkel en het scheelde 200 euro met hier in Nederland.

Het is misschien niet zo goedkoop als in de US, maar wel een stuk betrouwbaarder.

Mijn advies is dus, niet doen !!

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
weet er iemand nog andere duitse winkels?

Verwijderd

Topicstarter
Als je met je CreditCard betaald, ben je dan niet verzekerd als ze je een baksteen sturen??

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 10:47:
Als je met je CreditCard betaald, ben je dan niet verzekerd als ze je een baksteen sturen??
Ja, gewoon betaling annuleren.

• Dericteur
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-03 20:09
denk inderdaad dat uit duitsland het wat makkelijker is, maar is het niet een idee om zo'n ding uit azie te halen? als je toch over de grens gaat bestellen?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Dericteur schreef op 03 augustus 2002 @ 10:59:
denk inderdaad dat uit duitsland het wat makkelijker is, maar is het niet een idee om zo'n ding uit azie te halen? als je toch over de grens gaat bestellen?
Nee, daar krijg je ook een helemaal kale camera zonder accessoires en soms ook nog eens met Japanse firmware. Als je er al een krijgt...

Als de prijs te goed is om waar te zijn is het meestal ook geen waar.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• Papa Roach
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
en het stroomnetwerk is daar ook anders.
dus sowiso ook weer een andere adaptor.
als je ze in het buitenland koopt zou ik het gewoon in europa doen. Of USA, dat is ook wel goed (bij gitaren iig wel)
Pagina: 1