Toon posts:

Internetverbinding maakt PC enorm traag!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
;( Als ik een applicatie of spel opstart en dat naar tevredenheid gebruik (performance is prima) en ik bel in (open nog geen browser, enkel inbelverbinding) dan valt de performance met zowat de helft terug.

Zeker bij spellen merk je dat goed doordat alles plots heel stroperig gaat!

Ik heb met Ad Aware getest of er ongevraagd dingen geinstalleerd zijn die geactiveerd worden zo gauw ik een internetverbinding open zet en wat ik vond verwijderd.

Er gaat op dat moment geen dataverkeer over de lijn (het groene icoontje blijft onverlicht in de taakbalk)

Voor andere pc's in mijn thuisnetwerk (met 3COM Switch) heb ik nog Sygate draaien)

:? Iemand een idee wat de oorzaak kan zijn van deze slechte performance na het opstarten van een inbelverbinding?

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Heb je het al langer? Ik denk dat het gewoon te hoge processorbelasting door je modem is. Probeer es een ander modem. Of misschien nieuwere drivers voor je huidige modem.

Succes

Verwijderd

Topicstarter
Nee, ik heb het niet al langer tijd. Sinds een half jaartje of zo. Voor mijn modem heb ik de laatste drivers al geinstalleerd en een modem, welk modem dan ook, zou voor een PIII 800 Mhz toch geen probleem mogen zijn?

Vooral omdat de situatie niet altijd zo is geweest moet er iets anders aan de hand zijn. PCI confilicten kunnen het ook niet zijn want de Teles kaart is nog ISA.

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-01 19:37
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 09:46:
Nee, ik heb het niet al langer tijd. Sinds een half jaartje of zo. Voor mijn modem heb ik de laatste drivers al geinstalleerd en een modem, welk modem dan ook, zou voor een PIII 800 Mhz toch geen probleem mogen zijn?

Vooral omdat de situatie niet altijd zo is geweest moet er iets anders aan de hand zijn. PCI confilicten kunnen het ook niet zijn want de Teles kaart is nog ISA.
ook al even een virusscan gedraaid?,

A wise man's life is based around fuck you

Verwijderd

Topicstarter
Yep! Had helaas kortgeleden het Love Letter virus aan boord. (Snap eigenlijk nog steeds niet hoe: heb continu Norton Antivirus aktief! Heb de scan prefs wel uitgebreid naar alle bestanden i.p.v. enkel programma bestanden).

Hoe dan ook, alle geinfecteerde bestanden verwijderd en daar waar nodig weer opnieuw toegevoegd uit originele software op cdrom of van Microsoft sites.

Ook nog even de System File Checker tool (MSINFO32 tools menu) gedraaid om te zien of ik geen bestanden vergeten was.

Het traag worden indien een inbelverbinding geopend werd was trouwens al aan de hand voor dat ik het virus binnen had. (Denk ik tenminste, want helemaal zeker weet ik niet wanneer ik het Loveletter virus heb opgelopen)