• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
Ik heb gezocht, maar niet gevonden (zoekmachine doet raar).

Heeft iemand zelf een Rio500 en weet 'ie wat voor flash kaartjes erin kunnen? Ik heb zelf een Rio500, met laatste firmware, en heb normaal genoeg aan 64mb wat erin zit. Maar aangezien ik van de week 3 uur in de trein ga zitten, heb ik toch iets meer nodig, en ben dus van plan een Flash kaartje aan te schaffen. Wie weet, met de laatste firm software (.16 volgens mij), welke groottes aan flash kaarten erin kunnen? Ik wil d'r wel graag een 128mb or 256mb in stoppen, maar als straks blijkt dat de firmware 'm niet herkent ben ik flink de lul, en is 't natuurlijk weggegooid geld. En da's zonde.

Iemand enig idee?

Verwijderd

ik heb ook een Rio500. ik weet alleen niet zeker hoeveel je er bij in kunt doen, ik d8 altijd dat je em max. kon upgraden tot 96 MB
Verder weet ik ook niet wat voor kaartje erin moet :P

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-03 10:12

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Even zoeken op Google:
The Rio has 64 MB of built-in memory, enough for about one hour of standard-quality music. You can expand its memory using its SmartMedia slot (using either 16 or 32 MB media). Be aware that once the SmartMedia card has been formatted for use in the Rio, it might be hard to convert it for use in a digital camera. The Rio 500 only uses a single AA battery as its power source, and Diamond claims it features 13 hours of continuous playback on 1 battery. While I have never used the Rio 500 for 13 hours in a row, I can tell you that the total usage time on a single battery is more than 13 hours. Note that battery performance depends on factors such as temperature and whether you are using a memory expansion card, so your mileage may vary.
Je kan er dus maximaal een 32 MB SmartMedia kaart in doen. Als je de Firmware hebt ge-upgrade kun je grotere Smartmedia kaarten tot 64 MB gebruiken.
http://www.rioworld.org voor firmware.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• DiSiLLUSiON
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-01 15:01
64 mb dus. Is wel weinig, maar dan koop ik er wel gewoon 2.. Iig bedankt.

Oh en het maakt niet uit van welk merk 't flash kaartje is? Ik heb geen zin er twee te kopen en erachter te komen dat 'ie niet goed samenwerkt met het merk of type kaartje..

edit: Ik heb vandaag nog ff gezocht en een pagina gevonden waarop iemand zegt dat 128MB kaartjes wél werken (http://www.atpm.com/5.12/rio500.shtml) alleen zegt 'ie er niet bij welk merk 'ie heeft. Nu hoop ik maar dat Dale-Elec of Kingston gewoon werkt..