[LCD] DIVX Software met GfX LCD ondersteuning

Pagina: 1
Acties:

• klaaz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06-07 01:04

klaaz

it's me!

Topicstarter
Hallo samen. In verschillende topics is men bezig software te bouwen voor de LCD displays die in verschillende inkoopacties gekocht danwel besteld zijn. Ik hoop er morgen eentje van binnen te krijgen (text) en over afzienbare tijd een grafische.

Nadat ik hem in elkaar heb gesoldeerd zal ik zeker wat bestaande software uitproberen.

De uiteindelijke bedoeling is om zelf iets te bakken. :)

Aangezien de meeste software zich richt op Winamp, MSN en allerlei tools om systeemgegevens te laten zien lijkt het me wel interessant om eens iets anders te doen. Aangezien het mijn einddoel is om van een PC + LCD een HIFI component te maken richt ik mijn pijlen op Video / Audio. :*)

Na enig zoekwerk kwam ik hetvolgende tegen:
http://www.delphicity.com/amovie/scrshots.htm

Deze source, gebaseerd op een Delphi component (meegeleverd) gebruikt de Windows Mediaplayer voor de weergave. In de Component zitten allerlei handige functies, die eenvoudig aan te spreken zijn. De bijgevoegde demosource spreekt voor zich. :z

Het als uitgangspunt kunnen nemen van dit component maakt het makkelijk om te focussen op andere functies. Te denken valt aan bijvoorbeeld de aansturing van de LCD (uiteraard), maar ook de verwerking van eventueel aan het LCD toegevoegde knopjes en de inkomende signalen van bijvoorbeeld een IR ontvanger.

Een en ander is met enig uitzoekwerk zeker te realiseren. De mediaplayer zorgt voor een gegarandeerd goede weergave. De wijze waarop deze aangestuurd wordt door het component is supersimpel. Voor de goede orde: de weergave van het beeld kan volledig gestript worden van de mediaplayercontrols, zelfs het mediaplayer logo. })

Ik ga er binnenkort eens mee beginnen. Moet uiteraard eerst de display binnen hebben (4x20, de grafische komt later). Mijn volgende aankoop zal een IR ontvanger zijn, en een paar knopjes.

Waarom zet ik het in dit topic?

Wellicht hebben jullie ook zin om er mee te beginnen. Wellicht kunnen we samen aan de slag, of leuke opties delen.

belangrijk
Het beoogde component is NIET gratis. Het is echter wel geschikt om iets op te bouwen. Indien alles lukt kan het nagscreen (wat je ziet als je je programma draait) weggehaald worden door te registreren.

[ Voor 0% gewijzigd door klaaz op 03-08-2002 03:49 . Reden: schrijfvautje ]

• Perphide
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21-04-2024
wow cool!

[idee-mode] tv-in op lcd? [/idee-mode]

Verwijderd

SilentSniper schreef op 03 augustus 2002 @ 07:19:
wow cool!

[idee-mode] tv-in op lcd? [/idee-mode]
dan moet je een ietsjes duurder lcd hebben ;)

Verwijderd

Klaaz schreef op 03 augustus 2002 @ 03:48:
Hallo samen. In verschillende topics is men bezig software te bouwen voor de LCD displays die in verschillende inkoopacties gekocht danwel besteld zijn. Ik hoop er morgen eentje van binnen te krijgen (text) en over afzienbare tijd een grafische.

Nadat ik hem in elkaar heb gesoldeerd zal ik zeker wat bestaande software uitproberen.

De uiteindelijke bedoeling is om zelf iets te bakken. :)

Aangezien de meeste software zich richt op Winamp, MSN en allerlei tools om systeemgegevens te laten zien lijkt het me wel interessant om eens iets anders te doen. Aangezien het mijn einddoel is om van een PC + LCD een HIFI component te maken richt ik mijn pijlen op Video / Audio. :*)

Na enig zoekwerk kwam ik hetvolgende tegen:
http://www.delphicity.com/amovie/scrshots.htm

Deze source, gebaseerd op een Delphi component (meegeleverd) gebruikt de Windows Mediaplayer voor de weergave. In de Component zitten allerlei handige functies, die eenvoudig aan te spreken zijn. De bijgevoegde demosource spreekt voor zich. :z

Het als uitgangspunt kunnen nemen van dit component maakt het makkelijk om te focussen op andere functies. Te denken valt aan bijvoorbeeld de aansturing van de LCD (uiteraard), maar ook de verwerking van eventueel aan het LCD toegevoegde knopjes en de inkomende signalen van bijvoorbeeld een IR ontvanger.

Een en ander is met enig uitzoekwerk zeker te realiseren. De mediaplayer zorgt voor een gegarandeerd goede weergave. De wijze waarop deze aangestuurd wordt door het component is supersimpel. Voor de goede orde: de weergave van het beeld kan volledig gestript worden van de mediaplayercontrols, zelfs het mediaplayer logo. })

Ik ga er binnenkort eens mee beginnen. Moet uiteraard eerst de display binnen hebben (4x20, de grafische komt later). Mijn volgende aankoop zal een IR ontvanger zijn, en een paar knopjes.

Waarom zet ik het in dit topic?

Wellicht hebben jullie ook zin om er mee te beginnen. Wellicht kunnen we samen aan de slag, of leuke opties delen.

belangrijk
Het beoogde component is NIET gratis. Het is echter wel geschikt om iets op te bouwen. Indien alles lukt kan het nagscreen (wat je ziet als je je programma draait) weggehaald worden door te registreren.
ik ga er eens naar kijken =].
Het media-afspeel-gedeelte dat zal wel lukken, maar ik weet nog niet hoe je (win)lirc-signalen kunt ontvangen in je eigen programma... heeft iemand hier meer info over?

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ik heb geen idee. Nog nooit naar gekeken ook. Ben ook hier even aan het neuzen:
http://www.girder.nl/developer.php
Girder is a program that can take any input ( keyboard, remote control, internet ) and translate that into actions on your computer. These actions can be for example controlling winamp, a DVD player or shutting down windows. Of couse there are many, many more things that you do. Furthermore Girder has an plugin infrastructure so you can extend the functionallity of Girder if so desired! See the download page for the extensive list of plugins written by various people from all over the globe!
Met Girder zou je dus in principe gewoon bestaande software kunnen besturen. Niet zo mooi natuurlijk. Mooier is het om zelf iets dedicated te bouwen. Voordeel van de mediaplayer is natuurlijk dat je gelijk ondersteuning hebt voor vele codecs. Helaas nog geen DVD, maar misschien komt dat nog. ;)

Verwijderd

hmm, ik heb pas die ir-ontvanger gebouwd, ben nu ff
http://winlirc.sourceforge.net/developer.html
hiernaar aan het kijken....
(er staat een vb-voorbeeld bij, en het werkt :) )

Verwijderd

Input krijgen van de remote lukt :)
ik kan nu met mijn remote de muis bewegen :D
nu zou ik dus alleen nog maar het film-afspeel-gedeelte te hoeven maken :)

Verwijderd

*kuch* windows media services in de windows API is gratis *kuch*

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 13:08:
*kuch* windows media services in de windows API is gratis *kuch*
jaaaah?

Dus? betere mogelijkheden? Verklaar je nader.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Er is een media player ActiveX component... die kan je mooi gebruiken en kost je niks.

Voor de Delphi liefhebbers: Project -> Import ActiveX Control -> Scroll het lijstje van controls helemaal naar onderen, en zie daar, een MediaPlayer 1.0 control. Druk op install, en tada.. een mooie TMediaPlayer is regegistreerd. Je moet hem alleen ff een andere naam geven omdat een TMediaPlayer al bestaat, en de bestaande is een player die standaard bij Delphi zit, en niet kan wat de MediaPlayer van windows kan.

Ihmo gaat dit hard richting een P&W topic zo.. maar goed...

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Installeren van dit ActiveX component gaat niet onder projects, maar onder components volgens mij. Maar verder: Goeie tip! wist ik niet :)

Verwijderd

Klaaz schreef op 03 augustus 2002 @ 13:39:
[...]
jaaaah?

Dus? betere mogelijkheden? Verklaar je nader.
Nou, de topic starter had het over een component dat geld kost en zonder te betalen krijg je een nagscreen. Door in dit geval WDM te gebruiken, kun je het zelf maken, is het gratis en kun je het aan je eigen wensen aanpassen.
Weet niet exact de details, want ik heb er nog niks met de WMI gedaan, maar je kunt er dacht ik genoeg info uithalen om je LCD te vullen :)

edit:
en knopjes voor aansturing natuurlijk!

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
Ben al aan het zoeken... ;)

Kwam ook dit tegen:
http://www.progdigy.com/
Buiten MS om. Beterz... denk ik.

Verwijderd

Buiten MS om? :?
DSPack is a set of Components and class to write Multimedia Applications using MS Direct Show and DirectX technologies.

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:10

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Buiten MS om... onder MS Windows :+

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

• klaaz

klaaz

it's me!

Topicstarter
zoiets... ;)

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 01-08 16:48

Kr3Kr

Melpomene

die lcd's van ons kunnen toch helemaal geen grijstonen laten zien? wat is dan het nut van een zwart/wit filmpje kijken, dat komt er toch niet uit te zien...

ook is er volgens mij veel te weinig bandbreedte / refreshrate om 25 fps te halen

hoewel het er natuurlijk wel VET uit zou zien...

Gregor van Egdom Krekr

Verwijderd

maar het is ook niet de bedoeling om de film op 't scherm te laten zien, toch ???
alleen info over hoe ver die al is, hoe lang nog enzo... en dat ook nog "aanstuurbaar" met een remote.

(tenminste.. dat d8 ik)
Pagina: 1