goede draadloze koptelefoon

Pagina: 1
Acties:
  • 210 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• gabberjoost
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13:28
Ik ben op zoek naar een goede draadloze koptelefoon.
Mijn budget is zo'n 150 á 200 euro.
Deze koptelefoon komt aan een versterker te hangen die op zijn beurt weer op de computer hangt met een sb live 5.1 player.
Ik ga hem vooral gebruiken om muziek en films (divx) op te beluisteren.
De muzieksoort wat ik het meeste zal gaan luisteren op deze koptelefoon is gothic-metal, maar ook alle andere soorten metal (heavy, black, death, power, etc, maar in mindere mate).
Welke kan ik nu het beste kopen, volgens jullie?
En zit er verschil in geluidskwaliteit tussen een koptelefoon met of zonder draadje?

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
Mijn ervaring: ik heb een IR koptelefoon van Philips gehad. Er zat altijd ruis op het signaal; je merkt dat vooral bij stillere stukken muziek. Er zat veel te weinig dynamiek in het geluid; het klonk nogal plat. Luid gingen die dingen ook niet; er zat een gain-control in. De batterijen maken de koptelefoon vrij zwaar wat je wel begint te voelen na een tijdje.

Hoe het met RF koptelefoons zit, weet ik niet; kan zijn dat die beter zijn. Het geluid zal ook beter zijn als je naar de betere merken en modellen gaat (Sennheiser ofzo). Anderen hier zullen je daar wel meer over kunnen vertellen.

Ik ben op dit moment zeer gelukkig met mijn Sennheiser HD270 (mét draadje); je zal heel wat overtuigingskracht nodig hebben om mij terug naar een draadloze te laten luisteren.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
AKG, Sennheiser, Beierdynamic.
Op de of andere manier kunnen Duiters goede geluidsweergevers bouwen.

• Duck-Twacy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-10-2024

Duck-Twacy

I'm hit!

Sennheiser RS-65 is wel goed. Geluidskwaliteit is vergelijkbaar met een goede FM tuner (dus wel iets minder dan een gelijkgeprijsde draad HT).

160 g incl accu's. Mijn HD265 weegt 260 gram excl het snoer. En zo'nm snoer "trekt" altijd een beetje. Dus deze draadloze zal zeker comfortabeler zijn :)

De RS-85 moet je iig niet nemen (de ruisonderdrukking hiervan maakt het geluid "doods")

2 crush your enemies, 2 win the Tournament

• gabberjoost
Zo te lezen kan ik maar beter geen draadloze koptelefoon nemen. Ik ga maar voor eentje met draad, denk ik.
Maar kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een 'closed headphone' en een 'open, circumaurel headphone'?

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
gabberjoost schreef op 03 augustus 2002 @ 13:52:
Zo te lezen kan ik maar beter geen draadloze koptelefoon nemen. Ik ga maar voor eentje met draad, denk ik.
Maar kan iemand mij het verschil uitleggen tussen een 'closed headphone' en een 'open, circumaurel headphone'?
Closed zit om je oor heen en werkt als een gehoorbeschermer voor bouwvakkers. Lekker stil voor jou en je medemens dus.

• TaXaN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 08-09-2023
gabberjoost schreef op 03 augustus 2002 @ 13:52:
<...>
Beide zitten rondom je oorschelp en niet erop (interessanter voor lange luistersessies). Het verschil zit erin dat een 'closed' volledig afgsloten is van de buitenwereld en het buitengeluid dempt (10-15dB zeggen ze voor mijn Sennheiser). Een 'open, circumaural' heeft nog gaatjes in de schelp waardoor het buitengeluid nog binnendringt. Als je je moeder nog wilt horen roepen dat het eten klaarstaat, moet je deze laatste pakken; als je je volledig wilt terugtrekken de eerste :P

Misschien moet je ook nog niet te rap beslissen om een koptelefoon met draad te nemen. Ik ben er zeker van dat recentere draadloze koptelefoons beter zijn als die (goedkopen) Philips die ik ooit had. Bij koptelefoons is het nog steeds zo dat je voor kwaliteit moet betalen en dat heb ik toen niet gedaan :)
Probeer eens de reeds vermelde modellen te pakken te krijgen om een luistertest te doen. Dan kan je beslissen wat je wilt.

A polar bear is a rectangular bear after a coordinate transformation.

Verwijderd

gabberjoost schreef op 03 augustus 2002 @ 02:31:
Ik ben op zoek naar een goede draadloze koptelefoon.
Mijn budget is zo'n 150 á 200 euro.
Deze koptelefoon komt aan een versterker te hangen die op zijn beurt weer op de computer hangt met een sb live 5.1 player.
Ik ga hem vooral gebruiken om muziek en films (divx) op te beluisteren.
De muzieksoort wat ik het meeste zal gaan luisteren op deze koptelefoon is gothic-metal, maar ook alle andere soorten metal (heavy, black, death, power, etc, maar in mindere mate).
Welke kan ik nu het beste kopen, volgens jullie?
En zit er verschil in geluidskwaliteit tussen een koptelefoon met of zonder draadje?
ja er zit verschil in...
Draad is over het algemeen beter omdat je geen kwalitiets verlies heb doordat je het moet vervormen naar infrarood

Verwijderd

Met een budget van max. 200 euro kun je inderdaad het beste een hoofdtelefoon met een draadje nemen. Voor dat geld koop je namelijk wel een goede met een draadje, maar niet een draadloze.

Heb zelf een AKG HEARO 888. Gekocht vanwege de zeer goede geluidskwaliteit en om van dat irritante draadje af te zijn. Deze bevalt mij prima, heeft een basisstation met diverse instelmogelijkheden en het hoofdtelefoon-gedeelte weegt slechts 230 gram. Het enige nadeel is toch wel de prijs. De adviesprijs is mij niet bekend, maar ik heb er 2 jaar terug 800 gulden voor betaald. Misschien dat je met een beetje speuren een exemplaar voor een leuker prijsje kunt vinden.

• gabberjoost
Ik heb net een draadloze Sennheiser van m'n pa geprobeert. Het was een 'closed headphone' en toen de tijd heel erg duur.
Ik vond hem dus echt ruk klinken. Geluid heel dood/dof. M'n uberbrakke senheiser HD 520 II (er trilt iets van binnen mee en hij's in tweëen gebroken) klonk nog beter. Ik denk toch dat ik voor een draadje ga...

• gabberjoost
Woei, ik heb er één gekocht. Een Senheiser HD-590.
Bij de iets wat betere audiodealer (B&O) kon ik eindelijk een goede Sennheiser vinden. Ze hadden daar de HD-570, HD-590 en HD-600. De laatste was me toch echt te duur (300 euro). De HD-570 was 119,- en de HD 590 was 189,-.
Heb ze allemaal opgehad. Het grote verschil wat me opviel was dat het geluid veel ruimtelijker klonk bij de HD-590 en de HD-600. Daarom heb ik maar gekozen voor de HD-590. Lekker dingetje.
Alleen een nadeel, ik hoor nu duidelijk het verschil tussen een mp3 en een audiocd... >:)

Verwijderd

Ik heb een Philips SBC HC 402, werkt prima als ik overdag zit te cs'en terwijl me pa slaapt als 'ie nachtdienst heeft gehad.
Pagina: 1