Welke fan te kiezen?

Pagina: 1
Acties:
  • 26 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Teun

Was YoMaN

Topicstarter
Ik wil een paar fans kopen voor in mn computer. De vraag is alleen welke. Ik weet wel dat Papst de beste heeft :?. Maar waarom zou ik die kopen als ik er ook een van 1/3 van de prijs zie? Is dat beetje geluid echt zoveel waard? En als ik een merk weet, hoe weer ik dan welke van de 10 verschillende fans ik van dat merk moet kiezen?

Kort samengevat:
Ik wil 2 of 3, 80 mm fans.
Jullie mogen mij uitleggen welk merk ik zou moeten kiezen en waarom. _/-\o_ Geluid maakt niet veel uit. Mijn CPU-cooler is toch gigantisch lawaaiig.

Ik kan niet searchen BTW.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhh tja.. Dat papst de beste maakt.. Nou. Misschien. Als geluid niks uitmaakt moet je Dalta's nemen. De presteren! Maar een takke herrie! Das nie normaal. Op papst.de staan trouwens alle specs van die dingen. Ook erg handig!

De enermaxen zijn erg netjes. Je kunt ze instellen en dat is erg handig als je geen baybus hebt. Papst fans geven relatief meer cfm's voor het geluid dat ze produceren. Daarom zijn ze populair. Ik heb de 40cfm versie (ik ben slecht in type nummers) en die maakt nog best wat geluid, maar zeker niet meer dan elke andere gemiddelde fan. Maar wel 40cfm! Ik had eerst een Delta die 80cfm produceerde. Daarmee was m'n cpu 5 graden kouder. Als je die fan hoort maken die 5 graden ook niet meer uit. Echt irritant wordt het.

Mijn advies:

Als geld een rol speelt: neem gewoon een paar goedkope fans
Als geld geen rol speelt: Enermax of Papst
Als geluid+geld geen rol speelt: Delta's

Voor toerentallen moet je ongeveer tussen de 2000 en 3200 zitten. Is zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-09 21:20

Teun

Was YoMaN

Topicstarter
en zijn die coolermasters een beetje goed?
Case FAN (80 x 25) Cooler Master DAF-B81 € 6,74 -
Case FAN (80 x 25) Cooler Master TF8-25IM-74 € 8,25 -

Die zijn daar het goedkoopst.

----~----~<{ Join [DPC]Division Brabant!! }>~----~-----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekt en gij zult vinden!

Ow fuck, de search doet het niet meer |:(

Neem een delta als je geen behoefte heb aan een stille pc, een papst als je een stille pc wilt en gewoon de goedkoopste fan als het allemaal niet zoveel uitmaakt.
sim-pel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoMaN schreef op 03 augustus 2002 @ 14:25:
en zijn die coolermasters een beetje goed?
Case FAN (80 x 25) Cooler Master DAF-B81 € 6,74 -
Case FAN (80 x 25) Cooler Master TF8-25IM-74 € 8,25 -

Die zijn daar het goedkoopst.
Zou ik gewoon doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die coolermasters kunnen. met de nadruk op kunnen. als je niet gaat ocen np. ga je dat wel doen dan moet je toch echt meer dan zon 15 euro aan een fan besteden. en dan ga je voor prijs/gluidsverhouding/kwaliteitsverhouding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-08 19:11

Silentpuma

To much mind...

Ik heb hier 2 Titan 80x80x25mm fans op 2500 RPM die zijn <29 dBa stil. Ze werken best goed, redelijk stil, en goede CFM. E 5.20 hier. Ik vind van de statistieken dat Titan ook best goede Fans maakt. Lekker stil, en ook nog eens redelijke luchtverplaatsing. Papst is helemaal stil maar niet echt veel CFM.

Weet je wat, voor een overzichtje moet je eens naar deze site gaan, die gast heeft heel wat merken onder elkaar gezet MET een link naar de fabrikant, heel handig :P

Lijkt me stug dat je daar geen goede uit kan halen ;)
(BTW, bij de Papst 3412NGMV staat 72 CFM, maar dit moet kubieke meter/uur zijn, tis maar dat je het weet ;))

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:15

Exirion

Gadgetfetisjist

Ondanks dat de Search het niet doet, ga ff wat reviews lezen ofzo. Google.com bestaat ook nog.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.