Vet balen, ik was mijn kamer aan het herinrichten en knalde met de kast tegen een niet al te stevig bevestigde CAI wandcontactdoos aan. Nu zit ik met een groene COAX kabel die slechts enkele cm uit de muur steekt en een losse CAI wandcontactdoos (een geen Internet en geen TV
). Ik weet wel hoe ik dit weer in elkaar kan zetten, echter: het kan fysiek niet, want de groene coax kabel die uit de muur steekt is te kort. Trekken aan die COAX kabel heeft geen nut gehad, die zit muurvast. Kan ik zonder performance-problemen te krijgen op de een of andere manier die groene COAX kabel verlengen en weer gewoon de CAI wandcontactdoos erop zetten (teneinde weer gewoon te kunnen internetten en TV te kijken via UPC)? Of zal ik een jaar aan de lijn moeten hangen om een afspraak met UPC te regelen voor een monteur (om de kabel te verlengen) en zwaar geld kwijt zijn aan een ogenschijnlijk simpele reparatie (if only that f*cking coax cable were a bit longer!!!!
)?
Je kan denk ik wel priegelen achter de muur ? Anders met normale coax kabel het groene kabeltje verlengen
kijk eerst maar eens waar ie uitkomt misschien kun je em dan daar uittrekken en met een trekveer een nieuwe erin.
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
De groene COAX kabel steekt gewoon uit de muur, in mijn kamer zit het eerste contactpunt van het huis. Eraan trekken heeft geen zin, zit muurvast. Tijdens de installatie van mijn kabelmodem, een half jaar geleden, zei de monteur al dat de kabel wat kort was, en dat hij daarom het wandcontactdoosje niet goed terug kon zetten. Tijdens mijn "ongelukje" kwam de hele contactdoos eraf, en was de koperen kern van de COAX kabel afgebroken. Ik heb met een mesje het plastic hulsel verwijderd, zodat de koperen kern wat langer is, echter: nu steekt er nog maar 4 cm kabel uit de muur (er is door mijn operatie een dikke cm vanaf gegaan, waardoor ik nu net te weinig kabel over heb om de boel weer normaal vast te krijgen).
Kan ik deze UPC kabel gewoon verlengen met een "normale" coax kabel, zoals Duncan zegt?
Krijg ik dan geen storing op mijn TV en kabelinternet? En hoe "smeed" ik die kabels aan elkaar dan, op een niet al te amateuristische wijze? (als u uitleg geeft, please: houd rekening met het feit dat ik niet echt elektro-technisch ben aangelegd, en dat zoiets simpels als een soldeerbout niet in mijn gereedschapskist te vinden is...
)
Mijn dank is groot...
Kan ik deze UPC kabel gewoon verlengen met een "normale" coax kabel, zoals Duncan zegt?
Krijg ik dan geen storing op mijn TV en kabelinternet? En hoe "smeed" ik die kabels aan elkaar dan, op een niet al te amateuristische wijze? (als u uitleg geeft, please: houd rekening met het feit dat ik niet echt elektro-technisch ben aangelegd, en dat zoiets simpels als een soldeerbout niet in mijn gereedschapskist te vinden is...
Mijn dank is groot...
Verwijderd
komt je kabel niet in je meter kast oid binnen?! lijkt me stug dat die precies daar binnen komt, en hakken in je muur denk ik
koop ff coax verleng dingetjes, en dan bedoel ik niet de witte veelgerbuikte maar de messing dingetjes met een wartel.
ik ga nog wel ff zoeken naar een plaatje
zo zien ze er ongeveer uit:
ik ga nog wel ff zoeken naar een plaatje
zo zien ze er ongeveer uit:
[Did you know... ... that 35% of statistics are made-up?]
Verwijderd
gaat gewoon naar de doe het zelf zaak en koop een coax connector die het tegenovergestelde is van de kabel naar je tv en/of kabelmodem. Priegel deze erop. Dit kan ook met een kabeltje van 4 cm. Tis ff lastig maar het is goed te doen.
suc6
suc6
Ik had precies hetzelfde probleem. Wat ik gedaan is voor in de tuin een gat van ongeveer 50 cm diep. Als je goed zit er altijd nog een lus in de kabel. Bij mij was dat wel zo in ieder geval Ik heb de lus eruit gehaald en op die manier had ik weer voldoende lengte.
is het op de beneden verdieping
want misschien moet buiten eens gaan graven op de plek waar hij bij jou binnen komt
meestal zit er nog wel ruimte onder de grond
[edit]
jammer iemand was mij al voor
[edit]
want misschien moet buiten eens gaan graven op de plek waar hij bij jou binnen komt
meestal zit er nog wel ruimte onder de grond
[edit]
jammer iemand was mij al voor
[edit]
Verwijderd
heb een kelder of kuipruimte daar licht of hang soms ook een lus coax kabel is bij ons wel het geval. ik heb nog een meter over in de kruipruimte.
Die klote kabel kan overal binnenkomen.Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 08:44:
komt je kabel niet in je meter kast oid binnen?! lijkt me stug dat die precies daar binnen komt, en hakken in je muur denk ik
In de huiskamer, een slaapkamer, keuken.. Ik maak dit altijd bij de wat oudere huizen mee.
SolarEdge 7k met 8070wp (oost/west) - SolarEdge / Atlantic 270l / LG HU071.U43 + HN1616.nk3 warmtepomp / HikVision leverancier
Mijn kabel komt inderdaad gewoon onder de grond via de voorzijde van het huis (ik woon in een helf van een in twee gesplitste woonkamer >> studentenhuis, namelijk) mijn kamer binnen. Ik kan dus gewoon gaan graven?
Kewl... Stel dat dat graven niets wordt en ik alsnog op verlengstukjes aangewezen ben, kan ik dan nog steeds gewoon kabelinternetten en TV kijken zonder verlies van kwaliteit of snelheid (vanwege een extra storingskans)?
Verwijderd
4 cm is meer dan genoeg, koop een F connector en schuif die er stevig op, onderwijl met een combinatietang de groene coax vasthouden (voor de handigheid kan je de coax ook een beetje verwarmen mbv een aansteker, dan schuif je die connector er makkelijker op).
Knijp hem, daarna stevig vast met een krimptang, tussenstukje erop en verlengen met een langer stukje coax C12, maak hieraan de aansluiting weer vast.
Ik maak het vaak genoeg mee dat er nog maar 1 of 2 cm coax uit de muur komt (maak vooral niet de fout om te hard te gaan trekken aan de groene kabel met de kans dat er ergens een breuk komt op een plek waar je helemaal niet bij kan).
Suc 6
P.S.
je zal dezelfde kwaliteit houden van TV & internet.
Knijp hem, daarna stevig vast met een krimptang, tussenstukje erop en verlengen met een langer stukje coax C12, maak hieraan de aansluiting weer vast.
Ik maak het vaak genoeg mee dat er nog maar 1 of 2 cm coax uit de muur komt (maak vooral niet de fout om te hard te gaan trekken aan de groene kabel met de kans dat er ergens een breuk komt op een plek waar je helemaal niet bij kan).
Suc 6
P.S.
je zal dezelfde kwaliteit houden van TV & internet.
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2002 11:26 . Reden: aanvulling ]
ik heb stage (*kuch* *kuch* nooit weer
) gelopen bij castel (is nu essent)
1) buiten, tegenover de hoofd CAI aansluiting van de TV/Radio, een gat graven zodat je dus die groene kabel een cm of 20 ziet
2) men knippen em door
3) en ga em verlegen met een (goeie) coax kabel (het liefst een groene dus en aangezien je waaschijnlijk geen krimptang hebt met de bijbehoren connectors die je er op moet knijpen met een schroefdraad er op (zie bovenstaande plaatje, die dus) moet je maar iets anders verzinnen
4) ff goed intapen (waterdicht)
5) verleng stukkie weer door de muur naar binnen proppen. Et gat weer vollen en de boel weer aansluiten
1) buiten, tegenover de hoofd CAI aansluiting van de TV/Radio, een gat graven zodat je dus die groene kabel een cm of 20 ziet
2) men knippen em door
3) en ga em verlegen met een (goeie) coax kabel (het liefst een groene dus en aangezien je waaschijnlijk geen krimptang hebt met de bijbehoren connectors die je er op moet knijpen met een schroefdraad er op (zie bovenstaande plaatje, die dus) moet je maar iets anders verzinnen
4) ff goed intapen (waterdicht)
5) verleng stukkie weer door de muur naar binnen proppen. Et gat weer vollen en de boel weer aansluiten
of gewoon toch maar je kabelboer bellen met een smoes en die het voor je laten doen
weet je tenminste dat het goed gedaan wordt
voorrijkosten en de uurloon dokken?tafmaf schreef op 03 augustus 2002 @ 20:34:
of gewoon toch maar je kabelboer bellen met een smoes en die het voor je laten doen
En bij UPC weet je toch nooit zeker of er iemand komt..
Weet je wat zo'n monteur kost per uur?! gek
Haal anders je handige oom erbij of zo..
Weet je wat zo'n monteur kost per uur?! gek
Haal anders je handige oom erbij of zo..
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Gewoon ff vrijgraven buiten, ze laten meestal wel eat ruimte in de kabel.
Dan kun je hem waarschijnlijk wel naar binnen trekken.
(meestal wordt de kabel schuin door de fundering geboord)
Dan kun je hem waarschijnlijk wel naar binnen trekken.
(meestal wordt de kabel schuin door de fundering geboord)
Het tipje van ThaHandy zou ik dus nooit doen (no offence!
) Wat ik heb gehoord is dat je helemaal niet aan de CAI kabel mag komen tot je hoofdaansluiting.. daarna mag je klooien wat je wilt..
Maar idd.. meestal leggen ze een lus in de kabel om speelruimte te creeren, als dat niet zo is dan zou ik de muur een beetje uitbikken zodat je wel weer genoeg kabel hebt, de wandcontactdoos ligt dan ook weer wat dieper in de muur wat de kans om 'm eraf stoten weer wat kleiner maakt..
Zo heb ik het tenminste in mijn flatje gedaan...
Maar idd.. meestal leggen ze een lus in de kabel om speelruimte te creeren, als dat niet zo is dan zou ik de muur een beetje uitbikken zodat je wel weer genoeg kabel hebt, de wandcontactdoos ligt dan ook weer wat dieper in de muur wat de kans om 'm eraf stoten weer wat kleiner maakt..
Zo heb ik het tenminste in mijn flatje gedaan...
als het goed is, zit er op die groene kabel een connector met schroefdraad.
zoja dan kan je gewoon een verlengstukje kopen.
zoniet zet er dan een f-connector op. (zo heet dan ding met schroefdraad)
wel lichtjes aandrukken met een (waterpomp)tang
verlenstukje: http://www3.hirschmann.de...e=show&language=e&id=1449
aan de ene kant dus die groene kabel, aan de andere kant dus een f connector. dan verlengen met een goede kwaliteit kabel. aan de verlenging dus weer een f-connector en deze weer in het cai kastje.
of beter koop een splitter (en dan bedoel ik geen signaal splitter) daar zit ook schroefdraad op. past gewoon op die groene kabel. en dan heb je aan 4 centimeter gewoon genoeg. op deze splitser zit ook weer schroefdraad en dan kan je hierop gelijk meerdere tv's aansluiten. ook je kabelmodem kan er dan rechtstreeks op. je hebt namelijk die signaal splitser die de monteur erop zet helemaal niet nodig.
die signaalsplitser verzwakken het signaal alleen maar.
plaatje 2 splitter: http://www.hirschmann.de/...e=show&language=e&id=1355
het verhaal met die splitter heb ik ook gedaan, dit omdat het modem anders naast de deur hing, aan het begin van een trap. en daar wil ik met mn dronken kop nog wel eens tegenaan lopen.
heb dus dat lelijke @home kastje van de muurgehaald. de groene kabel rechtstreeks op zo'n splitter gezet. kabelmodem erop met 20meter coax ertussen.
en nogeens 3 tv's.
die @home signaalaplitter heb ik er dus niet tussen.
zoja dan kan je gewoon een verlengstukje kopen.
zoniet zet er dan een f-connector op. (zo heet dan ding met schroefdraad)
wel lichtjes aandrukken met een (waterpomp)tang
verlenstukje: http://www3.hirschmann.de...e=show&language=e&id=1449
aan de ene kant dus die groene kabel, aan de andere kant dus een f connector. dan verlengen met een goede kwaliteit kabel. aan de verlenging dus weer een f-connector en deze weer in het cai kastje.
of beter koop een splitter (en dan bedoel ik geen signaal splitter) daar zit ook schroefdraad op. past gewoon op die groene kabel. en dan heb je aan 4 centimeter gewoon genoeg. op deze splitser zit ook weer schroefdraad en dan kan je hierop gelijk meerdere tv's aansluiten. ook je kabelmodem kan er dan rechtstreeks op. je hebt namelijk die signaal splitser die de monteur erop zet helemaal niet nodig.
die signaalsplitser verzwakken het signaal alleen maar.
plaatje 2 splitter: http://www.hirschmann.de/...e=show&language=e&id=1355
het verhaal met die splitter heb ik ook gedaan, dit omdat het modem anders naast de deur hing, aan het begin van een trap. en daar wil ik met mn dronken kop nog wel eens tegenaan lopen.
heb dus dat lelijke @home kastje van de muurgehaald. de groene kabel rechtstreeks op zo'n splitter gezet. kabelmodem erop met 20meter coax ertussen.
en nogeens 3 tv's.
die @home signaalaplitter heb ik er dus niet tussen.
[ Voor 0% gewijzigd door job op 04-08-2002 15:10 . Reden: plaatje toegevoegd en nog wat gelul ]
Ik geef je drie opties,
1 Graaf de kabel op. ( heb ik hier ook is gedaan)
2 Hak een stukkie uit de muur en zat hem wat lager.
3 Zet er een koppel stukje tussen. Ga naar een electronica boer vraag naar 2 opschroef F-connectoren en een F-connector koppelstukje femail.
1 Graaf de kabel op. ( heb ik hier ook is gedaan)
2 Hak een stukkie uit de muur en zat hem wat lager.
3 Zet er een koppel stukje tussen. Ga naar een electronica boer vraag naar 2 opschroef F-connectoren en een F-connector koppelstukje femail.
(geedit om onduidelijkheid te voorkomen)
Je kan een kabel heel makkelijk verlengen, heeft de upc monteur hier ook gedaan toen we kabelinternet kregen, dan komt er een ijzeren koppelstuk tussen en kan er aan de andere kant dunnenere zwarte coax (dus geen gamma kwaliteit, wel goeie coax)
Misschien vond ie dat handiger want als je aan de groene kabel trekt komt er bij ons gewoon meer naar boven (komt binnen in de meterkast). Maar dat lukt in jouw geval niet.
Je kan een kabel heel makkelijk verlengen, heeft de upc monteur hier ook gedaan toen we kabelinternet kregen, dan komt er een ijzeren koppelstuk tussen en kan er aan de andere kant dunnenere zwarte coax (dus geen gamma kwaliteit, wel goeie coax)
Misschien vond ie dat handiger want als je aan de groene kabel trekt komt er bij ons gewoon meer naar boven (komt binnen in de meterkast). Maar dat lukt in jouw geval niet.
Pc123: Heb je wel gelezen wat de topicstarter heeft gedaan ?
-begin of quote-
Trekken aan die COAX kabel heeft geen nut gehad, die zit muurvast.
-end of quote-
Met andere woorden, aan de kabel trekken heeft bij deze persoon geen nut
No offence...
-begin of quote-
Trekken aan die COAX kabel heeft geen nut gehad, die zit muurvast.
-end of quote-
Met andere woorden, aan de kabel trekken heeft bij deze persoon geen nut
No offence...
(natuurlijk heb ik dat gelezen, dat was alleen even mijn situatie)
Je kan de groene coax makkelijk verlengen, dan komt er zo'n ijzeren stukje tussen en dan kan er aan de andere kant een dunnere zwarte kabel die naar de aansluitdoos gaat
Je kan de groene coax makkelijk verlengen, dan komt er zo'n ijzeren stukje tussen en dan kan er aan de andere kant een dunnere zwarte kabel die naar de aansluitdoos gaat
Bedankt voor all tips, maar ik zag het toch niet zitten om het zelf te doen: het is de kabelaansluiting van mijn huurbaas en als ik het ECHT verpruts kan ik teruggave van mijn borg (toch zo'n 450 euro) wel vergeten. Vandaag is een UPC monteur langsgeweest en die heeft een zelf in de grond staan graven om er vervolgens achter te komen dat er geen lus in de kabel zat; hij moest dus alsnog een extra stuk coaxkabel eraanhangen. Vervolgens nieuw aansluitkastje geinstalleerd, de kabels weer aangesloten, TV gecheckt, kabelinternet gecheckt, en klaar: alles perfect in orde binnen 3 kwartier. Internet is net zo snel als voorheen (gem. 250 kbyte/s) en TVbeeld kraakhelder. En nog beter: ik hoef niks te betalen!!! 
Volgens de monteur was het kastje voorheen al slecht geinstalleerd door de vorige monteur, en had mijn ongelukje iedereen kunnen overkomen.
Thanks UPC! (alleen mogen ze wel wat extra telefonistes inzetten bij 0900-1580, ik heb echt 50 minuten aan de telefoon moeten hangen - telkens weer dat lullige muzakje aanhoren, oh my god!!- voordat ik iemand aan de lijn kreeg om een afspraak te maken... - ach ja, ik blijf Nederlander... ik moet altijd iets te zeuren hebben...
)
Volgens de monteur was het kastje voorheen al slecht geinstalleerd door de vorige monteur, en had mijn ongelukje iedereen kunnen overkomen.
Thanks UPC! (alleen mogen ze wel wat extra telefonistes inzetten bij 0900-1580, ik heb echt 50 minuten aan de telefoon moeten hangen - telkens weer dat lullige muzakje aanhoren, oh my god!!- voordat ik iemand aan de lijn kreeg om een afspraak te maken... - ach ja, ik blijf Nederlander... ik moet altijd iets te zeuren hebben...
Verwijderd
is dat foon nummer gratis ?Verwijderd schreef op 07 augustus 2002 @ 14:03:
Bedankt voor all tips, maar ik zag het toch niet zitten om het zelf te doen: het is de kabelaansluiting van mijn huurbaas en als ik het ECHT verpruts kan ik teruggave van mijn borg (toch zo'n 450 euro) wel vergeten. Vandaag is een UPC monteur langsgeweest en die heeft een zelf in de grond staan graven om er vervolgens achter te komen dat er geen lus in de kabel zat; hij moest dus alsnog een extra stuk coaxkabel eraanhangen. Vervolgens nieuw aansluitkastje geinstalleerd, de kabels weer aangesloten, TV gecheckt, kabelinternet gecheckt, en klaar: alles perfect in orde binnen 3 kwartier. Internet is net zo snel als voorheen (gem. 250 kbyte/s) en TVbeeld kraakhelder. En nog beter: ik hoef niks te betalen!!!
Thanks UPC! (alleen mogen ze wel wat extra telefonistes inzetten bij 0900-1580, ik heb echt 50 minuten aan de telefoon moeten hangen - telkens weer dat lullige muzakje aanhoren, oh my god!!- voordat ik iemand aan de lijn kreeg om een afspraak te maken... - ach ja, ik blijf Nederlander... ik moet altijd iets te zeuren hebben...)
Pagina: 1