Een goedkope en snelle oplossing:
Ik heb zelf eerst maar eens de standaardvoeding open gemaakt en de fan verruild voor een CoolerMaster SAF-S82 case fan (volgens specs 26 dBA op 12V) en deze op 5 (!) Volt laten draaien (errug stil nu). Scheelt behoorlijk in de herrie en de voeding blijft vooralsnog stabiel genoeg (wel wat warmere air output).
Vervolgens een extra case fan geplaatst (ook een SAF-S82 op 5V) op een standaard inlaat van mijn standaard kast, just 2 be sure.
Eerder al geluiddempende matten gehaald (bij de Gamma/Praxis whatever) en dat scheelde me toch te weinig in de herrie (nu er weer uit). Enne... hoezo een koelend effect hierdoor? In mijn geval gewoon een warmere (beter geïsoleerde ?) case ...
De volgense stap wordt overigens zo'n Zalman processor cooler met die enorme koperen waaier en een passief heatsinkje voor m'n videokaartje (ook Zalman). En dan de kast spuiten en blauwe LED's ook in de CDROM drives. Maar eerst weer even sparen. En ooit toch de waterkoeling (waar blijven de betaalbare standaard kits?).
Die case fans waren overigens niet echt goedkoop, 12 euro/stuk ..., maar wel stil en dus goed.
Luister gewoon eerst eens goed naar je PC om te horen waar de meeste herrie wordt gemaakt, dat kan wel eens wisselen van geval tot geval. In mijn geval was dat het voeding en nu de CPU cooler.
Suc6!