Toon posts:

Edimax 6004+ router / half internet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Mensen, ik zit met een probleem.

Ik heb hem al ergens anders gepost maar daar kwam geen oplossing uit; dus misschien dat jullie me beter kunnen helpen.

Ik ben net klaar met het configureren van mijn Edimax router en zit met een klein (GROOT!!) probleem. Ik kan lang niet alle pagina's op het internet bezoeken. Mijn MSN doet het wel (net als www.hotmail.com)maar Yahoo.com bv niet. Mijn Outlook doet het niet net als bv hi.nl

Google doet het wel weer, maar zo goed als 90% van de pagina's waar een zoek opdracht naar verwijsd weer niet. Ik heb al gekeken op http://www.edimax.com.tw (die doet het dus ook weer wel) maar daar staan buiten een hele boel nuttige antwoorden van problemen die ik niet heb, het antwoord op de vraag die ik nu heb (hoe los ik dat op odf wat doe ik in hemelsnaam verkeerd) niet.

Wie oh wie?

( ik internet nu btw buiten mijn router om. )

(En ik heb Chello en geen proxy-server)

(En dit is gewoon op mijn Win2K machine)

Verwijderd

Ik heb ooit bij iemand eens een probleem gehad waarbij een deel van internet niet werkte.

Het probleem werd toen veroorzaakt door een router met DHCP server en een client die dan een Static IP aanvroeg, wat een conflict gaf met DHCP.

1) Dus controleer even of ip op automatisch aanvragen staat en niet op static ip.

Als het dan nog niet werkt kan je even proberen je ip te vernieuwen

2) In windows 2000 -> run -> cmd
en dan "ipconfig /release" en dan "ipconfig /renew"

En als het dan nog niet werkt, post je gewoon effe je ip status

3) "ipconfig /all"

En wat daar uitkomt post je ff

• CycloneX
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

CycloneX

Born on probation

Je zou ook eventueel ff clear system kunnen doen, wat jij net omschrijft heb ik gehad nadat ik nieuwe firmware erop had gezet v1.18. Na die firmware waren al mijn dhcp instellingen door de war. Nadat ik clear system deed wasalles weer opgelost.

MacBook Pro “14” M4 Pro 24GB | iPhone 16 Pro | iPad Air 11-inch M2 | Denon AVC-X3800H | Q Acoustics 3050i

Verwijderd

Topicstarter
Zou het misschien aan het feit kunnen liggen dat ik W2K-Server heb draaien op deze bak? En dat ik het bv niet zou hebben bij een cleare install van w2k-pro? (Of '98 of XP)

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost.

Het kwam door Win2K-Server!

Hoe weet ik dat:?

Ik heb Win2K geinstalleerd, resultaat: Alles werkte
Ik heb Win'98SE geinstalleerd, resultaat: Alles werkte
Ik heb Win XP geinstalleerd, resultaat: Alles werkte

En vervolgens Win2K-Server geinstalleerd , resultaat: Zelfde probleem.