Ik heb hier een AlphaServer 2000 (subarch Sable) staan, Model 4/275 (Alpha EV45, 275 MHz). Heeft een hele tijd op 1 CPU-board gedraaid, nadat ik een tweede had bijgestoken meldde hij dat dat board kapot was. Een tijd geloofd, maar later toch eens de errors laten clearen met een speciaal commando. Duurde 5 minuten, maar ik heb er dus een CPU bij
. Vervelend probleem is dat de recente linux-kernels (hiermee heb ik het over 2.4.18 en hoger, allerlei varianten geprobeerd) direct op hun plaat gaan tijdens de boot. Eerst KERNEL PANIC: Attempted to kill the idle thread! (In idle thread, not syncing). Dat bleek een GCC 2.95.4 bug. Ik dacht toen een laatste hobbel te kunnen nemen door het installen van een GCC 3.0-versie. Helaas, nog steeds niet
. SMP starting up secondaries (10 seconden helemaal niets) SMP: CPU 1 is stuck. Only one lonely processor alive (geen panic, geen oops, doodse stilte).
Wat ik zoek: mensen die een Alpha onder Linux draaien, met SMP. Ik wil graag weten welke kernelversies werken en welke patches ik nodig heb. Gewone kernels in UP-mode (non-SMP dus) draaien allemaal, dat is dus ook niet echt interessant op dit moment. Google-search heeft me flink ontmoedigd, aantal threads met hetzelfde probleem, aantal reacties meestal nul (of aantal *nuttige* reacties nul). Mocht er een 2.2 kernel nodig zijn, dan wil ik wel graag mijn EXT3-volumes kunnen blijven benaderen (daar moet ik ook van booten). Ik draai trouwens Debian 3.0 op de machine, maar ik heb vanilla kernel sources gebruikt.
Wat ik zoek: mensen die een Alpha onder Linux draaien, met SMP. Ik wil graag weten welke kernelversies werken en welke patches ik nodig heb. Gewone kernels in UP-mode (non-SMP dus) draaien allemaal, dat is dus ook niet echt interessant op dit moment. Google-search heeft me flink ontmoedigd, aantal threads met hetzelfde probleem, aantal reacties meestal nul (of aantal *nuttige* reacties nul). Mocht er een 2.2 kernel nodig zijn, dan wil ik wel graag mijn EXT3-volumes kunnen blijven benaderen (daar moet ik ook van booten). Ik draai trouwens Debian 3.0 op de machine, maar ik heb vanilla kernel sources gebruikt.
"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b