Toon posts:

Website vernieuwd maar zie oude website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs voor mijn werk een portal gemaakt met Frontpage voor gebruik met een Citrix server. Onlangs heb ik de site vernieuwd en met ftp opgeladen naar de webserver. Vreemd genoeg krijgt iedereen nog de oude site, maar als je op ctrl+f5 drukt wordt de pagina ververst en krijg je de nieuwe site.

Is er een manier om dit te voorkomen?

Alvast bedankt!

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Website niet laten cachen of temporary internet files leeghalen? :?

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Verwijderd

specify "iedereen"
lijkt me sterk dat iedereen het krijgt..
zit het niet gewoon nog bij een zooi mensen in de temp>?

Verwijderd

Topicstarter
Hoe laat je een website niet cashen? Op temporary internet files was ik zelf ook al gekomen maar aangezien men onze citrix server vanaf thuis gebruikt wordt het wel lastig. Ik heb de ctrl+f5 al aangeraden maar ik verwacht dat er ook wel een scriptje of iets anders bestaat waarmee ik kan voorkomen dat de pagina wordt gecashed.

PS iedereen = zijn de mensen die onze website al eerder bezocht hebben, het staat dus wel degelijk in de cache. Ik heb het intussen bij 5 mensen geprobeerd, met hetzelfde resultaat

• blackd
  • Niet online
http://wp.netscape.com/security/notes/nocache.html
<META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
na wat gegoogle op no-cache.

[ Voor 0% gewijzigd door blackd op 03-08-2002 01:54 . Reden: de zoek erbij betrokken :P ]

Verwijderd

Topicstarter
Dank je voor het zoeken maar denk je dat dit ook zal werken in Internet Explorer?

• blackd
  • Niet online
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 02:13:
Dank je voor het zoeken maar denk je dat dit ook zal werken in Internet Explorer?
Mja, alleen deze zal wat roet in het eten gooien:
http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;Q222064&

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

De clientside no-cache headers doen niet zoveel (in IE). Wat waarschijnlijk ook meer nut zal hebben is je proxy-server uit zetten. Die dingen cachen ook en is imho nergens voor nodig. Gelukkig worden ze niet zoveel meer gebruikt met de internetverbindingen die veel mensen hebben tegenwoordig.

Het lijkt me niet een probleem dat iedereen heeft, meer iets dat ligt aan jouw cache/proxy instellingen.

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-09 23:07
werkt dit enkel niet vanaf jouw eigen computer? Probeer het eens vanaf een andere computer, misschien is het wel een probleem op jouw computer. De no-cache tag zou bij een totaal nieuwe webpage niet nodig moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil niet vervelend zijn, maar ik heb het bij 5 mensen geprobeerd waarvan er één achter een Wingate zit. De andere gebruiken geen cacheinstellingen in Internet Explorer. Ik weet dat bij bijvoorbeeld MX stream een cache in het netwerk zit zonder dat ik deze in kan stellen.

Ik zou willen weten waarom ik bijvoorbeeld op de site van tweakers wel de actuele content zie en bij mij niet. Kan iemand dit uitleggen?

• blackd
  • Niet online
Ik weet dat bij bijvoorbeeld MX stream een cache in het netwerk zit zonder dat ik deze in kan stellen.
Heb ik geen last van hoor :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

blackd schreef op 03 augustus 2002 @ 11:09:
[...]
Heb ik geen last van hoor :?
Nee ik ook niet.. is ook BS imho.

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik MXstream kreeg stond er in de handleiding U hoeft geen proxy in te stellen, dit word op het netwerk geregeld Hieruit maak ik toch op dat mijn provider "Planet" cached en dat alle pagina's die ik opvraag eerst uit de cache worden gehaald. :?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dahei schreef op 03 augustus 2002 @ 13:03:
Toen ik MXstream kreeg stond er in de handleiding U hoeft geen proxy in te stellen, dit word op het netwerk geregeld Hieruit maak ik toch op dat mijn provider "Planet" cached en dat alle pagina's die ik opvraag eerst uit de cache worden gehaald. :?
Uhh.. MXStream != Planet.

Ik heb XS4ALL. Als Planet ongevraagd cached dan ben heb ik er nog een reden bij om voor XS4ALL te gaan met MXStream :)

• blackd
  • Niet online
Bosmonster schreef op 03 augustus 2002 @ 13:06:
[...]

Uhh.. MXStream != Planet.

Ik heb XS4ALL. Als Planet ongevraagd cached dan ben heb ik er nog een reden bij om voor XS4ALL te gaan met MXStream :)
Inderdaad, MXStream is een groter geheel dan Planet zegmaar. Dat Planet het cached, hoeft niet te zeggen dat MXStream gecached is, want andere providers zoals XS4ALL (hebbik :9), HCCnet, Wanadoo etc. hoeven dus niet gecached te zijn.

Misschien bedoelen ze bij planet het volgende:
http://web.planet.nl/klan...k/serverinstellingen.html
Daar staat een zogenaamde Automatic Proxy Configuration Ofzo:P op hun server, waarmee bedoeld wordt dat Planet als het ware remote jouw Proxyserver instelt.

Check dus even of je die APC server hebt ingesteld: Tools -> Internet Options -> Connections -> LAN settings -> Automatic config script.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, dit is me duidelijk, maar om even op mijn vraag terug te komen (on-topic). Ik heb dan wel mxstream/Planet maar ik heb het ook op vier andere pc's geprobeerd met hetzelfde resultaat. Iemand nog een idee?

• Bosmonster

Bosmonster

*zucht*

dahei schreef op 03 augustus 2002 @ 13:39:
Ok, dit is me duidelijk, maar om even op mijn vraag terug te komen (on-topic). Ik heb dan wel mxstream/Planet maar ik heb het ook op vier andere pc's geprobeerd met hetzelfde resultaat. Iemand nog een idee?
Wat is de url?

En hoe is de verbinding met die pc's? Allemaal zelfde netwerk? Via gateway/router? Staat proxy aan/uit? Heb je browser cache leeggegooid?

Verwijderd

Je hebt de nieuwe site gewoon over de oude heen gezet? Dus niet op een andere server, geen DNS wijzigingen etc.?

Als ik dit zo hoor denk ik dat je iets over het hoofd gezien hebt. Klein klote foutje ergens gemaakt hebt. Bijv. verkeerde files geupload of naar de verkeerde plaats/directorie...

Verwijderd

Topicstarter
Ehm, ik post liever niet de url, beetje link ivm hackers... (sorry, ik hoop dat je het begrijpt)

Nog even voor de duidelijkheid, de website is lichterlijk veranderd, er is eigenlijk wat tekst verwijderd. De verbinding is gemaakt vanaf verschillende computers met verschillende verbindingen (MXstream, Inbel, netwerk en een verbinding in Berlijn)

• HunterPro
  • Niet online
Mensen. Hij heeft het er over dat mensen thuis werken via Citrix. Dat betekent dus, dat ze remote werken, dus géén eigen cache, maar cache uit het Citrix systeem. Is het dan geen idee alle temporary internet files op de Citrix-server leeg te gooien? :P

en mensen die 'm voor het eerst openen (zónder die Citrix er tussen) zullen dus ook direct je site zien.
Pagina: 1