Toon posts:

'tearing' prob, denk ik...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
in veel games krijg ik van die rare flikkerende lijnen af en toe op m'n beeld, vooral als ik heel snel beweeg... het is net alsof een klein deeltje vant scherm ff blijft hangen, en de rest doorgaat (wat dus een horizontale lijn geeft tuss de twee delen), heel ff maar, niet meer dan een flikkering. he tspel op zich schokt helemaal niet, alles loop vlotjes.
Ik DENK dat dit probleem 'tearing' heet, kan dit? en vooral, wat kan ik eraan doen?

hier voor de zekerheid mijn systeem:
msi k7t266
amd xp 1600+
asus gf4 ti4400 (in windows ti4600, freaky nest)
fortissimo 2
rest doet niet echt ter zake denkik, oe, mss mijn scherm nog: philips 107s

hulp plz? :'(

• Shunt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:31

Shunt

Boe

kijk eens of je vsink aan heb staan als het uit staat zet het dan eens aan
zet fast liniar mapping ook eens uit

[ Voor 0% gewijzigd door Shunt op 03-08-2002 01:23 . Reden: typos ]

Game PC
2 Post or Not 2 Post What's the question ?
"If it ain't broken, you didn't try hard enough"

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-08 20:24
Shunt schreef op 03 augustus 2002 @ 01:22:
kijk eens of je vsink aan heb staan als het uit staat zet het dan eens aan
zet fast liniar mapping ook eens uit
je bedoeld vsync ;)

Verwijderd

misschien ligt het aan de refresh rate ?

Verwijderd

Topicstarter
vsync aan of uit, maakt in black hawk down bijvoorbeeld totaal geen verschil, in sof2 had ik wel de indruk dat vcyns helpte, maar nam het probleem zeker nie volledig weg...

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
hmm dit probleem heb ik ook met die gothic (met die draak) demo van 3dmark2001 daar blijft die vloer op een gegeven moment heel ff hangen

Verwijderd

Topicstarter
jah, bij die demo heb ik het dus ook, maar ik heb het dus ook in games zelf....

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-06 10:53
vsync aanzetten en het is weg, 4sure :)

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Verwijderd

Zorgen dat je spel zeker weten niet onder de 60 fps duikt, en de gebruikte game resolutie en kleur op 60 hz zetten en dan vsync aan.
je moet wel ff zeker van je zaak zijn dat je coolbits of nvmax wel werkt bij de drivers die je gebruikt als dit alles klopt draaien 9 van de 10 spellen als een paling in een emmer snot.
geen tearing of gestotter meer ,maar je MOET er wel zeker van zijn dat je spel nooit en te nimmer onder de 60 fps duikt ,want dan begint het gelazer zelfs met vcync enabled :)

Verwijderd

Topicstarter
vsync helpt dus echt niet hoor, in sommige games wel, maar neemt niet alles weg...
en refreshrate, ik vind dus totaal geen degelijk progje om refreshrate op 85hz te zetten in 1024*768 (waarin ik alle games speel). ncrefreshtool geeft altijd een foutmelding "component 'COMCT232.OCX' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid"! nest, btw, kgebruik de 29.42 van nvidia...

ok, vsync helpt dus niet, dus ligt 'denk ik' aan refreshrate, zou ik teveel fps krijgen, en te lagen hz, of andersom?

edit: nog ff wat games getest (zonder refreshrate fix dus, vind nog altijd noppes)
gta3 en warcraft 3, totaal geen probleem met tearing, dus waarom in black hawk down wel?
ik dacht hieraan mss: wc3 en gta3 gebruiken opengl, en vsync staat aan in nvidia settings, dus prob is weg, maar black hawk down gebruikt direct3d, dus geen vsync.... kan dit zo ongeveer juist zijn?
iemand plz?

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 15:12
vsync kan je wel degelijk aan en uitzetten voor direct3d, gewoon een beetje mee prutsen.

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

probeer b.v. rivatuner dan eens als refreshrate fix? en waar je last van hebt zou idd opgelost moeten zijn door vsync aan te zetten...

ik heb ooit een soort gelijk probleem gehad waarin de bovenste helft van het scherm wel gewoon meeging zeg maar en de onderste helft soms ff achterbleef. dat bleek later dus een defect aan m'n TNT1 kaart te zijn.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
met ricatuner is het dus idd opgelost, daarin heb ik dus wel de optie om vsync aan te zette onder direct3d.... wat ik dus niet kon in de standaard nvidia instellingen, en er zit ook nog een refreshrate fix ingebouwd, handig, beeld is vééél schoner nu

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:34

Termy

valt er nog wat te fragge?

das mooi, alhoewel ik het toch wel ongeveer stom vind dat je als tweakert niet eens je refreshrate gefixt had... het is toch geen doen om te gamen op 60Hz???

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
nooit echt last van gehad, m'n ogen zulle veel kunne verdragen denk ik :o) ....
maar ff geleden toch achter gezocht, en geen enkele gevonden dat werkte, refreshlock gaf bijvoorbeeld foutmelding, enz enz, maja, bon, leve rivatuner dus

valt vsync trouwens aan te zette voor windows zelf? voor 2d dus....

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:38
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 01:15:
in veel games krijg ik van die rare flikkerende lijnen af en toe op m'n beeld, vooral als ik heel snel beweeg... het is net alsof een klein deeltje vant scherm ff blijft hangen, en de rest doorgaat (wat dus een horizontale lijn geeft tuss de twee delen), heel ff maar, niet meer dan een flikkering. he tspel op zich schokt helemaal niet, alles loop vlotjes.
Ik DENK dat dit probleem 'tearing' heet, kan dit? en vooral, wat kan ik eraan doen?

hier voor de zekerheid mijn systeem:
msi k7t266
amd xp 1600+
asus gf4 ti4400 (in windows ti4600, freaky nest)
fortissimo 2
rest doet niet echt ter zake denkik, oe, mss mijn scherm nog: philips 107s

hulp plz? :'(
Hallo SPIKY_FRE,

Ik heb ook deze kaart en heel wat problemen, ook het probleem dat het in Windows een TI4600 is maar dit heb ik handmatig naat TI 4400 gezet. Wat is jouwn 3D mark score? Ik kom niet hoger als 7800.

Groeten,
Roy

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
hey die refreshrate fix moet je die nog ergens apart aanzetten ofzo??? :P
btw dat vsync enabled heeft bij mij ook t probleem verholpen..
had nl in bepaalde spellen (THPS bv.) ook tearing probs :P

Verwijderd

Topicstarter
refreshratefix zit nu ingebouwd in de nieuwste rivatuner, dik handig!
alleen spijtig dat er nog altijd spellen zijn die gewoonweg niet willen werken op een andere refreshrate dan 60Hz, bijvoorbeeld de multiplay demo van bf1942...

@roy1985, ik heb mij nog altijd geïnstalleerd staan als ti4600 (nog nie proberen te herzetten op ti4400),
na een complete re-instal heb ik ne keer 9200 helaald, maar tegenwoordig kom ik ook maar hoog in de 7000 uit, nie meer dan dat, dik raar... heb nochthans nix verandert aan instellingen enz
Pagina: 1