• Ra5a
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Het zit zo ik heb gister de Minolta F100 gekocht...
maar de batterijen gaan echt schandalig snel op :(
duracell ultra is na 1 of 2 uur op.. kan dat ?

ok alkalines zijn dus niet echt aanteraden lees ik hier ...
zijn er misschien batterijen die wel erg aan te raden zijn?

(nu ik het topic toch al heb geopend)

Imperfectionist.

• Captain Pervert
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 26-02 17:43
Ik ben geen expert op dit gebied, maarrrrr...

Ik heb een Fuji Finepix 2600 met 2 meegeleverde oplaadbare batterijen.

Het apparaat doet daar lang mee, in tegenstelling tot een pakje Panasonic, die konden met zijn vieren niet op tegen die twee van Fuji. Ook twee andere, oplaadbare batterijen van Varta, waren veel sneller leeg.

Volgens mij 'gewone' alkaline batterijen idd bagger. Ik ben niet thuis in de terminologie, maar er is dan ook nog onderscheid tussen Ni-mh en Ni-cad oplaadbare batterijen...

(experts vul even aan aub...)

Porsche 928 - It's about as fast as you can go without having to eat airline food.

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
ok ik zit nu dus de FAQ te lezen van de minolta F100 en er staat dit:
Question: Is the AA size Nickel (Nickel-manganese) battery usable?

Answer: No. The performance is not guaranteed when using batteries other than the CR-3V lithium battery or Ni-MH battery.
FAQ

voor die mensen die het nog van plan waren te vragen :)

na mij :) (verder is de F100 een erg prachtig ding :)

Imperfectionist.

Verwijderd

Hoi,

Ik heb dus de S404, andere broertje van jouw camera :)

Ik wist dit al van tevoren, je moet gewoon een aantal goede NiMh batterijen + lader kopen. Deze kan je vaak bij fotowinkels kopen en ze gaan zeeer lang mee kan ik je vertellen. De beste zijn 1900 mAh batterijen, deze kunnen de meeste energie opslaan en gaan dus lang mee.

Ik heb toen 8 batterijen en een lader voor 50 euro totaal gekocht, das een koopje :)

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 09:36:
Hoi,

Ik heb dus de S404, andere broertje van jouw camera :)

Ik wist dit al van tevoren, je moet gewoon een aantal goede NiMh batterijen + lader kopen. Deze kan je vaak bij fotowinkels kopen en ze gaan zeeer lang mee kan ik je vertellen. De beste zijn 1900 mAh batterijen, deze kunnen de meeste energie opslaan en gaan dus lang mee.

Ik heb toen 8 batterijen en een lader voor 50 euro totaal gekocht, das een koopje :)
nice :)
ik heb net vannacht deze gekocht:
GP PowerBank Smart met 4 herlaadbare AA batte 79,00 1.0 79,00
Kingston SD/64, Flash/SD Memory Card 99 71,00 142,00 2x

4x 1800 batt. plrs oplader die in 1 uur oplaad :9
dus das wel ok denk ik?

en stel ik koop er 1900 batt. bij kan ik die er dan ook aanhangen en worden die dan ook binnen 1 uur opgeladen?
(waar ik mijn cam heb gekocht zeiden ze dat ze deze dinsdag nog eens 2000 batt. zouden krijgen kan dat kloppen?)

Imperfectionist.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Voor batterijen van hoger capiciteit doet hij er langer over maar 1900 en 1800 schele niet zoveel.
Ik had zelf ook dat de 1e 2 setjes batterijen ( nihm 1800) ook zeer snel leeg waren maar nu gaan ze lang zat mee
* The-Source heeft ook een F100 inclu 64MB (sinds vandaag ) en een GP powerbank Rapid met 4x 1800 Nihm powerbanks en 4x 1800NiHM duracells (laad ik ook op met de GPpowerbank lader)

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

waar haal jij 1900 batt vandaan?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 23:00:
waar haal jij 1900 batt vandaan?
Zijn van Varta, speciale photo-accu's

• Ra5a
  • Niet online

Ra5a

L'Enfant terrible.

Topicstarter
klaasbram schreef op 03 augustus 2002 @ 22:46:
Voor batterijen van hoger capiciteit doet hij er langer over maar 1900 en 1800 schele niet zoveel.
Ik had zelf ook dat de 1e 2 setjes batterijen ( nihm 1800) ook zeer snel leeg waren maar nu gaan ze lang zat mee
* Ra5a heeft ook een F100 inclu 64MB (sinds vandaag ) en een GP powerbank Rapid met 4x 1800 Nihm powerbanks en 4x 1800NiHM duracells (laad ik ook op met de GPpowerbank lader)
http://www.gppowerbank.nl/body_vraag___antwoord.html#6

zo te zien wordt het niet aangeraden om andere merken te gebruiken :)
maar ik zal zoiezo bij de GP's blijven...
verder veel plezier met je F100 maar dat zal wel lukken :) post ff wat je erover vindt :)
truste.. het is al laat/vroeg :)

Imperfectionist.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-03 10:29
Ra5a schreef op 04 augustus 2002 @ 06:36:
[...]
http://www.gppowerbank.nl/body_vraag___antwoord.html#6

zo te zien wordt het niet aangeraden om andere merken te gebruiken :)
maar ik zal zoiezo bij de GP's blijven...
verder veel plezier met je F100 maar dat zal wel lukken :) post ff wat je erover vindt :)
truste.. het is al laat/vroeg :)
Die duracell zijn ook geschikt voor snel laden (staat op de verpakking) en ze worden niet warmer als die GPpowerbanks.
Ik laad ze trouwens alleen op wanneer er maar 1 merk batterijen in zit (ik combineer de gppowerbanks niet met de duracell tijdens het laden (ook niet in de cam))

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Pagina: 1