Iemand ervaring met Globalwin TAK58?

Pagina: 1
Acties:

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 17:21
Iemand ervaring met Globalwin TAK58?

Globalwin TAK58

Product informatie
Een volledig nieuw concept biedt Globalwin met de nieuwe TAK58. Zeer eenvoudige montage en weinig geluidsproductie zijn de twee termen die de TAK58 het beste beschrijven. De TAK58 bescihkt over twee zeer stille koelers, die tezamen slechts 25 dBA aan geluid produceren. De TAK58 beschikt zijdelings over een koeler welke beschikt over een 3-pin aansluiting.

De koeler beschikt eveneens over een volledig nieuw bevestigingssysteem. De bevestingsbeugel van het koellichaam wordt los in de socketbevestigingspunten gehangen waarna met de draaischroef aan de bovenzijde de koeler vastgezet kan worden. Op deze manier is de koeler volledig zonder gereedschap te monteren.

Specificaties:
-Gewicht: ca. 405 gram
-Vermogen: 1,20 Watt
-Toerental: 3000 RPM.
-Geluidsproductie: 25 dBA
-Spanning: 12 Volt
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering

• CME86
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-02 15:22
is het een hd cooler of een gewone fan?
of lees ik er met me schele kop overheen?

• pbd
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 14:57

pbd

Celmis: CPU koeler

Ik heb die TAK58 sinds een weekje en moet zeggen bevalt me prima. Installatie was wel erg gemakkelijk met die draaischroef. Hij is inderdaad erg stil en koelt m.i. goed. Had hiervoor een Coolermaster DP5-7H53F (4300 rpm, 37,5 cfm, 38,5 dba). Verschil in cpu temp (AMD TB1200)is slechts -3 graden (zowel idle als stressed) maar met een lagere rpm en dba vindt ik dat een goede prestatie. Heb hier ook nog een Zalman 6000 ALCU liggen die ik binnenkort ga testen en dan kan ik pas meer zeggen over de temp verschillen daarmee. Maar wat betreft de TAK58 --> prima koeler

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-02 17:21
Ben benieuwd hoeveel graden dat verschil is met een Coolermaster DP5-7H53F-0L (2600 rpm, 20,5 cfm, 28 dba) waar ik nu mee draai. Is lekker stil maar krijgt mijn XP 2000+ niet koel genoeg omdat ook de kast temp te warm wordt. Wil ook eens kijken of ik koele lucht met een fanduct kan aanvoeren, maar zit nog te piekeren hoe ik deze moet gaan maken in mijn kast... :?

Verwijderd

is daar geen review van te vinden dan? zin er de laatste tijd helemaal geen heatsink roundups geweest? is Kyle Bennet met pensioen dan?

hmz, de [H] roundup is alweer (bijna) een jaar oud...
zag wel deze :P Afbeeldingslocatie: http://www.hardocp.com/images/news/10283320134UljQuqGd0_1_1.jpg