Iiyama HM704UCT

Pagina: 1
Acties:
  • 130 views sinds 30-01-2008

• Vincent17
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-07 00:20
Ik heb laatst de Iiyama HM704UCT gekocht en geinstalleerd met de drivers van de website. Ik heb een probleem, de verticale en de horizontale hoogte en breedte krijg ik wel goed afgesteld, alleen de randen links en rechts krijg ik niet helemaal recht.

Je hebt een hoop geometry instellingen, maar ik krijg meestal de ene kant wel recht maar dan krijg ik de andere kant weer niet helemaal recht. Als ik het beeld dus helemaal breed uitstel zoals die hoor zie ik aan de ene zijkant het beeld een beetje naar binnenkomen in het midden, aan de andere kant heb ik dit niet.

Misschien heeft hier iemand hetzelfde scherm met dezelfde videokaart en kan deze even alle % waardes doorgeven. Of misschien ben ik zelf aan het klote, roept u maar.

Vid: Asus V8460 Ultra GeForce 4 Ti 4600 Tv-Out DVI

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
Volgens IIyama mag daar 5% afwijking op zitten en ik heb er dus ook last van .
Ik heb een VMP411 en er zijn ook nogal rondingen aan de randen :(

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

dit is als het goed is gewoon een risico van CRT-schermen. als je een geometrisch perfect beeld wilt moet je gewoon een LCD'tje hebben. en met de CRT'tjes moet je gewoon mazzel hebben. dat is net als dode pixels bij een LCD'tje; als je mazzel hebt heb je ze niet, maar als je geen mazzel hebt heb je er 1 ofzo.

• Vincent17
Maar is er niemand die dit scherm heeft die wel goede randen heeft. Ik heb namelijk nogal een vreemd ruimtelijk inzicht dus het is voor mij nogal lastig om dit in te stellen.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
heb het scherm ook, maar wat is goed recht ik heb em aardig goed gekregen maar elk lijntje pixels krijg je niet weg, of je moet een pro zijn bij dat soort instellingen.

• Hironshy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 30-10-2025

Hironshy

Orooo!!!

Ik heb aan de boven- en onderkant ook (bijna niet zichtbare) rondingen maar ik heb er geen last van. De monitor is zwaar mooooooooi, en het roeleert. _/-\o_

Verwijderd

Ik heb een ls704UT en ook het zelfde probleem, op 1024x768 heb ik hem nu wel aardig 'goed' maar als ik dan een spel doe ofzo waar die naar 800x600 ofzo springt staat het weer scheef :/ per resolutie is het apart :(

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
zet alles op 100 hz dan heb ik nergens last van, als je op andere resoluties ook de boel goed ze hoef jehet nooit meer te doen

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-08 23:27

PnD

like in Pinda ^_^

Hoe kan je je monitor op hogere hertzen laten draaien trouwens.

Ik ga em maandag bestellen :D

strakke monitor

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

PnD schreef op 04 augustus 2002 @ 16:08:
Hoe kan je je monitor op hogere hertzen laten draaien trouwens.

Ik ga em maandag bestellen :D

strakke monitor
rechtermuisknop op desktop--> properties--> settings--> advanced--> monitor

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik heb die monitor ook, maar ik heb dus nergens last van hoor, perfect ding :)
Enneh, ik heb 'm in windhoos op 100hz gezet, maar in het infopaneelschermgevaldingetje in het OSD geeft ie toch echt 85hz aan hoor :) Iemand een ID hoe ik dat kan fixen??

• Vincent17
Op 100Hz kan die inderdaad helemaal recht, maar ik game ook in 1280x1024 en op die resolutie kan je dus niet op 100Hz. Dat probleem dat ie in windows op 100Hz staat en in je OSD op 85Hz heb ik geen last van.

• acidfever
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-01-2024

acidfever

I am allready working!

Ik heb deze monitor ook. Heb zelf ook een topic lopen over hetzelfde probleem!

De ronding enzo aan de buitenkant krijg ik aardig weg (al is het beeld na het aanzetten v/d monitor de eerste 5 minuten zwaar vervormt).

Onderaan het scherm lopen beide onderhoeken rond naar binnen. Dit krijg ik niet weg. Je krijgt dus een stuk van een centimeter of drie waarbij het scherm afrond naar binnen! (Op de onderhoeken)

Zit eraan te denken om het terug te brengen. Het is best een duur ding en daar verwacht ik dan wel een beetje kwaliteit voor natuurlijk!

Wat vinden jullie?

P.S. Dit is overigens mijn tweede 704 want de eerste gaf toen ik 'm aanzette een poef en toen was niks meer leesbaar en super vaag!

Verwijderd

acidfever : stick to 1 topic please.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.