AMD 2200+ (Tbred) kokend heet in 2U case

Pagina: 1
Acties:
  • 152 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Moi heb een major problem.

Ik ben bezig met een gave case mod. De case is tussen de 1U en 2U hoog. Ik heb dus niet veel verticale ruimte/ruimte boven de CPU. De case moet ook fluisterstil zijn.

In de kast zitten al twee 60x60x25 exhaust fans op 3000 toeren (dus fluisterstil) naast de CPU fan.

Met een Duron 800@800 is het geen probleem. Ik heb d'r een koperen 1U server heatsinkje opzitten met een 60x60x25 fan op 3100 toerkes per minuut. De duron wordt dan stressed hooguit een graadje of 50. Dat is voor zo'n stille kast zeer acceptabel.

Ik heb de duron 800 vervangen door een Tbred 2200+. Op 1800mhz gaat dat ding idle potverpielekes over de 80 graden heen !!!!! Waaaaah gauw weer uitzetten voordat de boel doorfikt :(
Dus ik de sjip undergeklokt naar 1350mhz. Wordt ie nog 73 graden idle.

Ik een grotere heatsink er op gezet. Zo'n geavanceerd thin-fin aluminium heatsink ding van 33mm hoog met een 60x60x10 fan op 4000 toeren. Vind ik al een takke herrie maar goed.
Hoger kan niet. De combo fan/heatsink mag niet hoger zijn dan 45mm en een footprint hebben van 80x70mm (ivm. elco's enz. rond de socket).

Maar nee hoor, met de nieuwe heatsink en fan nog steeds 71 graden.

Met de kast open wordt de chip op 1800mhz niet warmer dan een graadje op 45 (er is dan geen airflow meer want de case fans zitten op de zelfde hoogte en te ver van de CPU af om daar lucht weg te trekken).
Dus de Tbred wordt op zich niet echt warm met een 60x60x10mm fan op slecht 4000rpm.

De kamer temperatuur is 28 graden (geen airco :( )

Zodra de case dichtgaat is het frituren geblazen. Dus ik moet:
- Meer airflow in de kast hebben maar dat wordt erg moeilijk omdat de kast fluisterstil moet zijn.
- Of een veeeeeeel betere CPU koeler hebben.

Zou een peltier iets voor me kunnen betekenen ? Dan zal de CPU ongetwijfeld koeler worden maar ik moet de hitte van de heatsink nog wel kwijt maar dat krijg ik wel voor elkaar.

Waterkoeling is uitgesloten want daar is de kast veel te klein voor (of er moet een echt mini systeem bestaan zonder externe dingen want het gaat om een LAN kast en dan moet ik geen water resevoirs of radiatoren mee gaan slepen).

Uiteraard heb ik goed gezocht maar ik kan niets vinden wat mij kan helpen :'(

Het is echt een unieke casemod. Het maken van gaten in de bovenkant van de case gaat niet gebeuren. Het zou wel een goede oplossing zijn om precies boven de CPU een ventilatie rooster/blow hole te maken maar aangezien dat het uiterlijk van de case compleet zou vergallen kan dat helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desolation Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-12-2023
je kan er altijd een heatpipe koeler op raggen , of een H2O systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
of een H2O systeem
Please B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-08 08:12
Heb precies hetzelfde probleem !! Watercooling kan een oplossing zijn met de kasten van Koolance aangezien die een interne WC hebben, maar dan moet je wel €400 gaan neertellen als je het compleet wilt hebben. :(

Het probleem is dat de CPU-koeler steeds warmere lucht tegen het blok gaat blazen en dus alles constant warmer en warmer wordt. Een SUPER koeler kan helpen als deze meteen vanaf het begin ervoor kan zorgen dat de kasttemp laag blijft en de lucht niet op blijft warmen zodat je weer in het zelfde schuitje terecht komt. :(

Ben er nog niet achter wat ik ga doen maar ga misschien een GlobalWIN TAK 58 testen of een Alpha PAL8942 met YS-Tech FD1281257B-2A.. eens kijken.

Laten we elkaar maar even opd e hoogte houden van onze bevindingen zodat we niet beide tegen hetzelfde wiel aanlopen :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de zalman 6000 cu kan die cpu wel koelen en ligt een beetje aan de airflow nog vrij stil ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 09:30
koop een copperking van spire ofzo of een andere koeler zijn meetsla stil en koelen best goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, een tbred in een 2U kast is erom vragen. Dat gaat gewoon niet. En dan vind ik het helemaal raar dat , wanneer je weet dat de duron 50 graden wordt, je er _toch_ een 2200+ in zet |:( Je hoeft toch geen whizkid te zijn om van te voren te zien dat het niet goed zal gaan?!

Kijk, ik zou zeggen prop er delta's in. Maar ja, hij moet sil zijn. WC gaat niet want dat past dus nooit. Nja, blijft weinig over dan he.
Heb je wel het voltage verlaagd? Of die ging niet meer lager zeker?

Edit: een fanduct is je enige redding denk ik. Je moet dus een manier vinden om de lucht via een buisje (wees creatief!) naar de cpu te leiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fewture:

Bedankt voor de afzeikerige toon van je reply. Erg leuke foto trouwens, past goed bij het beeld dat ik van je heb...
Als ik je leeftijd inschat naar aanleiding van die foto ben ik wel ietsjes langer met pjoeters en overklokken bezig (al vanaf de 486'ers).

Nou vind je me vast een ouwe lul dus kommaar kommaar kommaar. Trap die open deur maar in. Maak er wat origineels van...

Natuurlijk wist ik dat een XP veel warmer zou worden. Ik had gehoopt dat ie hooguit 70 graden stressed zou worden want dat zou acceptabel zijn (ligt nog mooi binnen de specs van de fabrikant).
Helaas wordt ie toch te warm. Ik heb express op de Tbred core gewacht omdat ie door de die-shrink koeler zou blijven. Helaas is het niet genoeg.

De underclock is gedaan door de CPU FSB op 200 te zetten ipv 266. Die 66mhz maakt bitter weinig uit dus daar ben ik niet rouwig om.

Een fanduct had ik zelf ook in m'n kop zitten. Als ik frisse lucht direct naar de CPU fan kan leiden lost dat m'n probleem zeer waarschijnlijk wel op.

Killerdog en gfo: Zalman's en Spire copperkings zijn te hoog. Ik heb maar 45mm in de hoogte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 01:58:
Fewture:

Bedankt voor de afzeikerige toon van je reply. Erg leuke foto trouwens, past goed bij het beeld dat ik van je heb...
Als ik je leeftijd inschat naar aanleiding van die foto ben ik wel ietsjes langer met pjoeters en overklokken bezig (al vanaf de 486'ers).
Gok maar, ghehe :D (spieken doe je in m'n profile :+ )

Ik wil je niet afzeiken, maar toen ik het las dacht ik echt van:"dat kon je van tevoren wel verzinnen". Is verder niet gemeen bedoeld oid.
Nou vind je me vast een ouwe lul dus kommaar kommaar kommaar. Trap die open deur maar in. Maak er wat origineels van...
nah, zo ben ik niet.
Natuurlijk wist ik dat een XP veel warmer zou worden. Ik had gehoopt dat ie hooguit 70 graden stressed zou worden want dat zou acceptabel zijn (ligt nog mooi binnen de specs van de fabrikant).
Helaas wordt ie toch te warm. Ik heb express op de Tbred core gewacht omdat ie door de die-shrink koeler zou blijven. Helaas is het niet genoeg.
De die shrink zou moeten helpen ja. Maar ik heb ondertussen al meerdere malen gezien dat ze nog steeds lekker warm worden. Had jij (u? LOL) dus ook kunnen weten.
De underclock is gedaan door de CPU FSB op 200 te zetten ipv 266. Die 66mhz maakt bitter weinig uit dus daar ben ik niet rouwig om.
Maar maar maar, heb je toen ook het voltage verlaagd? Want daar zit je winst!
Een fanduct had ik zelf ook in m'n kop zitten. Als ik frisse lucht direct naar de CPU fan kan leiden lost dat m'n probleem zeer waarschijnlijk wel op.
Gaat zeker werken! Waarom? Omdat je zegt dat hij zonder deksel wel een normale temp bereikt. sim-pel. En nogmaals excuses voor de zeikerige reply. Ik heb in de reply nog steeds geprobeerd te helpen door wat ideetjes te geven.

Ja, de foto, dat ben ik ja B)

Edit: Ik loop mee vanaf de P1 75Mhz :P Niet zo heel lang dus, maar ik lees erg veel :X ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Effe profile kieken: Yep, jong pikkie :)
De die shrink zou moeten helpen ja. Maar ik heb ondertussen al meerdere malen gezien dat ze nog steeds lekker warm worden. Had jij (u? LOL) dus ook kunnen weten.
Nee, ik had em al heel vroeg. Vraag niet hoe ;) en toen was er nog heeel weinig bekend. Eigenlijk alleen aannames. Ik was/ben een beetje expirimenteel/pionierend bezig zeg maar.
Ik weet zeker dat als ik een Palomino in die doos had gestopt het ding gewoon een melt-down had gekregen, vandaar het wachten op de Tbred.

Het voltage verlagen heb ik niet gedaan want het kan niet. Het is een Abit NV7M micro-atx plankje. Heeft nul komma nul helemaal niks aan instel mogelijkheden (behalve 100/133mhz fsb ivm. duron's of athlon's).
Kon me bij aankoop ook niet boeije want overklokken boeit me in deze niet. 1.8 giegelhertz is meer dan zat voor wat ik er mee doe.

En wat betreft je manier van antwoorden. Tis je vergeven. Tipje van flipje: laat mensen gewoon in hun waarde. Je maakt je zelf alleen maar onsympatiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 02:51:
Effe profile kieken: Yep, jong pikkie :)
Nou zeg.. hehe :P
[...]

Nee, ik had em al heel vroeg. Vraag niet hoe ;) en toen was er nog heeel weinig bekend. Eigenlijk alleen aannames. Ik was/ben een beetje expirimenteel/pionierend bezig zeg maar.
Nou kijk. Aangezien je het nu post (ik ga er even vanuit dat je de proc pas net er in hebt gedaan) en het probleem er nu is en niet 2 maanden terug kon je dus wel weten wat de gevolgen zouden zijn. (glad ijs, ik weet het.. komma komma komma..)
Ik weet zeker dat als ik een Palomino in die doos had gestopt het ding gewoon een melt-down had gekregen, vandaar het wachten op de Tbred.
Mee eens. Een T bird 1400 had nog spannender geweest.
Het voltage verlagen heb ik niet gedaan want het kan niet. Het is een Abit NV7M micro-atx plankje. Heeft nul komma nul helemaal niks aan instel mogelijkheden (behalve 100/133mhz fsb ivm. duron's of athlon's).
Das balen, want dan had je er waarschijnlijk wel mee weg gekomen! Net als bij oc'en gaat de temp pas echt stijgen als je meer juice richting proc stuurt. Omgekeerde is dus meteen waar en dus jouw redding. Helaas.
En wat betreft je manier van antwoorden. Tis je vergeven. Tipje van flipje: laat mensen gewoon in hun waarde. Je maakt je zelf alleen maar onsympatiek.
Zal het onthouden O-) . Maar tussen hoe ik het schrijf en jij het leest zit wel een verschil. Als je veel op GoT zit en al die posts leest word je ook wel een beetje zo moet ik eerlijk toegeven. Ik heb/had een ontzettende hekel aan mensen die meteen SEARCH! GOOGLE! FAQ! roepen/riepen. Maar ja, als je altijd dingen voorbij ziet komen die of al 10000x zijn langs gekomen of erg voor de hand liggen (jouw probleem dus)...dan kijk je er iets anders tegenaan (respect de modjes, want die zien dit dus echt elke dag) Tis verder niks persoonlijks hoor. En geef nou toe, een XP2200+ in een 2U kast.. Het roept toch echt vragen op (de die-shrink is niet alles he!).

Veel knutsel plezier met je fanduct! Enne, post ff je resultaten ;)

Edit: Ow en btw, duiken rulzez! DiveMaster overhere (Putt Another Dollar In)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nou kijk. Aangezien je het nu post (ik ga er even vanuit dat je de proc pas net er in hebt gedaan) en het probleem er nu is en niet 2 maanden terug kon je dus wel weten wat de gevolgen zouden zijn. (glad ijs, ik weet het.. komma komma komma..)
Iech bien al anderhalbe maand aan het kutten... Ben echter van type: kutte kutte kutte en wil het dan nog nie lukke dan pas hullup vragu :) Sommigen noemen het eigenwijs :P

Ik ben trouwens al een stuk verder. Door de fan om te draaien (nu is het dus een zuigerd) wordt het monster nu nog maar 63 graden. En da's met een zielig 60x60x10mm fannetje op 4000 toertjes.
Case temp. is ook 5 graaie naar benee. Zie je wel, gewoon stug doorgaan...

Enne, VDTL 2ster hier (vergelijkbaar met NOB). Duiken is heel nat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hum, ik ben wel nieuwsgierig naar die casemod. Pics :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die komen nog. Hij's nog niet helemaal af.

[lekker maak mode]
Hij is erg origineel (ik heb nog nooit iets dergelijks gezien tenminste :P )
[/lekker maak mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

micro-ATX/tussen de 1 en de 2U.... nou laat me raden... video/cd/dvd/versterker achtige behuizing?

anyways, het probleem is dat er verse lucht in moet, de lucht in je case warmt gewoon te veel op, je kan nog zo'n dikke koeler er op zetten maar dat zal niet helpen, heatpipe is denk ik het beste wat je kan doen, moet je even naar searchen als je meer wil weten

en die repley van Fewture viel toch best mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
laat me raden enz.
Nee nee nee, jullie raden het nooit. It's never been done before :)

Overigens: de enige heatpipe die ik kan vinden is van Coolermaster en dat ding is te groot. Bovendien presteerd ie niet zo goed.
Ik heb nu een Yellowstorm thinfin heatsink (beetje zoals een GlobalWIN CAK-II 38) van aluminium. Die ga ik vandaag vervangen door een koperen heatsink (die CAK-II). Die is 30mm hoog. Fannetje er op is 40mm. Heb ik nog genoeg ruimte er boven om de lucht af te voeren. De fan gaat de lucht uit het blok zuigen ipv. blazen. Ik heb gemerkt dat dat gewoon effe 8 graden scheelt. Die uitgaande lucht wil ik opvangen en ergens naar buiten gooien middels een fanduct thingie zodat het de kast verder niet op kan warmen.

Link naar de yellowstorm: http://www.dark-tweaker.com/yellowstorm.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
Heb nooit geweten dat zuigen beter werkt dan blazen bij een CPU-fan..
Als dat zo is werkt de fanduct ook wel super denk ik.. Ga ik ook maar eens proberen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

utilman schreef op 03 augustus 2002 @ 12:02:
Als dat zo is werkt de fanduct ook wel super denk ik.. Ga ik ook maar eens proberen..
HO HO! Das nu toevallig beter! Niet altijd dus! Het ligt helemaal aan de case. Dat de fan op zuigen beter werkt zal ongetwijfeld meer met de airflow in de case te maken hebben dan met de HS.

Voor de topic starter:

Probeer iets met een pvc buisje oid. Dus dat de lucht echt pas bij de proc het buisje uit komt. Er ligt hier een pvc bekertje op m'n bureau.. Zoiets is dus wat jij moet hebben (zo'n witte uit de automaat, maar dan van dik plastic. sterk dus). Dat icm met een 6 cm of 4 cm buis. Liefst ovaal voor de ruimte in de case versus het volume van de buis.

Het plastic bekertje kun je voor de fan doen als verloop stukje naar een kleinere diameter (ivm de beperkte ruimte). Een fan met een "hoog koppel" is ook handig. Je snapt wel wat ik bedoel met "hoog koppel" he? Dat hij dus met wat meer weerstand gewoon dezelfde flow heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik bedoel ook niet de heatpipe van coolermaster, maar een zelfmaken. zodat je de hitte buiten de kast kan krijgen, door bijv. je heatsink een "zijkant" van je kast te laten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wc is nog altijd het best. mn hd maakt nog meer herrie dan mn pomp en het licht klotsende water door mn el lompo radiator. dus wat wc betreft zit je perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 15:59:
wc is nog altijd het best. mn hd maakt nog meer herrie dan mn pomp en het licht klotsende water door mn el lompo radiator. dus wat wc betreft zit je perfect
Het is een 2U kast. WC past dus niet.. :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hold the phone there fella. Zuigen :P werkt alleen beter als blazen (nog een :P) als er boven de fan heel weinig ruimte is (bv. een centimeter of minder). Als je een fan laat blazen en je hebt zo weinig ruimte dan gaat ie valse lucht aanzuigen. Dat hoor je aan een hoog jankend geluid. Ik heb maar 9mm boven de fan dus ik draaide de boel om. De fan kan in die 9mm zijn auspuff wel kwijt. Daarom werkt het beter.

Normaal werkt een blazende fan (dus in de richting van het koellichaam) altijd beter omdat er genoeg ruimte is om lucht aan te zuigen, of je moet een bijzondere kast hebben zoals ikke :9~

Voor meer uitleg verwijs ik je naar de site www.anandtech.com en zijn artikel over low profile koelers in 1U en 2U kasten (je kan niet zeggen dat ik m'n huiswerk niet gedaan heb :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kom net terug van een ritje compu winkel. Kep me een GlobalWIN CAK-II 38 skived pure-copper cooler aangeschaft. Ik ga de fan en de shroud (top-cover) er af slopen en em aan m'n fanduct koppelen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bunny_Feet, bij Alpha's is zuigen beter trouwens. Mede door de shroud die er bij geleverd wordt. En niet voor niks, want ik heb van alles getest met dat ding en zoals zij het aanraden is het toch echt het beste. Overigens met maar 1 a 2 graden verschil, maar toch..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij Alpha's is zuigen beter
Bij vrouwen ook :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zo, voor elkaar. Een AMD Tbred 1.8 giegelhertz in een zeer platte en compacte kast op 59 graden idle en 66 graadjes gestressed (kamer temp.= 28 graden :| .
Dankzij een zoeper puur koperen koelblok en een horizontaal gelegen 80x80mm fan, gesitueerd direct boven de heatsink. Dit komt uit in een fanduct die de warme lucht meteen naar buiten fietst. Hierdoor blijft de kast zelf ook acceptabel qua temperatuur.

Verder is het systeem heerlijk stil. Vergelijkbaar met de huidige DELL en Compaq EVO PC's bijvoorbeeld (ik moest wat te vergelijken hebben :) )

66 graden klinkt veel maar als je bedenkt dat het allemaal nog ruim binnen de specs van AMD ligt maakt het me niet uit. Het systeem staat nu al 3 uur te stressen (turture test) en is zo stabiel als een rots.

Ik moet nu alleen nog een opening in de achterkant van de kast dremelen waar de fanduct op uit komt. Dat ga ik doen after dinner >:)

Als alles helemaal tip top is ga ik foto's maken en ze in een nieuwe topic laten zien. BEHOLD !!!

[zelf verheerlijkings mode]
Oh allen buigt tot mij _/-\o_ want ik ben de "prop een rete snelle AMD cpu in een klein kassie" meester 8)7
[/zelf verheerlijkings mode]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

We want pics!!! En results met de fanduct natuurlijk! Temps voor en na.. Duzzz, snel eten zodat je je GoT plicht kan vervullen :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D kom nou maar snel met het nieuwe topic :)

/me is benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Fewture:

Het antwoord op je temp. resultaten vraag is heel simpel. De temps in mijn laatste reply/post zijn met fanduct.
Zonder fanduct is het complete and utter meltdown })

Hij rent dan dik over de 80 graden heen zonder m'n fanduct oplossing. Tenslotte houd je dan alleen een heatsink over en die kan het echt niet alleen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 augustus 2002 @ 20:33:
Fewture:

Het antwoord op je temp. resultaten vraag is heel simpel. De temps in mijn laatste reply/post zijn met fanduct.
Zonder fanduct is het complete and utter meltdown })

Hij rent dan dik over de 80 graden heen zonder m'n fanduct oplossing. Tenslotte houd je dan alleen een heatsink over en die kan het echt niet alleen af.
Ow joh! Ik dacht dat je alleen een andere HS erop had gezet en dat die fanduct nog moest |:(

Edit: Geen fan op de heatsink? Of lees ik weer niet goed?

Edit:

Kijk, dit schreef jij:
Ik moet nu alleen nog een opening in de achterkant van de kast dremelen waar de fanduct op uit komt. Dat ga ik doen after dinner
Dus ik dacht, de fanduct is nog niet af. Geen gat is immers geen verse lucht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nai, ik heb een plaat aluminium op maat gemaakt om de achterkant van de kast te dichten. Vergelijkbaar met zo'n EMI shield waar je de keyboard en muis stekkers doorheen vrot. Dat stukkie is er nu effe uit en daar zit de uitgang van de fanduct. Je ziet het vanzelf op de foto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Netjes hoor Feawture, 37' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heatpipe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 17:57
ik heb sinds gisteren ook een XP 2200+ @ 140 mhz fsb

temp ligt rond de 28 - 33°

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/pctest/test3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/pctest/test4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/hasselt/case/pctest/test5.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
@ Petzl

Hoe kom je aan Easy Tune 4 ?? Heb nog 3 Beta :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petzl
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06 17:57
utilman schreef op 04 augustus 2002 @ 11:34:
@ Petzl

stond op mijn cd , is 4.0 beta ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cow_tipping
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-07 09:00

Cow_tipping

On the run for D.B.!

utilman schreef op 04 augustus 2002 @ 11:34:
@ Petzl

http://ftp.gigabyte.com.tw/support/driver/et4_071801.zip

Por aqui!

“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat origineel Petz! Een mobo als muismat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gok dat je het over m'n cpu temp hebt? Dies lekker cool ja. Gepolijste Alpha 8045 + 40cfm papst. En een goeie airflow :7 Nu is het wel ietsie warmer. Temp is normaal 25 graden in mn kast. Nu 31 :( CPU is nu 40 en 52 na een hele dag (uurtje of 10) BurnK7. WC setup is on the way :9

Edit: Bunny, waar blijven de pics :?

En Petzl: vette shit hoor :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 augustus 2002 @ 21:41:
[...]

Ik gok dat je het over m'n cpu temp hebt? Dies lekker cool ja. Gepolijste Alpha 8045 + 40cfm papst. En een goeie airflow :7 Nu is het wel ietsie warmer. Temp is normaal 25 graden in mn kast. Nu 31 :( CPU is nu 40 en 52 na een hele dag (uurtje of 10) BurnK7. WC setup is on the way :9

Edit: Bunny, waar blijven de pics :?

En Petzl: vette shit hoor :Y)
Ja, dat zijn ruige jongen die alphas. Ik ben zelf al sinds lange tijd een alpha fan. Ik had eerst een alpha voor mijn celeron met dubbele fan, daarna een alpha met koper inleg voor mijn P!!! met twee deltas en nu een PEP66T die het uitstekend doet.

Ik zag trouwens op de site van alpha iets dat ik niet helemaal begrijp.
Een heatsink met in de lengerichting, pijpvormige holtes in de base.
Zgn heatpipes. Is dit een nieuwe ontwikkeling op het gebied van koeling? :?

Afbeeldingslocatie: http://www.micforg.co.jp/images/al_3hole.jpg

En dit is ook een beest, weegt slechts een halve kilo :9
Helaas dik 80 € :'(

Afbeeldingslocatie: http://www.swiftnets.com/assets/images/products/mcx462/MCX462-Uheader.jpg
Dit beest op een xp2000 overgeklokt naar 1760mHz @ 1,85v
22 CFM / 14dBa / 57.9°C
40 CFM / 30dBa / 49.1°C
69 CFM / 49dBa / 44.9°C 49dba komt in buurt van een opstijgende jet, denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doordat ik m'n alpha gepolijst heb koelt mijn HS toch beter dan die Swiftech. En die swiftech kun je niet polijsten, want dat is al gedaan als het goed is :P Overigens scheeld het standaard 1 a 2 graden met de alpha. Ooit eens ergens gelezen. Dus maar een Alpha gekocht, was goedkoper namelijk.

Edit: Ow trouwens, zie je die plastic ringetjes op die swiftech? Die zitten ook bij de Alpha. Ik heb er extra ringetjes tussen gedaan. Hoppa, weer 2 graden er af, ghe! 8)7

Edit2: /me wacht nog steeds op pics van bunny_feet :( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exigence
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:35

Exigence

dnkroz

Of je maakt zoiets:

Afbeeldingslocatie: http://home.hetnet.nl/~erik9287nl/heat_2uab.bmp
Paint skillz ;)

Een intake 60mm fan met een stuk buis naar de heatsink (eventueel met een verticale 60 mm fan erop en dan weer een stuk buis naar de exhaust dan zuigen ze de lucht direct weg van de heatsink)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erik9287nl schreef op 05 augustus 2002 @ 20:03:
Of je maakt zoiets:

afbeelding
Paint skillz ;)

Een intake 60mm fan met een stuk buis naar de heatsink (eventueel met een verticale 60 mm fan erop en dan weer een stuk buis naar de exhaust dan zuigen ze de lucht direct weg van de heatsink)
Das ideaal. Maar ja, moet wel passen natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• utilman
@ Cow_tipping

En bedankt voor de link.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha, dat jullie er in trappen.
Het is gewoon een hoax.
Al dat overdreven gepraat, jullie hebben nog nooit zoiets gezien etc. vind ik wel een beetje verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 15:59

FastBunny

Give it the Works !

Zorg voor een echt goede heatsink. Niet zomaar een ding pakken die bedoeld is voor een P3 ofzo. Die kan die hitte niet afvoeren.

En als je zo niets doet heb je straks wel een speciale casemod, namelijk een gesmolten pc :+

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

anders stop je je kast in de vriezer :7 >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hellfire_ultd
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-06 06:29

hellfire_ultd

Effe checke!

reviews: Tweakers.net serverpark

Even spieken hoe het probleem in het tweakers serverpark is opgelost: zet een extra fan op de zijkant van de heatsink, dat scheelt ook al veel als de fan aan de bovenkant weinig ruimte heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 augustus 2002 @ 00:58:
Haha, dat jullie er in trappen.
Het is gewoon een hoax.
Al dat overdreven gepraat, jullie hebben nog nooit zoiets gezien etc. vind ik wel een beetje verdacht.
Deze snap ik niet helemaal :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Erhm Dune2000: Hij bestaat echt. Hier is tie en geef toe, je hebt nog nooit zo iets gezien !

Linkje: [rml][ cm] Sun Workstation -> AMD Casemod[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat voor voltage laat je de chip nou lopen dan ? Als je hem underclockt dan kan je het voltage best proberen op 1.2/1.3 te zetten, mijn Tbird 1000 ( standaard 1.7v ) loopt op 1000 stabiel op 1.25v en dan kan ik mijn cpufan uitzetten en dan bereikt hij nieteens de 45 graden door casefans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij loopt op het default voltage van 1.60 volt. Het moederbord (de Abit NV7M) kent totaal geen instel mogelijkheden anders had ik wel geprobeerd de boel op een iets lager voltage te laten lopen.
Pagina: 1