Meerdere sites naar een IP

Pagina: 1
Acties:

• jbr
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 10:26

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
OK, het volgende is het geval:
Iemand die ik ken heeft meerdere domeinnamen geregistreerd en hierbij horen verschillende websites. Nu is het de bedoeling dat al deze sites op een enkele machine komen te staan. Deze machine (webserver) bevindt zich in een LAN achter een Symantec VelociRaptor router die rechtstreeks aan het internet hangt, met een IP adres.

De vraag is of het mogelijk is om bijvoorbeeld www.site1.nl naar een bepaalde locatie op de webserver te laten wijzen en www.site2.nl naar een andere locatie. terwijl DNS resolutie ze allebei naar hetzelfde IP adres laat verwijzen.

Wie kan mij helpen?

Een goeie bak teringherrie in de morgen is een dag zonder zorgen!

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-06 18:56

igmar

ISO20022

ja, dit is gewoon functionaliteit die zowat iedere webserver heeft die op de markt heeft (onderdeel van HTTP 1.1)

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
OK, maar dit levert dus geen problemen op als alle requests naar poortje 80 op de router worden gerouteerd naar de webserver?

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Je moet met Virtual hosts werken :) Lees de Apache / IIS etc. manual ff door.

[ Voor 0% gewijzigd door P.B. op 03-08-2002 02:22 . Reden: Virtual Hosts, met dank aan Tomsworld ]

• The Source
  • Laatst online: 11-08 18:53
idd virtual hosts. Alle domeinen verwijzen naar hetzelfde IP. Als een domein req binnen komt via http (poort 80) dan wordt deze opgevangen door de webserver (apache, IIS, etc). Deze bekijkt welke domeinnaam opgevraagd werd en stuurt de request door naar een bepaalde directory op de webserver. Dus op dezelfde (unix) machine:

domein1.nl > /www/www.domein1.nl/public_html/
domein2.nl > /www/www.domein2.nl/public_html/

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Wat ik over Virtual hosts kan vinden gaat over DNS resolutie, maar dan over subdomeinen volgens mij... a.domein.nl / b.domein.nl enz.

Met Apache is dit volgens mij in de httpd.conf te doen, maar de webserver is een Win2k bak met IIS 5. Ik heb het systeem niet hier staan dus ik kan even niks uittesten. weet iemand waar dat in IIS 5 te vinden is?

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Bij elke virtuele website kun je een hostname opgeven, daar doe je dat :). Bij de properties van je website dus. in IIS.

• The Source
  • Laatst online: 11-08 18:53
jep schreef op 03 augustus 2002 @ 12:40:
Bij elke virtuele website kun je een hostname opgeven, daar doe je dat :). Bij de properties van je website dus. in IIS.
J3p met IIS kennis :? :)

• Redleg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-07 09:25
Gewoon virtual hosts inschakelen in apache, kijk is in je config file helemaal onderin :)

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-07 16:55

jep

Nou ja zeg, ik beheer 2 woeste windows servers hoor! 1 met 2000 en 1 met NT4 8)

kunnen ze nooit zeggen dat ik niet weet wat ik afzeik :+

• jbr

jbr

Right back @ ya

Topicstarter
Redleg schreef op 03 augustus 2002 @ 13:28:
Gewoon virtual hosts inschakelen in apache, kijk is in je config file helemaal onderin :)
Ow, zou je me kunnen vertellen hoe ik apache onder Win2k naast IIS kan laten draaien? :D

Pagina: 1