video capturen met g200

Pagina: 1
Acties:

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
Ik heb een dual duron 1200 met winXP pro
met daar een Matrox G200 marvel in. nu heb ik er een videorecorder op aangesloten maar als ik probeer op te nemen (op de computer) dan blijt hij melden dat hij geen capture device kan vinden!!
Ik heb alle drivers al van het net gehaald maar niets wil helpen.

Ik heb het met standaar Windows movie maker, Adobe premiere en virtualdub geprobeerd maar niets wil tot nu toe helpen...

:(

Laat maar ik zag op het forum van Matrox dat de capture gedeelte niet onderstuend wordt onder win 2k en XP :(
Zij hebben het niet voor elkaar gekregen om hier dirvers voor te schijven :(
en voor 98 zijn er geen goede drivers voor mijn mama plank :( Zucht |:( :r

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• ronny
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-02-2024

ronny

Trotse vader

Topicstarter
:( ik weet het nu echt niet meer, ik heb de computer van mijn ouders op gehaald (die zijn toch op vakantie) duron 1000 op een kt133 bord eigen hd in gehangen win 98 se op gezet maar wil nog steeds niet draaien, ook hier blijft hij maar zeggen dat ik geen capture divice heb.
Heeft iemand hier enige ervaring mee??

specs werkpaard Youngtimer Touring Car Campionship

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp

Als het goed is staan er op de cd van de kaart toch capture drivers ? probeer deze eens (opnieuw) te installeren?

Verwijderd

Voor windows worden al heeeel lang geen drivers meer gemaakt. Ik meen dat dit komt omdat win9x en me een andere capture interface in windows gebruiken dan winNT/2k/etc., en dat drivers ontwikkelen dus een colledige start van de grond af zou worden en dat gewoon te duur is. Pinnacle had hetzelfde probleem met haar DC10+ en heeft uiteindelijk, deels onder dwang van de community, deels door enkele versprekingen ('wij maken geen drivers voor 2k omdat 9x de consumentenversie is' - en toen kwam XP Home :P), drivers gemaakt - dat heeft echter ontzettend lang geduurd omdat de drivers dus van zero off opnieuw moesten worden geschreven.

Matrox heeft dat dus niet gedaan.

Als je plezier van je kaartje wilt hebben, is dit misschien een leuk speelprojectje: maak een dualboot met linux en haal de linux drivers van http://marvel.sf.net/. Met mjpegtools kun je dan video capturen. Die kan je dan eventueel in windows nabewerken. Stabiliteit van de linux marvel driver schijnt vrij goed te zijn, en de JPEG encoding chip wordt ondersteund. Bovendien is de drivermaintainer een Nederlander. :Y).

edit:
parse ZUIGT! :P

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2002 23:25 . Reden: /me != me ]

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:47

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik heb een paar keer op matroxusers gelezen dat het wel schijnt te lukken als je een werkende win9x met drivers upgrade naar W2K.
Maar idd, onder W2K en XP kun je het de marvel shacken :(

Tijd voor een nieuwe sig..