Exact synchrome audio streamen

Pagina: 1
Acties:

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Elleuw, dit valt niet echt onder standaard networking dus dan dacht ik hier wel te horen.

Het zit zo, ik heb met een paar lui een LAN georganiseerd. Nu hebben wij een beamer gehuurd waar we een film op willen kijken, maar boxen willen we liever niet gebruiken (het zal laat worden en het is een drukke buurt met veel kinderen). Daarom had ik het volgende bedacht: We draaien gewoon een film via de beamer, en audio laten we streamen. Het probleem is, hoe krijgen we audio synchroom?

Ik ben niet echt bekend in de audio streaming "scene", maar het enige streaming progsel dat ik ken is SHOUTCast, en die heeft een vertraging van iets van 5 seconden (een film kijken op die manier is dus niet te doen).

Iemand enig idee hoe je dit kan oplossen? Bandbreedte is, zoals je al gegokt hebt, geen probleem :7

BVD

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:22

Predator

Suffers from split brain

PNS -> AVH

Dit heeft niet zoveel met professional networking te maken en zelfs niet met networking.
De mensen in AVH zullen je wel verder kunnen helpen ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Niet. Je hebt namelijk altijd latencies bij streaming audio.

• Adion
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-08 18:57
Als je zeker bent van de latency dan kan je misschien de film en de audio appart spelen, en de film een aantal seconden na de audio afspelen.

Ik dacht eerst dat shoutcast een grotere buffer had (ongeveer 1 minuut zelfs) maar het kan dat dit instelbaar is.
Het probleem is dat de latency ook afhangt van de buffergrootte bij de clients, dus moet je wel zorgen dat iedereen die wil luisteren deze buffergrootte gelijk zet.

VirtualDJ 2026 - Fast Image Resizer - Instagram